یکی از مهمترین فاکتورهایی که باید برای پیشرفت کسب و کار خود مد نظر داشته باشید؛ تبلیغات است. تبلیغات روشی برای بازاریابی است که از دیرباز به شکل و شمایل گوناگونی برای جذب مخاطب مورد استفاده قرار میگیرد.
در بین روشهای مختلف، امروزه تبلیغات محیطی جایگاه ویژهای در بین استراتژیهای بازاریابی پیدا کرده است. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا تبلیغات محیطی را این بار با دیدی متفاوت بررسی کنیم.
تبلیغات محیطی، بازاریابی به وسعت یک شهر
جذب مخاطب و تبدیل هر یک از مخاطبان به مشتری، هدفی واحد در بین صاحبان کسب و کارهای مختلف است. روشهای تبلیغاتی مختلفی برای محقق کردن این هدف به کمک مدیران مجموعهها آمدهاند. در بین روشهای مختلف تبلیغاتی، تبلیغات محیطی از معدود راهکارهایی است که به محیط و زمان خاص محدود نمیشود. تبلیغات محیطی میتواند در تمامی ساعات شبانه روز، نظر صدها نفر را به خود جلب کند.
نصب تبلیغات در محیطهای شلوغ و پر رفت و آمد شهر دسترسی به طیف عظیمی از مخاطبان را امکان پذیر میکند. دیدن تبلیغات به طور مستمر، به مرور زمان اسم برند را در ذهن افراد حک می کند. تبلیغات محیطی در واقع راهی برای سرمایه گذاری بلند مدت برای اعتبار بخشی به اسم برند است.
ابزارهای مختلف برای تبلیغات شهری
نمایشگرهای دیجیتال یکی از پرطرفدارترین ابزار برای تبلیغات محیطی به حساب میآیند. این تلویزیونهای شهری میتوانند محتواهای تصویری و ویدئویی تبلیغاتی را نمایش دهند. کیفیت بالای تصویر باعث میشود تا افراد زیادی برای تماشای تبلیغات این نمایشگرها ترغیب شوند. شما میتوانید انواع مختلف نمایشگرهای شهری دیجیتال را از دیاکو خریداری کنید. دیاکو به عنوان معتبرترین مرجع خرید تلویزیون شهری، تابلو روان، بیلبورد سه بعدی و هر نوع نمایشگرLED در کشور به حساب میآید. برای تبلیغات محیطی میتوان از تجهیزات دیگری نیز استفاده کرد. از مهمترین انواع تبلیغات محیطی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- نمایشگرهای دیجیتال
- بیلبوردهای چاپی
- تبلیغات سیار بر روی وسایل نقلیه عمومی
- تابلو ایستگاه ها
- تابلو روان
- استند دیجیتال
- لایت باکس
تبلیغات محیطی؛ هزینه ای بیهوده یا سرمایه گذاری بلند مدت
در نگاه اول شاید تبلیغات صرفا هزینهای مضاعف به حساب بیاید. اما با دیدی طولانی مدت میتوان به کارایی واقعی این روش تبلیغاتی پی برد. تبلیغات محیطی راهی است که برند شما را برای چندین هزار نفر به طور روزانه معرفی میکند. این روش بازاریابی در مدت زمان کوتاهی تاثیر خود را به طور قابل توجهی بر تعداد مشتریان و سود مجموعه شما میگذارد. این روش تبلیغاتی بازدهی بالایی دارد و بازگشت سرمایه را در کوتاهترین زمان شما به وضوح مشاهده میکنید.
با تاثیری که این روش بر فکر و ذهن مخاطب دارد؛ میتوان تا سالیان سال مشتریان وفادار پیدا کرد. تبلیغات محیطی روشی برای بازاریابی است که برای آینده کسب و کار شما ضمانت و سرمایه گذاری بلند مدت است. از مزایای تبلیغات محیطی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
هدف گذاری محلی و زمانی
هدف گذاری یکی از راههایی است که مسیر موفقیت را هموارتر میکند. در مورد تبلیغات نیز داشتن برنامه ریزی دقیق و هدف گذاری میتواند بازدهی آن را چندین برابر کند. استفاده از انواع تابلو تبلیغاتی در فضایهای پر تردد شهر، باعث جذب هرچه بیشتر مخاطب میشود. میتوان این کار را با دقت هرچه بیشتر بر روی نوع محصول و مخاطبان نیز انجام داد. برای مثال تبلیغات مربوط به لباس و وسایل ورزشی را در محلی نزدیک به باشگاههای ورزشی نصب کرد.
