در آخرین روز از هفته شانزدهم لیگ برتر تیمهای بحران زده پرسپولیس و راه آهن به مصاف یکدیگر می روند و این در شرایطی است که حساسیتهای ابتدای فصل در این دیدار حکمفرما نیست. <BR>

پرسپولیس یا دایی ؛ کدام از بحران خارج می شوند؟


آخرین دیدار هفته شانزدهم لیگ برتر امروز در ورزشگاه آزادی برگزار می شود. بسیاری از فوتبال دوستان از ابتدای فصل منتظر رویارویی علی دایی با پرسپولیس بودند، اتفاقی که دیر رخ داد، زیرا مصاف امروز این 2 تیم حساسیتهای اول فصل را ندارد. دیگر خبری از حبیب کاشانی سرپرست پیشین باشگاه پرسپولیس نیست و دیگر حمید استیلی روی نیمکت پرسپولیس حضور ندارد.
کم نبود جنگ و دعوا و اختلاف دایی و کاشانی، البته دایی بیشتر دعوا می کرد و کاشانی بیشتر سکوت، اختلافی که در نهایت موجب جدایی دایی از پرسپولیس و حضور حمید استیلی روی نیمکت مربیگری این تیم شد.
استیلی از روز نخست سایه سنگین علی دایی را روی سرش احساس می کرد و مدام تماشاگران پرسپولیس و حتی هواداران حریف، دایی را تشویق می کردند و در نهایت تشویق این مربی در ورزشگاه های سراسر کشور به نماد اعتراض تبدیل شد.
اکنون حمید و حبیب دیگر در پرسپولیس نیستند و علی دایی باید با تیم سابقش در حالی نبرد کند که این تیم هنوز سرمربی جدید ش را نشناخته و پس از شکست در داربی 73 در جام حذفی در بحران عمیقی فرو رفته است.
اوضاع راه آهن نیز البته نامساعد است. بازیکنان این تیم به دلیل پرداخت نشدن مطالباتشان قصد اعتصاب داشتند، ولی دایی پادرمیانی کرد تا تیمش در آستانه دیداری مهم ازهم نپاشد. پرسپولیس در این فصل تیمهای زیادی را از بحران خارج کرده و باید دید این بار راه آهن که در رده هفدهم جدول جا خوش کرده را هم از بحران بیرون می آورد یا این تیم بدون سرمربی و با مربیان موقت علی دایی را شکست می دهد؟
در اینکه دایی پرسپولیس را دوست دارد هیچ تردیدی نیست، اما در این هم شکی نیست که او دوست دارد در دیدار امروز به برتری برسد تا انتخاب کمیته فنی را زیر سؤال ببرد و بگوید که می توانست امسال هم روی نیمکت سرخ بنشیند.
راه آهن اگر بتواند از سد پرسپولیس بگذرد 3 پله در جدول صعود می کند و به رده چهاردهم می رسد. دایی در این فصل نشان داده مساوی گرفتن را بهتر از بردن بلد است. او تیمش از 15 مسابقه 11 مساوی و فقط یک پیروزی دارد.
پرسپولیس نیز اگر راه آهن را شکست دهد تا رده هفتم جدول صعود خواهد کرد. باید دید هواداران پرسپولیس که در این فصل مدام علی دایی را تشویق می کردند امروز این کار را به چه صورتی انجام می دهند. آیا آنها در جریان بازی نیز دایی را تشویق می کنند تا روحیه کادر فنی نصفه ونیمه پرسپولیس درهم شکسته تر شود یا خبری از تشویق دایی در طول بازی نخواهد بود.
این بازی همه چیز دارد، اما حیف آن دیداری نیست که همه انتظارش را داشتند. جای خالی حمید استیلی و حبیب کاشانی احساس می شود. شاید علی دایی هم دوست داشت آنها بودند تا به نوعی انتقام بگیرد. امروز می توانست مهمترین بازی سال انجام شود.


امروزهمچنین هفته هفدهم لیگ برتر با 2 بازی آغاز می شود.
*صبای قم - فجرسپاسی
صبا که به گفته عبدا... ویسی سرمربی این تیم آبله مرغان گرفته باید به مصاف تیم فجرسپاسی برود که پس از حضور یاوری در این تیم تاکنون شکست نخورده است.
*ذوب آهن - مس کرمان
میرسلاوبلاژویچ، دیگر محبوبیت اول فصل را نزد هواداران تیم مس کرمان ندارد و اگر نتواند از اصفهان برای هواداران مس امتیاز سوغات ببرد وضعیتش بدتر خواهد شد. در آن سوی میدان نیز منصور ابراهیم زاده دوست ندارد برابر یک تیم انتهای جدولی امتیاز از دست بدهد و تیمش را برای برد به میدان خواهد فرستاد.


