تحولات لبنان و فلسطین

عفو بین الملل در بیانیه‌ای گفت که بمباران مؤسسه‌های «قرض‌الحسن» در لبنان می‌تواند جنایت جنگی باشد و خلاف قوانین بین‌المللی است.

 بیانیه عفو بین‌الملل علیه بمباران مؤسسات «قرض‌الحسن» در لبنان

قدس؛ سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی گفت که بمباران مؤسسات قرض الحسنه متعلق به حزب‌الله لبنان از سوی ارتش اسرائیل، نقض قوانین بین‌المللی است.

این سازمان همچنین گفت که باید تحقیقات در خصوص «جنایت جنگی» بودن این حملات صورت گیرد.

عفو بین‌الملل افزود: «حتی اگر آن طور که ارتش اسرائیل ادعا می‌کند، این مؤسسات حمایت مالی از حزب‌الله را برعهده دارند، اما باز هم نمی‌تواند یک هدف نظامی باشد، به خصوص بخش‌هایی که به کارگران غیرنظامی خدمات مالی ارائه می‌کنند».

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که شعب «قرض الحسن» در ساختمان‌های مسکونی یا در میان محلات مسکونی شلوغ واقع شده‌اند و تاکید کرد که اسرائیل باید در تمام مواقع به طور واضح بین اهداف نظامی و اموال غیرنظامی تمایز قائل شود.

این سازمان، همچنین هدف قرار دادن مؤسسات مالی  «قرض الحسن» توسط اسرائیل را «یک اقدام ضدبشری» خواند و افزود که این موسسه برای بسیاری از غیرنظامیان لبنانی، به عنوان یک راه نجات اقتصادی محسوب می‌شود.

عفو بین‌الملل همچنین خاطرنشان کرد که اعلام دستور تخلیه کمتر از ۴۰ دقیقه قبل از آغاز حملات هوایی نشان می‌دهد که اسرائیل حقوق بین‌المللی بشردوستانه را در نظر نمی‌گیرد.

شب گذشته، رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم اسرائیل، مؤسسه مالی «جمعیه قرض الحسن» لبنان را به فهرست موسوم به «لیست سازمان‌های تروریستی» اضافه کرده و آن را بازوی حزب‌الله نامیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.