۳۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۴
کد خبر: 155130

«دایی در حدی نیست که جوابش را بدهم» و اتفاقا بر خلاف پوزخند عده‌ای به این جمله، حرف قهرمانی کاملا صحیح است چرا که اگر علی دایی از بزرگان فوتبال است، قهرمانی هم قطعا از بزرگان داوری ماست.

اگر «محسن قهرمانی» رشوه‌بگیر بود...

مسعود حکم‌آبادی- برای ما مشهدی‌ها، مخصوصا آن‌هایی که از نزدیک با «محسن قهرمانی» آشنایی دارند، خیلی سخت است که این چنین نظاره‌گر هجمه‌ها علیه داور همشهری‌شان باشند. اینکه قهرمانی در قضاوتش در بازی پرسپولیس اشتباه کرد یا نه (که البته می‌شود ثابت کرد که اشتباه نکرده) یک طرف، اما اینکه حرف‌هایی علیه او زده می‌شود، از سوی دیگر باعث می‌شود وقتش باشد کمی دل‌مان به حال قهرمانی دوست داشتنی بسوزد.
«محسن قهرمانی» بر عکس آنچه خیلی‌ها می‌گویند اتفاقا اهل ادا درآوردن و آرتیستی نیست، واقعیت چهره او همین است، او اوج بازیگری‌اش را در دربی سال گذشته انجام داد، جایی که به زور می‌خندید و با همه مدارا می‌کرد، قهرمانی اما واقعیتش آن چیزی است که در بازی با سپاهان و خیلی بازی های دیگر دیدیم، او همیشه اخم‌هایش درهم است مگر اینکه خلافش ثابت شود! اتفاقا اصلا هم دوست ندارد خودش را نشان دهد، چون به اندازه کافی شهرت دارد و لازم نیست فریاد بزند من «محسن قهرمانی»ام. این ادعاها را بیش از هرکسی کسانی می‌توانند بفهمند که به هر طریقی قهرمانی را می‌شناسند و با او در ارتباطند.
با این حال او در بازی با سپاهان یک پنالتی اعلام کرد که بهترین اظهارنظر را یکی از کارشناسانی کرد که گفت: «قهرمانی از زمانی که صحنه را دیده، درست قضاوت کرده است.» حقیقت ماجرا هم این بود خطای مشکوک بازی پرسپولیس و سپاهان به 2بخش تقسیم می‌شد. اول خطای «شجاع خلیل‌زاده» روی «میثم حسینی» دوم تلافی کردن میثم حسینی با پشت پا انداختن به خلیل‌زاده که محسن قهرمانی از قسمت دوم شاهد ماجرا بوده و طبیعی است پشت پا انداختن مدافع پرسپولیس به مهاجم سپاهان در محوطه جریمه کارت قرمز و پنالتی دارد مخصوصا که توپی در بین 2بازیکن نباشد. قهرمانی در این صحنه حواسش مثل هر داوری به جایی است که توپ وجود دارد و طبیعی هم هست که به 2بازیکنی که بدون توپ با یکدیگر درگیرند کاری نداشته باشد و این وظیفه کمکش بوده که به او برساند چه اتفاقی افتاده که نرسانده، پس این یک اشتباه معمولی داوری بوده که هزاران بار دیگر اتفاق افتاده است.
اما صحبت از رشوه کردن و شماره حساب رفقای قهرمانی و «خیلی چیزها»یی که دایی می‌داند و نمی‌گوید به نظر کار جالبی نیست، چه اینکه آن طرف «علی دایی»ای ایستاده که رسانه‌ها منتظرند چیزی بگوید و بنویسند، این طرف محسن قهرمانی که حق مصاحبه ندارد و گوشه رینگ باید بایستد و حملات دایی را ببیند، چه اینکه تمام ناراحتی‌اش را با این جمله تخلیه کند که «دایی در حدی نیست که جوابش را بدهم» و اتفاقا بر خلاف پوزخند عده‌ای به این جمله، حرف قهرمانی کاملا صحیح است چرا که اگر علی دایی از بزرگان فوتبال است، قهرمانی هم قطعا از بزرگان داوری ماست.