فردا نیز 2 دیدار از هفته هفدهم برگزار می شود.
*ملوان - تراکتورسازی
نبرد ملوان و تراکتورسازی در سایه حساسیت تماشاگران 2 تیم قرار می گیرد. هواداران 2 تیم در فصول گذشته همواره علیه یکدیگر موضعگیری کردند و اینبار مسؤولان 2 باشگاه برای اینکه تنش و حساسیت روی سکوها به حداقل برسد بیانیه مشترک دادند. امیر قلعه نویی می خواهد از مرداب انزلی 3 امتیاز صید کند و پورغلامی هم دوست ندارد شرمنده تماشاگرانش شود.
*مس سرچشمه -سپاهان
آخرین تیم جدول لیگ برتر میزبان قهرمان فصل گذشته است. مس سرچشمه هفته گذشته تراکتورسازی را در خانه اش متوقف کرد، این بار می خواهد از سپاهان 3 امتیاز بگیرد، کاری که بسیار دشوار است، زیرا سپاهان کرانچار تیم خوبی است.


برنامه های لیگ برتر
* پنجشنبه 24/9/90
راه آهن پرسپولیس (هفته شانزدهم)
صبای قم فجر سپاسی
ذوب آهن مس کرمان
* جمعه 25/9/90
ملوان انزلی تراکتورسازی
مس سرچشمه سپاهان
صبای قم فجر سپاسی

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پیروزی یاران "رونالدو و زیدان" مقابل هامبورگ ؛ پاس گل "مهدی" به یاد روزگار سپری شده


در دیدار خیریه ای که برای «مبارزه با فقر» بین 2 تیم بازیکنان قدیمی هامبورگ و یاران رونالدو و زیدان برگزار شد، تیم رونالدو و زیدان موفق شد با نتیجه 5 بر 4 به پیروزی برسد.در این دیدار که در ورزشگاه هامبورگ به قضاوت پیر لوئیجی کولینا برگزار شد، مهدی مهدوی کیا بازیکن ارزشمند سال های پیش هامبورگ 45 دقیقه برای تیم سابقش به میدان رفت، که نکته مهم و جالب این بازی ارسال زیبای مهدوی کیا در دقیقه 8 بازی و گل زیبای پتریچ بود.این ارسال زیبا باعث شد تا زمانی که مهدوی کیا در زمین حضور داشت با تشویق های فوق العاده هواداران هامبورگ روبرو شود.فابین بارتز ، گئورگی پوپسکیو ، کلود ماکله له، ادگار داویدز ، لوئیس فیگو ، رونالدو (برزیل)، زین الدین زیدان ، دیدیه دروگبا، میشل سالگادو، خوان گاپدویا و فابیو کاناوارو بازیکنان نامداری بودند که مارچلو لیپی سرمربی تیم یاران رونالدو در ترکیب ابتدایی به میدان فرستاد، در نیمه دوم هم بازیکنان صاحب نام دیگری همچون ینس لمن ، دیدا، لوکاس رادبه، رباح ماجر ، روبرت پیرس ، کریستین کارمبو و سامی الجابر برای این تیم به میدان رفتند.گل های یاران رونالدو را در این دیدار دیدیه دروگبا ، کاپدویا، سالگادو ، فیگو و رونالدو به ثمر رساندند. گل های هامبورگ را هم به ترتیب پتریچ، توماس رینکون، زی روبرتو و سون هیونگ مین وارد دروازه حریف کردند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مدت زمان غیبت «خسرو حیدری» مشخص نیست


پزشک استقلال اعلام کرد میزان دوری حیدری از فوتبال مشخص نیست.
اکبر رضایی درباره شرایط خسرو حیدری عنوان کرد: خسرو پیش از بازی با نفت آبادان تحت مراقبت بود و فیزیوتراپی انجام می داد. در تست هم نشانه های خوبی داشت. بازیکنی که دچار مصدومیت از همسترینگ می شود به دلیل افت بدنی باید عضله هایش را تقویت کند و حیدری هم این کار را می کرد که باید همین روند را ادامه دهد.
وی افزود: حیدری در برخورد با دروازه بان نفت ضربه خورد و همان باعث دردش شد. به او گفته بودم هر گاه احساس درد کرد به پایش فشار نیاورد. ناحیه ای که خسرو حیدری مصدوم است فریب دهنده است و گاهی درد آن همان لحظه احساس نمی شود.
رضایی در پاسخ به این پرسش که بهتر نبود این بازیکن برابر نفت به میدان نمی رفت، گفت: ما پیشنهاد خود را می دهیم و می گوییم بازیکنی که در طول دوران درمان است باید برای جلوگیری از افت بدنی بدنسازی هم داشته باشد. به هر حال کادرفنی استقلال صلاح دید از حیدری استفاده شود.
پزشک استقلال در مورد اینکه گفته می شود حیدری 2 ماه باید دور از میادین باشد، گفت: تا زمانی که پای حیدری را بررسی نکنم نمی توانم میزان دقیق مصدومیت و دوری او را بگویم. این حرفها گمانه زنی و اطلاعاتی است که از روی تمرکز نیست.
پزشک استقلال در ادامه در خصوص وضعیت امیرآبادی و اینکه برخی رسانه ها نوشته اند او گفته می خواهد در کلینیک دکتر نوروزی به درمانش ادامه دهد، تصریح کرد: برای هر پزشکی مهم سلامت بازیکن است و به همین دلیل تفاوتی نمی کند بازیکن در کدام کلینیک باشد. دکتر نوروزی همکار خوب من است.امیرآبادی در کلینیک خود من تحت درمان است. او دچار پارگی از ناحیه دوقلوی زانو شده و تا 3هفته نمی تواند در بازیها باشد.
رضایی در مورد وضعیت جباری و میلاد میداودی اظهار داشت: جباری به کلینیک می آید تا بررسی لازم را روی پایش انجام دهیم. میداودی از ناحیه زانو دچار آسیب شد، اما چندان جدی نیست.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
سایه سعیدلو بر سر میز ریاست فدراسیون فوتبال


