تحولات لبنان و فلسطین

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت:طرح «کانون مدرسه» گامی مهم برای تحقق دستیابی به اهداف تربیتی آموزش‌وپرورش است که هدف از ایجاد طرح کانون مدرسه را کمک به احیای معاونت پرورشی و فعالیت کانون است.

«کانون مدرسه» و «کانون‌یار»؛ ۲ طرح کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مدارس

حامد علامتی با بیان اینکه طرح «کانون مدرسه» از چند دهه قبل برای تعامل سازنده بین مدرسه و کانون پرورش طراحی و اجرا شده است، گفت: در طرح «کانون‌یار» اعضای برجسته و موفق کانون به عنوان نماینده کانون در سطح مدارس با هدف فراگیری کنشگری اجتماعی و فرهنگی از سطح مدرسه معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه «کانون مدرسه» برنامه‌ای است که از چند دهه قبل از سوی کانون پرورش فکری برای تعامل سازنده بین مدرسه و کانون پرورش یعنی بین آموزش رسمی و غیررسمی طراحی و اجرا شده است گفت: برنامه‌های کانون مدرسه ذیل حضور مربیان کانون در مدارس، حضور مدارس در سطح کانون، تنظیم و تولید طرح درس‌های کانون مدرسه و... است.

وی با بیان اینکه کانون به دنبال ارتباط با ساحت‌ها و حوزه‌هایی مانند مدرسه، مسجد، رسانه، خانواده و محله است که بچه‌ها در آن حضور دارند افزود: کانون در جهت تعامل و انجام مأموریت خود سعی دارد نقش خود را در این ساحت‌ها پر رنگ کند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه تعامل کانون پرورش با مسجد در اساسنامه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وجود دارد ادامه داد: همه باید با کانون پرورش تعامل داشته باشند اما نقش رسانه‌ها در سال‌های اخیر پر رنگ شده و محصولات کانون پرورش به شکل بسته‌های رسانه‌ای مانند فیلم کوتاه، سینمایی، پویانمایی و ... ارائه و حتی در تلویزیون پررنگ شده است.

علامتی با بیان اینکه کانون پرورش، خانواده را به سطح فعالیت‌های خود افزوده است گفت: تفاهم‌نامه مشترک دو سال پیش بین کانون پرورش و آموزش و پرورش درباره کانون مدرسه امضا شد و امسال نیز دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه با اجرای موفق طرح کانون مدرسه، طرح کانون یار نیز شکل گرفته است افزود: در این طرح اعضای برجسته و موفق کانون به عنوان نماینده کانون در سطح مدارس معرفی می‌شوند و هدف این برنامه این است که کنشگری اجتماعی و فرهنگی از سطح مدرسه فرا گرفته شود.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه در سال گذشته جمعا ۱۳۳۶ کانون یار وجود داشته گفت: برای سال جاری رسیدن به ۵۰۰۰ کانون یار یعنی فعال سازی ۵۰۰۰ مدرسه در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.