دایی خیلی راحت گفته از شب قبل می‌دانسته «قهرمانی به سمت سپاهان غش کرده» این کلمه عجیب و غریب که زاییده ذهن یک اسطوره فوتبال این مملکت است، در حالی زده می‌شود که وقتی قهرمانی قضاوت بازی راه‌آهن و فجر سپاسی را به عهده داشت، دایی گفته بود: «آقای قهرمانی یکی از بهترین داوران کشور ماست و به نظر من داوری خوبی انجام داد.» آیا دایی آن زمان از چیزهایی خبر نداشته که بگوید و حالا این طور تهدید می‌کند که اگر دهانش باز شود درباره این داور مشهدی خیلی چیزها می‌گوید؟!
پرسپولیسی‌ها آنقدر قبح بی‌حرمتی به یک داور (نه به عنوان داور که به عنوان یک انسان) را ریخته‌اند که امثال کفشگری و عالیشاه و خیلی پرسپولیسی‌های کوچک هم به خودشان نه‌تنها اجازه مصاحبه علیه داور که اجازه بی حرمتی به قهرمانی را می‌دهند، تا جایی که صادقیان خیلی راحت می‌گوید: «قهرمانی مشکل روحی روانی دارد!» فارغ از اینکه قهرمانی قضاوت بدی داشته، آیا پسندیده است که کسی این چنین به خودش اجازه بی حرمتی بدهد، حالا نه برای قهرمانی که برای هرکس دیگر.
این حملات دایی و بازیکنانی که شاید نصف قهرمانی هم سن نداشته باشند، قطعا کار را بدتر از الان خواهد کرد، «محسن قهرمانی» با این مصاحبه‌ها از دنیای داوری کنار نخواهد رفت، اما تا ابد هرگاه برای دایی و پرسپولیس سوت بزند، از این همه اتهامی که به او زده شده، یادش خواهد آمد... راستی اگر «محسن قهرمانی» رشوه‌بگیر بود، الان باید برای چندر غاز حقوق اداره پست، صبح به صبح تا میدان عدل خمینی می‌رفت؟!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 39
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدي IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    8 39
    lمن يک اذري زبان هستم براي امسال دايي متاسفم که به راحتي تهمت ميزند .ايشان در گذشته اقاي گل شده ان هم در مقابل مالديو .اخلاق بد با همران وبازيکنان ، پوشش نامناسب و از همه بدتر فارسي صحبت کردنش افتضاح هست .خدا نابودش کند اين گنده بگ رو
  • شايان IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    17 5
    از دايي خوشم نمياد ولي خدايي دايي و قهرماني مقايسه شون هم احمقانه س.اين چرنديات حتي ارزش خوندن هم نداشت.
  • شايان IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    20 6
    از دايي خوشم نمياد ولي خدايي دايي و قهرماني مقايسه شون هم احمقانه س.اين چرنديات حتي ارزش خوندن هم نداشت.
  • سينا IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    22 10
    بابا دلسوز داور، فاميل داور يه مقداري چشم هاتو باز کني زدوبند رو حتي تو داوري چه براي سپاهان ويا تيم هاي ديگه حتي تو ليگ يک هم مي بيني. يه مقدار آب سروکله ات بزن حالت جا مياد
  • اميرعلي IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    21 24
    منم پرسپوليسي ام و مي خواستم از دايي انتقاد كنم. چرا اين آدم به اين بزرگي ياد نگرفته هنوز نبايد كنار زمين تف كرد و آب دهن پرت كرد. واقعا دايي خجالت نمي كشه با اين فتاراش. بره خودشو درست كنه. دايي خود شكن آينه شكستن خطاست.