جواد حسینی
علی سعیدلو می گوید اصلا بعید نیست که نامزد فدراسیون فوتبال شود. علی سعیدلو که این روزها در مقام معاون بین الملل رئیس جمهور ، مشغول امور اجرایی اجلاس کشورهای عدم تعهد است بعد از موفقیت درمسابقات گوانگجو و البته ناکامی در انتخابات هیات رئیسه AFC بر اساس شایعات ، جدی ترین فرد دولت برای جایگزینی علی کفاشیان است. شایعه ریاست او بر فدراسیون فوتبال بهدقدری جدی است که حتی محمد دادکان و اطرافیانش با ایمان به این که سعیدلو از حالا انتخاب شده ، قصدی برای نامزدی در مجمع ندارند.

تعویق در برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال، سؤال ها وابهام های فراوانی را برای اهالی ورزش به ویژه خانواده فوتبال به وجود آورد که چرا با وجود توصیه وزیر ورزش و جوانان درباره برگزاری به موقع انتخابات ، فدراسیون فوتبال از اجرای دستور وزیر ورزش و جوانان شانه خالی کرده و تصمیم خود را اجرایی کرده تا انتخابات فدراسیون فوتبال در زمان مقرر برگزار نشود.
محمد عباسی چند هفته پیش صراحتا تأکید کرد، مدیران فدراسیون فوتبال باید انتخابات فدراسیون را در زمان مقرر برگزار نمایند اما این دستورالعمل آقای وزیر به سرعت از سوی علی کفاشیان رئیس ناکام فدراسیون فوتبال وتو شد تا مشخص شود سرنوشت فوتبال در دفترآقای وزیر روشن نمی شود.
تکروی رئیس فدراسیون فوتبال این واقعیت را برملا کرد که محمد عباسی از قدرت زیادی در تصمیم گیری های ورزشی برخوردار نیست چرا که اگر این مسأله صادق بود هرگز کفاشیان چنین اقدامی را انجام نمی داد و رسما از تعویق انتخابات فوتبال خبر نمی داد.
موضع گیری صریح کفاشیان و متعاقب آن اعلام آمادگی رئیس سابق سازمان منحل شده تربیت بدنی، پرده از این حقیقت برداشت که سناریوی جدیدی برای فوتبال ایران طراحی شده چرا که تمام آنچه در ماه های گذشته به عنوان گمانه زنی رسانه ای صورت گرفته بود بدون کم و کاست در حال اجرا بود. ماه ها قبل از این که بحث انتخابات فوتبال به سوژه اصلی محافل خبری تبدیل شود، برخی نزدیکان فدراسیون فوتبال اعلام کردند رئیس سابق سازمان تربیت بدنی که در رؤیای جلوس بر کرسی وزارت ناکام ماند، تصمیم دارد در انتخابات فوتبال نام نویسی کند تا همانند رقیب دیرینه خود محمد علی آبادی، به عنوان یکی از مدعیان ریاست فدراسیون فوتبال شناخته شود.
البته سعیدلو همانند علی آبادی شانس خود برای قرار گرفتن روی کرسی ریاست فدراسیون فوتبال را درمعرض خطر قرار نداد وبه همین منظور جلسات متعددی را با چهره های مختلف فوتبالی ترتیب داد تا به واسطه حمایت آنها بتواند شانس پیروزی خود در انتخابات فدراسیون فوتبال را افزایش دهد. سعیدلو با مشورت گرفتن از مشاوران خود تصمیم گرفت افرادی چون علی کفاشیان ، محمدرضا ساکت،حبیب کاشانی را در تیم مورد نظر خود قرار دهد تا شاید با رایزنی آنها ،زمینه برتری خود در انتخابات را فراهم کند.
او که با افرادی چون مهدی تاج،عزیزمحمدی به شدت دچار اختلاف نظر است،با هماهنگی کفاشیان و دیگر همفکرانش نام این افراد را از تیم مورد نظر خود برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال خارج کرد تا شاید بتواند با قراردادن نفرات جدید زمینه پیروزی خود در انتخابات را فراهم آورد. موضوع رایزنی های سعیدلو برای موفقیت در انتخابات فوتبال خیلی زود رسانه ای شد به گونه ای که اکثریت قریب به اتفاق خانواده فوتبال از حضور احتمالی رئیس سابق سازمان تربیت بدنی در فدراسیون فوتبال سخن می گفتند و این ماجرا را مورد بحث و بررسی قرار می دادند تا به زوایای پنهان این موضوع مهم پی ببرند.
با انتشار این مسأله در محافل خبری مخالفان وی دست به کار شدند تا جدال های انتخاباتی در فوتبال ایران به صورت رسمی شکل گیرد،گروه های متعدد از مخالفت با حضور سعیدلو سخن گفتند تا در کنار حامیان رئیس سابق، شاهد تجمیع مخالفان وی در حوزه های فوتبالی باشیم. هرچند هنوز کسی به صورت رسمی ازاعلام آمادگی سعیدلو برای حضور در انتخابات خبر نداده است اما انتظار می رود در هفته های آتی به ویژه ماه های پایانی سال، موضوع اعلام آمادگی سایر گزینه ها جدی شود.
گفته می شود محمد علی آبادی هم برای ریاست فدراسیون فوتبال برنامه دارد، از طرفی کیومرث هاشمی نیز در زمره کاندیداهای احتمالی است تا شانس خود را برای جانشینی کفاشیان مورد آزمایش قرار دهند.با تمام این تفاسیر اصلی ترین سؤال اینجاست که گزینه مورد نظر دولت برای قرار گرفتن در سمت ریاست فدراسیون فوتبال چه کسی است؟ آیا سعیدلو دوباره به مدیریت ورزش بازخواهد گشت یا این که وی از گردونه رقابت حذف خواهد شد تا فرد دیگری جای او را در این عرصه پر کند. قطعا در آینده نزدیک این پرسش با موضع گیری وزیر ورزش و جوانان برای هواداران فوتبال روشن خواهد شد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اولروم: بخت ما برای صعود زیاد نیست


