آخرین تحولات لبنان

قدس آنلاین: استاندار خراسان شمالی گفت: توسعه روستا و خدمات دهی مناسب به روستائیان باعث تقویت جایگاه دهیاری ها خواهد شد. <BR> <BR>

توسعه روستا و خدمات دهی مناسب به روستائیان باعث تقویت جایگاه دهیاری ها خواهد شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، سید علی اکبر پرویزی در همایش سراسری دهیاران استان گفت: توسعه روستا و خدمات دهی مناسب به روستائیان باعث تقویت جایگاه دهیاری ها خواهد شد.
وی با بیان اینکه دهیاری ها با هدف خدمت رسانی به مردم روستا تشکیل شده است افزود: با توجه به افزایش بیش از چهار و نیم برابری اعتبارات دهیاری ها و شهرداری ها در سال 93 و تخصیص منطقی این اعتبارات ،انتظار از دهیاران این است که در راه توسعه روستا گام برداشته و از ظرفیتهای روستا به نفع مردم استفاده کنند.
نماینده عالی دولت در استان از تصویب اصلاحیه قانون شوراها و دهیاری ها درمجلس شورای اسلامی در آینده ای نه چندان دور خبر داد و گفت: با این اصلاحیه و تلاش دهیاران شاهد توسعه و آبادانی روستاها خواهیم بود.
مهندس پرویزی تصریح کرد:مهمترین مشکلات در حوزه عمرانی آب شرب ،راه روستایی وساماندهی و به سازی بافت روستایی و در حوزه خدمات رسانی مشکلات بهداشت محیط و جمع آوری زباله می باشد که اعتبارات خوبی در این خصوص در نظر گرفته شده و انتظار می رود با تلاش دهیاران این مشکلات مرتفع گردد.
وی گفت: اراده ای قوی در مدیریت استان وجود دارد که خدمات و پروژه های قابل واگذاری دستگاههای دولتی که نیازمند اعتبارات کمی می باشند از طریق انعقاد موافقت نامه هایی به دهیاری ها واگذار گردد.

وی در ادامه افزود:دهیارانی که بتوانند از اعتبارات تخصیصی به نحو مطلوب استفاده کنند مورد تشویق قرار گرفته و اعتبارات جدیدی برای آنها در نظر گرفته می شود.
استاندار خراسان شمالی به نقش تاثیر گذار دهیاران و شوراهای اسلامی در حوزه اجتماعی اشاره کرد و گفت:در حوزه مقابله با مواد مخدر در روستاها باید تلاش کنیم با کاهش آمار معتادین به سمت پاکسازی روستا از این بلای خانمانسوز باشیم و در این راه دهیاران می توانند از ابزارهای تشویقی بهره ببرد.
وی با بیان اینکه نباید در بحث اشتغال به دنبال اعتبارات دولتی بود افزود:استفاده از ظرفیتها و توان مالی و فکری روستائیان در زمینه ایجاد اشتغال ضروری است و دهیاران می بایستی طرح های درآمد زایی را جهت تصویب و اجرایی شدن پیشنهاد نمایند.

سید علی اکبر پرویزی نظارت دهیاران بر هزینه های دهیاری ،پروژه های عمرانی ، انجام ساخت و سازها در محدوده طرح هادی روستا،برخورد با ساخت و سازهای غیر مجازدر خارج از محدوده ، مسائل بهداشتی و زیست محیطی را ضروری دانست .
استاندار خراسان شمالی درادامه تصریح کرد :دهیاران از تعامل دوطرفه خود با دستگاههای اجرایی بایستی به نفع مردم نهایت استفاده را ببرند.
وی در پایان از پیگیری تامین مالی بیمه خسارت با مشارکت بخش دولتی ،دهیاری ها و مردم خبر دادند.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز  روستاها را حلقه اصلی چرخه تداوم وحیات دانست و گفت: لوازم حیات کشاورزی و دامداری است که هردو در محیط روستا شکل می گیرد و چنانچه این فعالیتها بصورت صحیح انجام گردد توسعه روستایی را به همراه خواهد داشت.
علی نیا از تشکیل ستاد توسعه روستا در استان خبر داد و افزود:با توجه به اینکه دهیاران مدیران ارشد روستا و نوک پیکان توسعه و آبادانی در آنجا محسوب می شوند مدیریت صحیح و مناسب منابع و تعیین اولویت پروژه ها بر اساس شرایط و ویژگی های خاص منطقه و داشتن برنامه زمانبندی در اجرای پروژه های عمرانی از وظایف اصلی آنها می باشد.

وی ازتاکید مقام معظم رهبری به بخش کشاورزی و گردشگری در سفر خود به استان خراسان شمالی اشاره کردو افزود: معرفی مناطق زیبای گردشگری در روستاهای استان توسط دهیاران ضروری است.
در این جلسه مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراها ی استانداری نیز با اشاره به شرح وظایف دهیاران خواستار هزینه کرد اعتبارات در سرفصلهای مربوطه شد.
قربانی در ادامه گفت: دهیار به عنوان مدیر ارشد روستا وظیفه اجرای پروژه هایی را دارد که بدون متولی است.
انتهای خبر/.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.