  • lp IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    26 8
    سلام خدمت دوست عزيزمان فقط يك كلمه حالا چرا هجمه به قهرماني اينقدر شما را سوزانده ؟
  • اسماعيل IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    35 11
    جون مادرت جم کن بساطت رو.. قهرماني روانيه...شک ندارم....
  • شهرکي IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    39 11
    دايي حرف حق زذه ازقومي گري وطايفه بازي دست برداريد اين3امتياز حق الناس 35ميليون هواداربوده که شما مشهديها بايد جوابگوباشيد
  • خالقي IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    30 12
    دل 35 ميليون هوادارو خون کرده بعد واسش مصيبت مينويسيد؟ اين پولي که سره سفره زن و بچش ميبره حروم تر از گوشت سگه . بهتره تو همون پست خونه مشغول باشه.اون دنيا شم اينجوري از دست نميده. شما هم بهتره استقلالي بازي در نياري استقلالي.
  • مهدي IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    37 9
    اقا داوري که توي اين مطلب اشاره کرده بودين خريده شده از جانب سپاهان يا فدراسيون همه مردم ايران ديدند اما شما نديديد
  • 666666666 IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    35 7
    آقا مهدي حرف ميزني و ادعات ميشه آيا مسخره کردن آدما کار درستي اونم اسطوره ي ايرررررررررران؟
  • ساناز IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    47 10
    با سلام با همين پارتي بزاي ها مملکت رو خراب کرديد و به اينجا رسونديد چون همشهري شماست بايد حق را پايمال کنيد و يا او باد حق رل پايمال کند ؟ همه ما ديديدم که چه طور پنالتي ناحقي گرفت و بازهم به ناحق ميثم حسيني را اخراج کرد. آيا در اين نوع داوري مي توان چيزي غير از رشوه و تباني را ديد؟ شما اگر ديديد به ما هم بگوييد من عاشف پرسپوليسم شماها در مقابل اين تيم با طرفداران ميليوني عددي نيستيد اينو نوشتم تا بدونيد که ما هميشه هستيم
  • ووحيد IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    44 15
    ناراحت همشهريتون هستين برش دارين ببرين همون مشد تا وسه خودتون سوت ،قهرمانيتون بجايه سوت بايستي ناسوس دسش بگيره لاستيک باد بزنه.
  • سپهر IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    6 0
    من به عنوان يک مشهدي از اينکه قهرماني همشهريمونه شرمم مياد.
  • رضا IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    5 0
    بابا کارشناس..بابا ناسيوناليست..ميگوم موخا اي داورتون فقط تو همو مشدواسه خوتون سوت بزنه که بيشتر حال کونين..؟
  • عادل IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    6 0
    شما همشهري بازي در نيار .ما وتمام فوتباليست هايي که علي دايي راميشناسندميدونن که علي دايي الکي حرف نمي زنه.دايي ازبزرگان فوتبال جهان شما خواهشن قهرماني با دايي بزرگ مقايسه نکن .دوتا ازافتخارات آقاي قهرماني بگو؟؟؟اين آقا ميخواد اداي کولينارو دربياره.چون همشهري شماست بهترين داور؟؟ميدونم که اينو چاپ نميکنيد ولي خواهش ميشه که به دست نويسنده فاضل اون برسونيدش
  • hassan IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    6 0
    البته که آقاي قهرماني خيلي معروف است و همه اورا مي شناسند. وحالا با اين کارش مشهورهم شد. اما معروفيت از چه زاويه اي؟ موسوليني و هيتلر هم معروف هستند. آنها جنايت کاران بد نامي در عالم سياست و قهرماني جنايتکاري در عالم داوري فوتبال. اين اقا لکه ننگيست بر دامن داوري فوتبال ايران.
  • حميد IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    5 0
    چرت و پرت نگو بابا موندم کي به تو کفته مطلب بنويسي! ...