*سرویس ورزش
اولروم، آقای گل سال های نه چندان دور فوتبال ایران، در لیگ یک با وجود پاس گلهایی که می داد نتوانسته بود برای ابومسلمی ها گلزنی کند تا بهانه ای شود برای حملات همه جانبه ای که به گفته خود، تلفن همراهش هم از آن در امان نبود. گلزنی این مهاجم سیه چرده نیجریایی برابر استیل آذین شکستن طلسم او بود و بهانه ای برای گفتگوی ما با او.
*دنی تبریک، هم بابت برد ابومسلم و هم اولین گل در لیگ امسال...
ممنون. بازی با استیل آذین حکم مرگ و زندگی داشت و ما باید این بازی را می بردیم. با کمک و غیرت بچه ها توانستیم این بازی را ببریم و خداداد را سربلند کنیم. خوشحالم که من هم توانستم گل بزنم و طلسم خود را بشکنم.
*شما در بازی های خانگی نمی توانستید پیروز شوید، فکرش را می کردی بتوانید استیل آذین قدرتمند را در سمنان ببرید؟
گفتم که ما باید این بازی را می بردیم چون چند بازی با اینکه بد هم بازی نکرده بودیم، خوب هم نتیجه نگرفته بودیم و فشار زیادی روی تیم بود. سعید خانی، کاپیتان تیم ما قبل بازی همه را جمع کرد و صحبت کرد. او گفت بچه ها به خاطر خداداد، مهاجرانی اصلاً بخاطر زندگی خودمان باید بهتر از قبل بازی کنیم. واقعاً هم بچه های ما در این بازی جنگیدند و نتیجه گرفتند.
*چرا این بار برخلاف سایر بازی های ابومسلم از دقیقه70 به زمین آمدی؟
حقیقتاً مچ پایم درد می کرد که این مشکلم را به کادر اطلاع دادم. حتی هفته قبل هم زانویم خراب بود، اما از آنجا که خودم را یک بازیکن باتعصب می دانم با همان شرایط بازی کردم. این تعویض نشان داد که خداداد قبولم دارد. ایشان قبل از اینکه گل اولم را هم بزنم بارها می گفت دنی اگر گل هم نزند فشار زیادی روی دفاع حریف وارد می کند. با تصمیم او دقیقه70 وارد زمین شدم و با یک گل زیبا سربلندش کردم.
*اما خداداد هفته گذشته کل تیمش اعم از بازیکن و کادر فنی را به باد انتقاد گرفته و بی غیرت خوانده بود!
ببینید، خداداد مرد فوق العاده خاصی است. من اسم او را آمپول انرژی زا می گذارم که هر وقت با من حرف می زند انگیزه ام وحشتناک بالا می رود. او اگر حرفی هم می زند فقط بر روی زبانش است و اصلاً در دلش جایی نمی گیرد. ما می فهمیم که او تک تک بازیکنان تیم را دوست دارد و من هم مطمئنم که تا آخر عمرم او را دوست خواهم داشت.
*قبول داری دنی اولروم با گلی که زد، بار بزرگی از دوشش برداشته شد؟
واقعاً همین طور است. خیلی زیر فشار بودم. شرایط طوری بود که حتی بعد از بازی ها هم راحت نبودم. از شماره های ناشناس پیامک های اهانت آمیزی برایم می فرستادند و یادم نمی رود که همسرم که یک روز آنها را دید خیلی گریه کرد. با این حال با گلی که زدم دیگر به گذشته فکر نمی کنم و همین جا قول می دهم که این گل شروعی بود برای گل های بعدی اولروم.
*فکر می کنی ابومسلم با امتیازاتی که از دست داده، هنوز هم شانس صعود دارد؟
شانس داریم اما کم. ما الآن ششم هستیم و اگر انشاءا... بازی پنجشنبه را هم ببریم می توانیم تا چهارم جدول بالا بیاییم. ما اگر می خواهیم صعود کنیم باید در خانه تمام سه امتیازها را بگیرم و در چند بازی خارج از خانه هم بجنگیم و سه امتیازها را به این مجموع اضافه کنیم. در گروه ما پیکان یک بخت مسلم صعود است، اما حضور ما در کنار این تیم اصلاً محال نیست. هنوز بازی ها نصف نشده و هر اتفاقی می تواند در جدول رده بندی رخ دهد.
*راستی نقش حشمت مهاجرانی در نتایج ابومسلم چیست؟
او بزرگ تاریخ فوتبال ایران است که مثل یک کوه قابل اتکا کنار ابومسلم است. حشمت خان همیشه مورد احترام همه است و همه ما به وجودش افتخار می کنیم. او همیشه از من گل می خواهد و وقتی وارد زمین می شوم می گوید منتظر گلزنی ات هستم. خوشحالم با گلی که زدم دل خیلی ها از جمله مهاجرانی، آقای حسینی سرپرست تیم و همه کسانی که برایم زحمت می کشند خنک شد.
*ماجرای آمدن مهدی هاشمی نسب به ابومسلم چه شد؟
به ما گفته اند که قرار است به عنوان بازیکن به جمع تیم اضافه شود و فکر می کنم با آمادگی که هاشمی نسب در سیاه جامگان نشان داد می تواند کمک بزرگی به تیم ما باشد. او تنها مدافعی است که هم کارش را خوب انجام می دهد و هم گل می زند.
*امسال که دیگر مشکل مالی ندارید؟
نه شکر خدا. طلبم را که گرفته ام. یک خورده از پولم را هم داده اند، خانه هم برایم گرفته اند. 20درصد از پولم را هم گرفته ام و قرار است ظرف سه چهار روز آینده تمام تیم تا 50درصد پولشان را بگیرند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
حمله به کاشانی و استیلی ؛ دایی: نتیجه دروغ و عوام فریبی مشخص شد


سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس با بیان این که می خواستند من با سرافکندگی از پرسپولیس بروم اما آن بالایی نگذاشت و سربلند رفتم، گفت: نتیجه کاری که از اول پایه اش روی دروغ و عوام فریبی بود، عیان شد.
علی دایی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش با راه آهن ضمن بیان این مطلب گفت: خود من به هیچ عنوان فکر نمی کردم روزی دوباره به عنوان رقیب مقابل پرسپولیس بایستم. متأسفانه این هم از شانس بد من است. من عاشقانه طرفداران پرسپولیس را دوست دارم و این تیم همیشه تیم محبوب و دوست داشتنی من بوده است.
وی با بیان این که بازی سختی برابر پرسپولیس پیش رو دارد، افزود: مطمئنا یکی از آرزوهایم این است که تیم پرطرفدار پرسپولیس همیشه موفق بوده و مردم و هواداران از آن راضی باشند، کسانی که به عشق این تیم روزها را سپری می کنند. البته بنا به کار حرفه ای امروز سرمربی راه آهن هستم و با تمام توانایی خود سعی می کنم بتوانیم به امید خدا مقابل پرسپولیس نتیجه بگیریم و با توجه به تمرینات خوبی که داشتیم سربلند زمین مسابقه را ترک کنیم.
سرمربی پیشین تیم پرسپولیس در مورد اظهارات اخیر استیلی در برنامه 90 خاطرنشان کرد: عذر می خواهم. من همیشه گفته ام گذشت زمان حقایق را روشن می کند. فهم و شعور مردم ایران خیلی بالاتر از این است. آنها می گفتند ما با کسی مذاکره نمی کنیم اما از طرف دیگر می بینیم که به هاشم بیگ زاده گفته اند اگر در بازی سپاهان مقابل پرسپولیس عملکرد خوبی داشته باشد به این تیم می آید، این در حالی بود که 5 بازی دیگر تا پایان فصل مانده بود. این صحبت ها ضد و نقیض های آن زمان را نشان می دهد.
وی در این خصوص ادامه داد: کاری که از همان ابتدا پایه اش بر دروغ و عوام فریبی بود نتیجه اش امروز عیان شد. می دانید من ناراحت چی هستم؟ من یک سال و نیم در پرسپولیس زحمت کشیدم و امسال می توانستم نتیجه این زحمات را بگیرم. من می دانستم نقاط ضعف کجاست و چه بازیکنی باید برای تقویت تیم جذب کنم و با این مردم تازه انس گرفته بودم. کسانی که هیچ وقت من را تنها نگذاشتند. من دلم برای این مردم می سوزد اما آقایان رفتند و دیگر جوابگو نیستند.
دایی با بیان این که همان موقع اعلام کرده است که آقایان در حال جذب بازیکن هستند و به اسپانیا و آلمان برای برگزاری اردوهای تیم می روند ادامه داد: چیزی که پایه اش دروغ و عوامفریبی باشد به جایی نمی رسد. حیف این تیم و مردم. من با این مردم بودن برایم معنای دیگری داشت ولی برای سایر افراد با مردم بودن معنای دیگری دارد. متأسفانه وقتی خودمان را به جای خدا به بنده خدا وصل می کنیم و نمی دانیم اگر به خدا وصل شویم خودش یکسری چیزهایی به ما می دهد که باورمان نمی شود این مسائل پیش می آید.
وی با تأکید بر این که امروز می فهمم بیراهه نرفتم و راهم درست بود، ادامه داد: آنها هر کاری کردند تا تیم ضربه خورده، من زمین بخورم و با سر پایین از پرسپولیس بروم اما آن بالایی نگذاشت و در نهایت با سربلندی رفتم، در حالی که آنچه لیاقت طرفداران و هواداران این تیم بود نتوانستم انجام دهم و همیشه شرمنده آنان بودم.
سرمربی تیم راه آهن در پاسخ به این سؤال که همه منتظر بودند که تقابل تیم دایی را با تیم کاشانی و استیلی ببینند، اظهار داشت: این قیاس درست نیست. آنهایی که اسم بردید را دوست ندارم ببینم چه برسد تقابلی با آنها داشته باشم. برای کسی که ارزش ندارد نباید بگویید تقابل.
وی همچنین تأکید کرد: آقای استیلی همبازی من بوده و خاطرات خوبی با وی دارم اما متأسفانه راهی که انتخاب کرد، درست نبود. در حالی که شاید خودش بگوید درست بوده. استیلی همیشه برای من عزیز بوده، برادرانش را دوست دارم و مادرش مانند مادرم است اما با راهی که انتخاب کرد، موافق نبودم.
دایی ادامه داد: من با پرسپولیس تقابلی ندارم. هیچ موقع هم منتظر نبودم جلوی پرسپولیس بایستم و تقابلی با آن داشته باشم.
وی در مورد شایعه بازگشتش به پرسپولیس به عنوان سرمربی یا مشاور خاطرنشان کرد: من امروز سرمربی تیم راه آهن هستم و روی حرفی که می زنم می ایستم چه برسد با باشگاهی قرارداد داشته باشم. من با تمام توان در خدمت راه آهن هستم تا روزی که بخواهند اما اگر نخواهند شرایط فرق می کند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اصلی ترین گزینه برای جایگزینی «یسیچ»

