مهدی شهرآبادی: قدس ویژه خراسان - طرح نوروزی پلیس راهور خراسان رضوی از 25 اسفند آغاز و تا 17 فروردین آینده ادامه دارد.

 جریمه‌های سنگین برای توقف غیرمجاز در محدوده طرح زوج و فرد مشهد

به گزارش خبرنگار ما، فرمانده پلیس راهور خراسان رضوی در نشست خبری که به منظور اعلام طرحهای ویژه پلیس در پایان سال و نوروز 93 اجرا خواهد شد، گفت: یکی از این طرحها موضوع چهارشنبه آخر سال است به طوری که در این روز تمام نیروهای راهور در آماده باش کامل خواهند بود و با استقرار در سطح شهر از بروز هر گونه تخلفات حادثه‌ساز با خودرو جلوگیری خواهند کرد.سرهنگ حمیدرضا گرایلی با هشدار به متخلفان چهارشنبه آخر سال اظهار داشت: افرادی که با خودرو و موتورسیکلت برای دیگران مزاحمت ایجاد کنند و رفتارهای مخاطره آمیز داشته باشند و یا موتور و یا خودرو آنها صدای ناهنجار داشته باشند وسیله آنها توقیف شده و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.
وی افزود: در این راستا با تمام دستگاه‌ها از جمله نیروهای قضایی استان هماهنگ شده تا افراد متخلف تحت تعقیب قرار گیرند و متخلفان با تشکیل پرونده به مقام قضایی معرفی خواهند شد.
وی اظهار داشت: ترقه انداختن از داخل خودرو به بیرون و یا ایجاد مزاحمت برای خودروهای دیگر و پارک دوبل و سد معبر و اعمال مخاطره آمیز خودروها تخلف محسوب شده و با متخلفان برابر قانون رفتار خواهد شد.
گرایلی با بیان اینکه مرحله دوم طرحهای ویژه پلیس از 15 اسفند آغاز و تا 17 فروردین 93 ادامه خواهد یافت، خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح تمهیدات ویژه‌ای در نظر گرفته شده به طوری که با اجرای این طرح درصددیم آسایش و رضایتمندی زائران، مسافران و مجاوران افزایش یابد در نتیجه آن حوادث رانندگی نیز کاهش یابد.
فرمانده پلیس راهور استان با بیان اینکه در اجرای طرحهای نوروزی پلیس راهور از تمام نیروهای کمکی استفاده خواهد شد، در خصوص اجرای طرح زوج و فرد تردد خودروها در هسته مرکزی شهر اظهار داشت: یکی از اهداف این طرح ارایه بهترین خدمات از جانب پلیس به زائران و مسافران نوروزی و رفاه حال آنان است که اجرای این طرح به نفع خود آنهاست. گرایلی افزود: در این راستا پلیس راهور با همکاری سایر دستگاه‌ها مانند هلال احمر، اورژانس، راه و ترابری، بیمه‌ها، امداد خودرو و برخی دستگاه‌های دیگر تمرین مشترکی را به صورت نمادین آغاز خواهد کرد تا بتوانیم از این تاریخ با جدیت و توان بیشتر در خدمت زائران و مجاوران باشیم.فرمانده پلیس راهور استان در ادامه این نشست به حضور میلیونی زائران و مسافران در روز اول عید و زمان سال تحویل در مشهد اشاره کرد و گفت: به همین مناسبت طرح ویژه پلیس در روز پنجشنبه و جمعه هفته جاری آغاز خواهد شد به طوری که از پارک هرگونه وسیله نقلیه در خیابانهای منتهی به حرم مطهر جلوگیری خواهد شد.
وی با تأکید بر اینکه در صورت توقف خودروها در محدوده طرح خودروی متخلفان به پارکینگ منتقل خواهد شد، اظهار داشت: در این خصوص اجرای طرح از طریق بنر و تبلیغات پلیس راهور به زائران و مجاوران اطلاع رسانی خواهد شد و افزون بر بحث زوج و فرد تردد خودروها محدودیت ترافیکی در این دو روز اعمال می‌شود.
وی محدوده‌های ترافیکی طی این 2 روز را خیابان اندرزگو، خیابان امام رضا(ع) تا میدان بیت المقدس، خیابان نواب صفوی، پنجراه پایین خیابان، خیابان شیرازی و طبرسی و روگذر و زیرگذر حرم مطهر اعلام کرد و گفت: محدوده طرح زوج و فرد تردد خودروها نیز خیابان بهار به داخل خیابان فدائیان اسلام، خیابان 17 شهریور، بلوار وحدت، بلوار کامیاب، بلوار شهید هاشمی‌نژاد، خیابان امام خمینی(ره) و تمام خیابانهای اصلی و فرعی اطراف حرم مطهر می‌باشد.
وی افزود: تردد وسایل نقلیه در زمان اجرای طرح به وسیله دوربین‌ها کنترل و ثبت می‌شود. وی گفت: ورود خودروها بدون رعایت قوانین و مقررات به محدوده طرح زوج و فرد جریمه‌های سنگین در پی خواهد داشت، به طوری که به ازای هر یک ساعت توقف در محدوده طرح، خودروی متخلف 20 هزار تومان جریمه و از آغاز طرح تمام کنترلها به صورت هوشمند انجام می‌شود.
سرهنگ گرایلی با بیان اینکه در زمان اجرای طرح تردد زوج و فرد خودروها تمام نیروهای اتوبوسرانی و تاکسیرانی به ارایه خدمات به شهروندان و زائران می‌پردازند، اظهار داشت: شهروندان مشهدی حتی الامکان از ترددهای غیرضرور در هسته مرکزی شهر و محدوده طرح زوج و فرد خودداری کنند تا از ترافیک و ازدحام خودروها در ایام اجرای طرح جلوگیری شود. گرایلی همچنین از طرح ویژه پلیس برای توقف خودروهای دارای بالای یک میلیون تومان جریمه خبر داد و گفت: در ایام اجرای طرح ویژه پلیس در ایام نوروز این خودروها که دارای تخلفات سنگین رانندگی هستند در صورت تردد شناسایی و توقیف خواهند شد.
سرهنگ گرایلی همچنین از ممنوعیت جابه‌جایی مسافر به وسیله موتورسیکلت خبر داد و گفت: هر گونه حمل مسافر با موتورسیکلت برابر قانون ممنوع است که در این راستا طرحی را در دست تدوین داریم که حمل مسافر توسط موتورسیکلت‌ها قانونمند شود.
گرایلی همچنین از برخورد عوامل انتظامی با زوارکش‌ها به منظور جلوگیری از ترافیک در خیابانهای اطراف حرم مطهر خبر داد و گفت: بر اساس تمهیدات پلیس راهور تردد کامیونها و خودروهای سنگین در لاین سوم بزرگراه‌های شهری تخلف بوده و دوربینها این ترددها را ثبت کرده و متخلفان جریمه خواهند شد.
سرهنگ سلیمان ایزدی رئیس اداره فرهنگ ترافیک پلیس راهور خراسان رضوی هم با بیان اینکه در بخش آموزش فرهنگ ترافیک امسال 15 هزار بروشور، کتابچه و لوح فشرده با مشارکت بخش خصوصی منتشر و توزیع شده است، اظهار داشت: در خصوص طرح «استقبال از بهار» بحث آموزش رانندگان خودروهای خدماتی و دستگاه‌های مختلف استان اجرا شده است، به طوری که رانندگان اتوبوسرانی، تاکسیرانی، شهرداری، اورژانس، آتش نشانی و سایر دستگاه‌های خدماتی دوره‌های آموزشی لازم را گذراندند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.