  • عليرضاشوش دانيا ل IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    6 0
    چرا حرف ناحق ميزنيد ايشان احساسات 30ميليون هوادار قرمز را جريخه دار کرده است ...
  • حامد IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    5 0
    خب چه اصراريه.آقاي قهرماني بروند به همون کار اصليشون برسند چه اصراري که حتما داوري کنند.
  • مهدي IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    3 4
    تمام قهرماني هاي سپاهان همين جوري به دست اومده.تمام علاقمندان فوتبال رو دعوت ميکنم برند و قهرماني هاي سپاهان رو مرور کنند.
  • رازقي IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    1 6
    علي دايي هروقت تيمش ميبازه باهمه درگير ميشه به زمين وزمان فحس ميده بابا برو مربي گري ياد بگير با پول ولابي گري امدي پرسپوليس بعد به ديگران گير ميدي بدبخت پرسپوليس
  • zahra IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    6 1
    لابد اين متنم يکي از فکو فاميلي اين قهمراني نوشته قهرماني الان فقط يکار ميتونه بکنه..اونم اينه که با کناره گيريش از داوري دل يه ملتو شاد کنه
  • محمد کريمي IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    2 7
    اين علي دايي همونه که سال قبل عليه او شعار مي دادند ولي حالا به خاطر يک بازي که سه امتياز بيشتر نداره و به خاطر آقاي دايي مردم بيچاره و بدبخت به همديگر فحش ميدند و براي خانواده قهرماني مشکل ايجاد مي کنند .عده اي هم با نظراتشون از اين کار دفاع مي کنند .درسته قهرماني اشتباه کرده اما اين برخورد از مغول ها و بربرها و وحشي هاي طول تاريخ هم دور از انتظاره . واي بر ما که ادعاي فرهنگ مي کنيم ولي به واسطه ي فوتبال که از جنس غربي و غير ايراني است دست به بي اخلاقي مي زنيم . مطمئن باشيد پرسپوليس نتيجه ي اين بي اخلاقي را خواهد ديد خيلي زود!
  • حميد IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    5 0
    اي کاسه داغتر از آش-همين جمله آخرت نشان داد قهرماني چقدر عقده اي و کينه اي است.در ضمن تو تصاوير که نشون ميداد قهرماني داره صحنه رو ميبينه-در کل يا داوري مشکل داشت يا کمکش يا هردو!!!!!!!!!!!!و اين باعث خجالت داوري ماست-اصولا اشتباه کميته دواوران است که به روحيات يک داور نگاه نميکنند ببينند آخه اهل داروري هست با نه!!!با چيزي که شما گفتيد(هميشه اخمو هست)پس از لحاظ روحي و استيل ظاهري لياقت داوري رو نداره-بازم کولينا حداقل اگه ظاهري نداره با زورم شده يه لبخند ميزنه!!1
  • احسان IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    12 0
    خجالت بکشيد و لااقل حمايت بيجا نکنيد... همه اين داور را ميشناسند و ميدانند که واقعا مشکل دارد و هر چند وقت يکبار ميخواهد با حرکاتش همه رو به سمت خودش جذب کند و ي جوري مشهور بشه... بسه ديگه... بدتر از اين ماجرا را نکنيد .... چرا از کمکش نپرسيد؟ چرا سريع قرمز داد؟ چرا صحنه اول رو نديد؟ مگه کور بود؟ به قول خودش گوش و چشم تيزي دارد... تازه خطاي ميثم حسيني کارت زرد داشت نه قرمز ... چون شديد نبود... پس يک جاي کار مي لنگد!!! همه هم مي دانند که داستان چي هست پس خواهشا به قول عادل فردوسي پور به به و چه چه نکنيد از داوري آقاي مشکل دار و خاص....