سرمربی مستعفی پرسپولیس اصلی ترین گزینه هدایت تیم فوتبال شهرداری تبریز است.
مدیران باشگاه شهرداری تبریز بعد از اختلاف با سرمربی صرب خود مذاکرات تلفنی را با "حمید استیلی" آغاز کرده اند. بر اساس این گزارش به نظر می رسد استیلی اصلی ترین گزینه تیم شهرداری تبریز است اما استیلی هنوز جواب قطعی نداده است و فعلا چند روز فرصت خواسته است. برپایه این گزارش، بعد از درگیری یسیچ سرمربی صربستانی شهرداری با مدیران باشگاه و تعطیل کردن تمرینات این تیم توسط این مربی صرب، استیلی اولین گزینه جانشینی یسیچ به شمار می رود.


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
قرار نیست رحمتی همه توپ ها را بگیرد


آندرانیک تیموریان هافبک ملی پوش استقلال معتقد است که تیمش در بازی با صنعت نفت آبادان موقعیت های خوبی را از دست داد. آندو حرف هایش را این گونه آغاز می کند:« ما در 90 دقیقه فشار لازم را روی دروازه نفت آوردیم و موقعیت هایی داشتیم که متأسفانه به هدر رفت. بابت این شکست خانگی خیلی ناراحتم و بی دقت بودیم که اشتباهاتی داشتیم و فرصت هایی را از دست دادیم.» برخی می گویند سیدمهدی رحمتی در شکست استقلال بی تأثیر نبود ولی آندو می گوید:« قرار نیست رحمتی همه توپ هایی که به سمت دروازه استقلال می آید را بگیرد. من معتقدم در این شکست همه نقش دارند.»

