تحولات لبنان و فلسطین

دوباره به ملاقاتش رفتیم. این‌بار زیر پلک پاییز، در هوایی تمیز و در مرز مرگ و زندگی.

ملاقات با گاریدو زیر پروژکتورهای قلعه حسن‌خان/ دیگر بهانه به دست رقیبان نمی‌دهیم

به گزارش قدس آنلاین، موسیو گاریدو در قامت فرمانده قرمزها پس از ۹۰ دقیقه خون دل خوردن از خاکریز قزوینی‌ها گذشت تا برای انارهای ترک خورده بر فراز درختانِ قلعه حسن‌خان، چکامه‌های عاشقانه اسپانیولی را بخواند و ستاره‌ها را از آسمان به زمین دعوت کند. به جایی در حوالی اردوگاه قرمزها.

سینیور پشتِ پرچینِ پیروزی پناه گرفت تا چند روزی دست‌کم از شرنگ قلم‌های تیز شده در امان بماند. با این همه دلخوشی‌های کوچک، آسایش و آرامش مردی که از والنسیا به اینجا آمده تا میلیون‌ها آتشپاره را به ابرها الصاق کند، ضمانت نمی‌کنند. پس تمام خانه از عطر دست‌هایش پر خواهد شد، اگر چمدان خوشبختی را در پهنه قاره بگشاید!

مصاحبه قدس با خوان کارلوس گاریدو را بخوانید لطفاً.

*درست همین لحظات که با هم صحبت می‌کنیم ال‌کلاسیکو عشق فوتبال‌ها را به خود مشغول کرده. شما به‌عنوان یک اسپانیایی دوست دارید بارسا سربلند شود یا رئال؟

-من دوست دارم پرسپولیس سربلند شود. ال‌کلاسیکو مفت چنگ مربیان و هواداران دو تیم بزرگ اسپانیا. برای کارلوس گاریدو که تمام تمرکزش روی پرسپولیس است، هیچ اتفاقی مهم‌تر از پیشتازی قرمزها نیست. اولویت اول و آخر من همین تیم است.

*این چهارمین بار است که با شما حرف می‌زدیم. هر بار ترسیم مختصات نهایی پرسپولیس را به بعد موکول کردید. حالا در این نقطه حتماً می‌توانید راحت‌تر از ظرفیت تیمتان بگویید. می‌شنویم؟

-بله، روز اول لیگ به شما گفتم چون بازیکنان جدید هنوز به هماهنگی صددرصد با تیم نرسیده‌اند باید شکیبایی کرد. الان من بیشترین شناخت را از شاگردانم دارم و خوب می‌دانم فلان بازیکن به درد کدام پست می‌خورد. ما در همین مدت جوان‌هایی را رو کردیم که شما احتمالاً فکرش را نمی‌کردید.

*صحرایی و رفیعی. منظورتان همین‌هاست آقای گاریدو؟

-بله همین‌ها. شما ببینید صحرایی چه پیشرفتی داشته و چگونه نظر همه را جلب کرده است. بازیکنی مثل او نباید غره شود و تصور کند همه چیز تمام شده است. بارها به او تأکید کرده‌ام برای ادامه درخشش خود باید بی وقفه عرق بریزد و بالاترین کیفیت را عرضه کند.

*در بازی با شمس آذر ۹۰ دقیقه کنار خط تبدیل به انبار باروت شده بودید. مراقب خودتان نیستید؟

-کار ما ساده نیست و عمرمان را می دهیم تا میلیون‌ها هوادار آرامش داشته باشند. وقتی خیلی زودهنگام گل اول را زدیم، من نگران برتری خفیف بچه‌ها شدم و اصرار داشتم با همه توان حمله کنند تا به حاشیه امنیت دست یابیم. خوشبختانه این اتفاق در دقایق آخر افتاد و وحید امیری خیال ما را از هر جهت راحت کرد.

*به نظر می رسد سازمان دفاعی تیم شما به هارمونی مناسبی رسیده. درست است؟

-بله ما در دفاع بی اشتباه و هماهنگ عمل می‌کنیم و همه روزنه‌ها را می‌بندیم تا بهانه به دست حریفان ندهیم. شما شنبه شب دیدید چطور مدافعان پرسپولیس با اعتماد به نفس کافی فورواردهای شمس آذر را خلع سلاح کردند.

*و خط حمله. هنوز انتقاداتی به خط آتش شما  وارد است. ببخشید که رک گفتم.

-ما بالانس قابل تأملی را در خط حمله برقرار کردیم و دیدید علیپور گل زد و ژوآئو روی گل دوم عالی عمل کرد.این بچه‌ها اگر در لیگ نخبگان همین‌طور ظاهر شوند، معادلات گلزنی حل خواهد شد و نگرانی وجود نخواهد داشت.

*حتماً قبول دارید پرسپولیس در لیگ نخبگان به تناسب لیگ برتر نتیجه نگرفته.

-به هر حال چاره‌ای نداریم جز آنکه از این پس با قدرت بازی‌های آسیایی را تعقیب کنیم و بیش از این فرصت‌‎ها را از کف ندهیم. این پرسپولیس شایسته نتایج ارزنده تری در قاره است.من به شاگردانم گفتم برای فیکس شدن در ماراتن تماشایی با یکدیگر  باید برنده شوند، و گرنه حضور در بازی‌های آسیا را از دست خواهند داد.

*همچنان از عدم اکران پرسپولیس در آزادی شکوه دارید؟

-بی تعارف دلم می‌خواهد روزی برسد که بتوانیم در زمین خودمان به میدان برویم. بازی پرسپولیس اگر در آزادی باشد هواداران بیشتری به ورزشگاه می آیند، شور بیشتری حاکم خواهد شد و این پوئن مهمی است. من بارها در این باره حرف زدم. امیدوارم مسئولان بشنوند.

*امیدمافی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.