  • ياسر IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    2 13
    مردم ايران از پول بيت المال که به جيب دو تيم تهراني استقلال و پيروزي ميره راضي نيستند
  • امير IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    14 0
    بي وجدان شما نويسنده ايم مطلبي که صرف همشهري بودن با ناداور مشهدي چشمت رو به روي حقيقت بستي.نکنه خودت هم از قهرماني درصد ميگيري؟هر کس ذره اي فوتبال بفهمه و در کنارش ذره اي شرف و وجدان داشته باشه ميفهمه که چه مسائلي پشت پرده داوري علي الخصوص محسن قهرماني و محسن ترکي وجود داره.
  • محمد IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    8 0
    من هم خراساني ام آقاي حکم ابادي ولي ازاينکه بگم همشهري شما و اقاي قهرماني هستم خجالت مي کشم . اگر دين نداريد لا اقل ازاد مرد باشيد دوست و دشمن گفته اند داور اشتباه کرده انوقت شما ماست مالي مي کني .
  • امير IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    3 0
    شما چرا ؟آخه اين يارو بزرگه؟شايد هيکلش بزرگ باشه ولي واقعا ثبات شخصيتي نداره.واسه جامعه داوري متاسفم که اين يارو گندشونه!!!
  • محمد تهران IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    3 1
    اولا گيريم که اشتباه کرده صحنه دوم ديده درست خيلي راحت ميتونست کارت زرد بده نه اينکه دقيقه 4 اخراج کنه تو عمر ليگ برتر 2 تا نمونه بيار که تو اين تايم کسي اخراج شده! دوما اگرم پول نگرفته باشه ميخواد ثابت کنه که خيلي قاطع و پرسپوليس و استقلال براش فرق نداره سوما بين 2 نيمه فهميد که اشتباه کرده پس غلط کرد به دايي گفت دلم خواست پنالتي بگيرم.
  • اسي IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    2 2
    آقاي نويسنده محترم، شما كه اصلا در مورد قوانين داوري هيچي نميفهمي زر زر نكن. قهرماني از همون جايي رو كه ديده، باز قضاوت اشتباه داشته چرا كه 99 درصد كارشناسان داوري هم گفتن اون لگد پراني هم فقط يه كارت زرد داشته پس واسه ما مشهدي مشهدي نكن و چون دست به قلم ميشي حرمت نگه دار البته اگه ميفهميدي چرت و پرت نمينوشتي. شما ميدان ديد يك انسان رو ميدوني چقدره؟ علم فيزيك و قانون عدسي ها رو ميشناسي؟ دايي راست ميگه! هم داور و صد البته كمك داور كل ماجرا رو ديدن و نميشه انكار كرد
  • احسان IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    0 0
    دوستاني که فکر ميکنند داوري بلد هستند و نظر ميدهند لطفا داوري نکنند فقط تو ورزشگاه ازادي جلوي 40 هزار تماشاچي تو زمين راه بروند داوري کردن پيشکش! خواهشن تو حيطه خودتون اظهار نظر کنيد و تيم محبوبتان تشويق کنيد خودتان جاي داوري بزاريد که اشتباه کرده مگر بازيکن دروازه خالي توپ رو بيرون نميزند پس بازيکن هم بايستي بگيم کور مي باشد ؟؟؟؟ از فردا يک سوت بدهيد دست مربيان خودشان سوت بزنند تا فدراسيون اينقدر هزينه داوري نکنه واقعا براي آقاي گل جهان بايد تاسف خورد که برا يک باخت چهره واقعي خودشان رو به همه نشان مي دهند. و ديگر داوراني که سکوت اختيار کردند در مقابل تهمت هاي زده شده به همکارشان؟؟؟؟؟ انشالله که اين داور سربلند بيرون بياد و از حق خودش کوتاه نياد و تا آخرش پيگيري کنه دوستان عزيز هميشه از حق دفاع کنيد داور اشتباه کرده ولي تهمت رشوه هرگز
  • رهگذر IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    0 0
    خيلي سنگ قهرماني رو به سينه ميزني! شب درازه داداش!