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
آنقدر مصاحبه کردم که برای 6ماه بس است


شکست استقلال مقابل صنعت نفت این تیم را از قهرمانی نیم فصل فعلا دور کرد. در این میان غیبت مجتبی جباری تأثیر زیادی در شکست استقلال داشت ولی مجتبی حاضر نیست در خصوص این موضوع یا مسائل دیگر مصاحبه کند. یکی دیگر از بحث هایی که می شد با مجتبی درباره آن صحبت کرد، حرف های فرهاد مجیدی کاپیتان استقلال بود که گفته غیبت جباری در شکست استقلال مقابل صنعت نفت چندان تأثیرگذار نبود. جباری که در این مدت ستاره بی چون و چرای استقلال لقب گرفته است، فعلا حاضر نیست مصاحبه کند. او می گوید:« من قصد مصاحبه ندارم. در این مدت آنقدر مصاحبه کرده ام که برای 6ماه بس است.»

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
جریمه سنگین برای مربی الوصل؛ مارادونا زیرتیغ کمیته انضباطی امارات


مسیحا سام نژاد
حتی وجهه واعتبار بین المللی هم نتوانست مانع از محرومیت سنگین اماراتی ها برای اسطوره سابق فوتبال آرژانتین شود و دیه گو مارادونا مربی آرژانتینی تیم الوصل امارات ازسوی اتحادیه فوتبال این کشوربه مدت 3 جلسه ازهمراهی تیمش دررقابتهای باشگاهی این کشور محروم و به پرداخت جریمه ای افزون بر 2700 دلار محکوم شد.
دلیل این محرومیت، جرو بحث مارادونا با همتای خود در تیم العین یعنی «کوسمین اولاریو» بوده و باشگاه او هم با جریمه ای 20هزاردرهمی روبه روشده است. مارادونا درجریان بازی با العین با دو گل شکست خورده بود. ضمن اینکه مارادونا طی هفته های اخیر ازسیستم قضاوت داوران اماراتی درلیگ این کشور انتقاد کرده وازتلاش آنها برای قهرمان نشدن تیم الوصل حرف زده بود. مارادونا مدعی شده بود که داوران همواره علیه تیم او موضع گیری می کنند. مارادونا به خاطر دراختیار نداشتن درویش احمد بازیکن الوصل که به خاطررفتار نامناسبش دربازی با الشباب درتاریخ سه دسامبر محروم شده بود، به نحوه قضاوت داوران اماراتی معترض شده بود.
البته اولاریو هم که درپایان مسابقه العین والوصل جروبحث تندی با مارادونا داشت، هم ازسوی کمیته انضباطی فوتبال امارات جریمه شده است. الوصل درپی آن شکست به رتبه پنجم اتصالات پرولیگ سقوط کرد و العین درجایگاه دوم ایستاد. البته طبق گزارش رسانه های اماراتی، دلیل اصلی محرومیت سنگین مربی آرژانتینی، اظهارات پیاپی او علیه داوران شاغل درلیگ امارات بوده که مارادونا معتقد است برای موفق نشدن تیم او، توطئه ای علیه الوصل و خود مارادونا طرح ریزی کردند.
مارادونا اخیرا گفته بود:" به نظرمی رسد که تقویم باشگاهی علیه تیم ما تنظیم شده وداوران کاملا علیه ما رفتار می کنند. استاندارد قضاوت درامارات غیرقابل قبول است. یک داورخوب هرگز نباید توجه بقیه را جلب کند وتنها باید کارش را به نحواحسن انجام دهد وبس. من تنها شخصی نیستم که این نظررا دارم. فابیو کاناوارو، والترزنگا و مربی الشباب پائولو بونامیگو هم همین نگرانیها را دارند. چنین قضاوتهایی برای وجهه فوتبال درامارات جالب نیست."
مربی سابق تیم ملی آرژانتین پیشتر ازداوری عبدا... الزابی که قضاوت تیمهای الوصل و العین را درجام امارات برعهده داشت ، بشدت خشگمین شده بود. اگرچه الوصل آن مسابقه را با گل خوان مانوئل اولیویرا با پیروزی پشت سرگذاشته بود. مارادونا اتهامهای خود به داوران را بعد ازاینکه تیمش درپرولیگ به تیم الجزیره با یک گل بازی را واگذار کرد، بازهم تکرارکرده بود. مارادونا درمورد داوری که بازی تیم او مقابل العین را سوت زد، گفت:" هرباروقتی بازیکنی به زمین می افتاد و توپ بین بازیکنان الوصل والعین قرارداشت، توپ مسابقه به شکلی مستقیم به سمت بازیکنان العین می رفت." من می خواهم به داوران پیامی بدهم، می خواهم به آنها کمک کنم و آنها را درجهت پیشرفت برای رسیدن به استاندارد بین المللی قضاوت ، حمایت کنم. اما ما، بازیکنان، کادرفنی، مدیران تیم و هواداران الوصل علیه آنها مبارزه می کنیم تا هدف خود را عملی کنیم. حالا حتی اگرآنها علیه تیم ما باشند."
مارادونا حتی درمورد رعایت نکردن بازی جوانمردانه هم شاکی شده و مدعی شد داوران باید چنین رفتاری درقضاوت خود نشان دهند:" من امیدوارم داوران استانداردهای خود را بالاببرند وبیشترروی کارشان تمرکز داشته باشند. نمی خواهم شکایت کنم و فقط قصد کمک به آنها را دارم." اولاریو مربی العین با نظرمارادونا درمورد قضاوت مخالف بوده و گفت که احساس نمی کند داورازتیم او جانبداری کرده و تصمیمات داور درنتیجه نهایی مسابقه تاثیرگذارباشند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تورنمنت بی طرفدار تنیس؛ جام دیویس ازمد افتاده است؟


