فعال بازار طلا با اعلام اینکه قیمت طلا و سکه در هفته‌ای که گذشت بر خلاف بازار جهانی با افزایش همراه بود، گفت: حباب قیمتی سکه طرح جدید در این هفته با افزایش ۶۰۰ هزار تومانی به ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

افزایش قیمت سکه و طلا در هفته‌ای که گذشت / حباب سکه ۶۰۰ هزار تومان بیشتر شد

محمد کشتی آرای در مورد روند قیمت طلا و سکه در هفته‌ای که گذشت (۳۰ تیر ماه تا ۴ مردادماه)، اظهار داشت: قیمت طلا و سکه در هفته جاری در بازار داخل بر خلاف بازار جهانی، افزایش یافت؛ البته قیمت جهانی طلا در هفته گذشته (۲۳ تا ۲۹ مردادماه) روند افزایشی داشت و با ثبت رکورد تاریخی به ۲۴۷۰ دلار در هر اونس رسیده بود که این هفته با افت همراه بود.

وی افزود: قیمت جهانی طلا در هفته‌ای که گذشت مجدد سیر نزولی در پیش گرفت و قیمت هر اونس طلا از ۲۳۹۹ دلار در ابتدای هفته به طور روزانه، کاهش داشت و در آخرین روز هفته (پنجشنبه ۴ مردادماه) در مجموع با ۲۵ دلار کاهش به ۲۳۷۴ دلار رسید.

فعال بازار طلا گفت: قیمت ارز از روز شنبه هفته جاری روند افزایشی به خود گرفت و در حالی که قیمت دلار به کانال ۵۷ هزار تومان نزول کرده بود، این هفته با روند صعودی به بالای ۵۸ هزار تومان رسید. این موضوع روند کاهش قیمت اونس جهانی طلا در بازار داخل را خنثی کرد و قیمت‌ها در بازار طلا افزایش هفتگی همراه بود.

کشتی آرای تصریح کرد: البته بخشی از افزایش قیمت مربوط به حباب سکه است؛ با توجه به تقاضایی که مجدد برای خرید سکه طرح جدید در بازار شکل گرفت، حباب سکه هم با افزایش همراه بوده است.

وی ادامه داد: قیمت سکه طرح قدیم در هفته‌ای که گذشت با ۴۰۰ هزار تومان افزایش هفتگی به ۳۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه طرح جدید نیز با ۹۰۰ هزار تومان افزایش، در آخرین معاملات روز گذشته (۵ مردادماه) به ۴۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید که بخشی از این افزایش، حباب است.

فعال بازار طلا بیان کرد: نیم و ربع سکه در هفته جاری با ۴۰۰ هزار تومان افزایش هفتگی، دیروز به ترتیب به ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید؛ همچنین سکه‌های گرمی با ۱۰۰ هزار تومان افزایش روز گذشته ۷ میلیون تومان دادوستد می‌شد.

کشتی آرای گفت: قیمت هر مثقال طلای آب شده به طور متوسط با ۱۴۰ هزار تومان افزایش در هفته‌ای که گذشت به ۱۴ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار در این هفته با افزایش ۳۲ هزار تومانی حدود ۳ میلیون و ۳۷۲ هزار تومان دادوستد شد.

وی در پایان اعلام کرد: حباب قیمتی سکه نیز این هفته ۶۰۰ هزار تومان افزایش داشت و دیروز در آخرین معاملات هر قطعه سکه طرح جدید ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان حباب را ثبت کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.