تحولات لبنان و فلسطین

علی فیاض عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان در اظهاراتی تاکید کرد که در شرایط کنونی مقاومت نیازی به ورود همه امکانات خود به میدان نبرد نمی‌بیند.

نماینده مجلس لبنان: مقاومت نیازی به ورود همه امکانات خود به میدان نبرد نمی‌بیند

فیاض در گفت وگو با شبکه المیادی با بیان اینکه دستاوردهای مقاومت شرایط جنگ در میدان را تغییر داد، گفت: با توجه به تحولات کنونی میدان، مقاومت نیاز نمی‌بیند که همه سلاح‌ها و امکانات خود را وارد نبرد کند.

این نماینده مجلس لبنان افزود: نگاه اشغالگران به جنگ تغییر کرده است و اکنون از ناتوانی (رژیم) اسرائیل در باتلاق لبنان سخن می‌گویند و حتی یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم از بی هدفی در جنگ سخن می‌گوید.

فیاض گفت: در حال حاضر سرمستی اسرائیل به پایان رسید و اکنون واقعیت جنگ آنها را شوکه کرده است.

عضو فراکسیون مقاومت در پارلمان لبنان، تصریح کرد: در روزهای آینده شاهد ترمیم بیشتر توازن بازدارندگی مقاومت در مقابل دشمن صهیونیستی خواهیم بود.

وی افزود: مقاومت در چند مورد از موشک‌های بالستیک خود استفاده کرد ولی ذخیره راهبردی این موشک‌ها دست نخورده است.

فیاض گفت: مقاومت اکنون نیازی نمی‌بیند در موارد غیرضروری از موجودی سلاح‌های راهبردی خود استفاده کند.

این نماینده مجلس لبنان ادامه داد: دشمن ذخایر راهبردی سلاح‌های خود را در چند هفته نخست جنگ به پایان رساند و اکنون در تنگنا قرار گرفته است.

وی افزود: تخریب جنون آمیز، چیزی را در نبرد تغییر نخواهد داد و نمی‌تواند تاثیر در نتیجه نبرد داشته باشد.

فیاض گفت: ملت مقاوم لبنان بر آرمان‌های خود ثابت قدم است و از مقاومت پشتیبانی و حمایت می ‌کند.

عضو فراکسیون مقاومت در پارلمان لبنان تاکید کرد: تحولات میدانی است که نتیجه جنگ را مشخص می‌کند و هرچه دشمن بیشتر پیشروی کند، مشکلاتش بیشتر و پیچیده‌تر می‌شود.

فیاض تصریح کرد: مقاومت یک ارتش کلاسیک نیست اما می‌تواند خسارت‌های سنگین و ضربات دردناکی را به دشمن وارد کند.

وی افزود: باید توانایی مقاومت در عملی کردن شعارهای خود به ویژه موضوع کوچاندن شهرک نشین‌ها جدی گرفته شود.

 ارتش رژیم صهیونیستی از دوشنبه دوم مهر حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که با پاسخ قوی حزب الله روبرو شده است.

براساس گزارش وزارت بهداشت لبنان، حملات رژیم صهیونیستی تاکنون بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ شهید و همچنین بیش از ۱۲ هزار و ۴۰۰ زخمی برجای گذاشته است.

حزب‌الله لبنان در مقابل هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرده بلکه از همان دقایق اولیه، عملیات‌های متعدد علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داده و طی روزها و ساعت‌های گذشته با پرتاب صدها موشک، مواضع ارتش رژیم صهیونیستی را موشک باران کرده است و همچنین به شکار نظامیان و ادوات زرهی اشغالگران در نبرد زمینی ادامه می‌دهد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.