با هدف گذاری زمانی هم میتوان در طول روز تبلیغات متنوعی با توجه به مخاطبان آن ساعت از روز انجام داد. برای مثال در ساعات نزدیک به ظهر تبلیغاتی مربوط به رستوران پخش شود. در ساعات ابتدایی روز نیز کافههای مخصوص صبحانه یا کافههای بیرون بر تبلیغ شوند.
تبلیغات بدون وابستگی به شرایط اینترنتی
تبلیغات محیطی را میتوان به عنوان ابزاری مستقیم و بدون واسطه برای بازاریابی در نظر گرفت. شما با این روش تبلیغاتی، تنها با دسترسی داشتن به نمایشگری دیجیتال، میتوانید برند خود را به مخاطبان معرفی کنید. این در شرایطی است که سایر روشهای تبلیغاتی تحت تاثیر فیلترینگ و قطعی اینترنت به طور کامل مختل میشوند.
بی نیاز از هزینههای هنگفت نگهداری و تعویض
یکی دیگر از مزایای تبلیغات محیطی، مربوط به کیفیت بالا و استحکام قطعات سازنده آن است. این نمایشگرها در برابر شرایط آب و هوایی مختلف، آسیبی نمیبینند. در صورتی که بیلبوردهای چاپی در برابر تابش مستقیم نور خورشید و بارش باران و برف، دچار آسیب میشوند. شاید در نگاه اول خرید و اجاره نمایشگر دیجیتال قیمت بالایی داشته باشد. با یک حساب سر انگشتی میتوان به این نتیجه رسید که این روش، باعث صرفه جویی در هزینهها میشود. با کاهش هزینههای مربوط به تعمیر یا تعویض، میتوان تا سالیان سال از این نمایشگرها برای تبلیغات استفاده کرد.
به روز رسانی آسان و سریع
جدید بودن اطلاعات یکی از موادی است که به اعتبار برند شما میافزاید. در دنیای دیجیتالی امروز افراد در هر لحظه در معرض دادههای جدیدی از سطح جهان هستند. شما هم با به روز نگه داشتن تبلیغات خود میتوانید اعتبار برند خود را در ذهن مخاطبان افزایش دهید. به روزرسانی تبلیغات محیطی موضوع مهمی است که باید در زمانهای مشخصی به طور منظم انجام شود. به روزرسانی تبلیغات میشود تا افراد هر بار اطلاعات جدیدی را از برند شما کسب کنند. در نتیجه این فرایند، تصویری قابل اعتماد از برند شما در ذهن مخاطبان شکل میگیرد.
تبلیغات محیطی؛ سرمایه گذاری مطمئن و طولانی مدت
تبلیغات محیطی یکی از شیوههای مهم بازاریابی است که با نصب بیلبورد و نمایشگرهای دیجیتال در محلهای پرتردد شهر انجام میشود. قیمت بالای تجهیزات مورد استفاده در این روش تبلیغاتی در نظر برخی از افراد بیهوده است. در صورتی که این روش در بلند مدت با استفاده از استراتژیهای تبلیغاتی صحیح، بازدهی بالایی دارد. نمایشگرهای دیجیتال میتوانند تبلیغات را به طور 24 ساعته و با کیفیت بالا پخش کنند.
کیفیت و وضوح بالای تصویر در این تلویزیونهای شهری به قدری بالا است که حتی در تاریکی شب نیز از فواصل چندی متری هم دیده میشود. جذب بالای مخاطبان، هزینههای کم تعویض و نگهداری، کیفیت بالای تصویر و ایجاد تصویری قابل اعتماد از برند در ذهن مخاطب از ویژگیهای تبلیغات محیطی است. استفاده از این روش تبلیغاتی برای برندهای نوپا و حتی برندهای نام آشنا نقطه عطفی در حیات کاریشان به حساب میآید.
نظر شما