کیهان: وقتی درسال 1900 میلادی، دیوایت دیویس دانشجوی رشته ورزشی هاوارد تصمیم گرفت با تیمی از تنیسورهای انگلیسی به رقابت بپردازد و یک سالاد خوری نقره را که با پس اندازهایش خریده بود، به عنوان جایزه تیم برنده تعیین کند، هرگزتصور نمی کرد که مهم ترین رقابتهای تیمی ورزش تنیس به افتخار او نامگذاری شوند واین فرمول بتواند بیش ازیک قرن دوام پیدا کند. فرمولی که درعین حال تقریبا هربار که یک بازیکن بزرگ این رشته ورزشی به دعوت تیم ملی کشورش برای یک دوره ازاین رقابتها پاسخ منفی می دهد، یک باردیگر زیرسؤال رفته و جنجال می آفریند.
آخرین نمونه ها به ترتیب زمان، رافا نادال و داوید فرر ستاره های تیم اسپانیا هستند که چندی پیش با تیم ملی این کشور قهرمان جام دیویس شده وبلافاصله اعلام کردند که سال آینده دراین رقابتها شرکت نخواهند کرد. دلیل آن هم برگزاری رقابتهای المپیک لندن درتابستان سال آینده است که به تقویم فشرده سالانه تنیس اضافه می شوند. به همین خاطر، بحث تعیین یک فرمول جدید برای این مسابقات باردیگرمطرح شد. سال گذشته هم بوچ بوچهولز پیشنهاد داده بود که رقابتهای جام دیویس هر2 سال یک بار برگزار شوند و برای مسابقات زنان ومردان هفت مسابقه و یک فینال چهارتایی که درعرض 2 هفته درخانه کشوری که قهرمان دوره قبل شده، درنظرگرفته شود. با نظرمساعد ای تی پی و دبلیو تی ای، بوچهولز امیدوار بود پروژه او تا سال 2013 تصویب شود. اما این آرزو، امیدی واهی بود.
درگذشته خیلی ها تلاش کرده بودند حداقل بخشی ازاین پروژه را عملی کنند یا مسابقات را هردوسال یک بار برگزارکنند یا فینالی با چهارتیم دریک کشورمشخص برای جام دیویس تعیین کنند. اما درآن زمان هم پیشنهادهای آنها رد شده و مورد قبول واقع نشده بود. امااحتمال اینکه ایده فرمولی که شبیه به رقابتهای جام جهانی فوتبال است، برای جام دیویس درنظرگرفته شود، زیاد است.
یعنی شانزده تیم دریک کشورمشخص که هرسال محل آن تغییرمی کند، درمسابقاتی که هرچهارسال یک بار وتنها در2 هفته سال با حضور همه بازیکنان بزرگ تیمها انجام می شوند. اگرپروژه بازسازی رقابتهای جام دیویس حتی ازسوی راجرفدرر هم مورد حمایت قرارگرفته، بعید است بتوان به سادگی ازموانع پیش رو برای عملی کردن این پروژه عبور کرد. فدراسیون بین المللی تنیس ازطریق فرانچسکوریچی بیتی رئیس خود دلیلی که ازسالها پیش دراین رابطه وجود دارد را تکرار کرده وگفته که وظیفه او ثروتمندترکردن فدراسیون جهانی تنیس نیست، بلکه او وظیفه بهترشدن وپیشرفت این فدراسیون را دارد.
جام دیویس رقابتهای بزرگی است 60هزارنفری که فینال این مسابقات را اخیرا درسویا تماشا کردند، چنین موضوعی را ثابت می کند. ریچی بیتی گفته که یک سری تغییرات انجام شده و معیارهایی برای تنظیم سرعت سطح زمین واستفاده از تکنولوژی درمسابقات مختلف درنظرگرفته شده است. ولی نمی داند که چرا یک فرمول موفق را باید تغییرداد.
شاید برای اینکه بارها ورزشکاران بزرگ تنیس به این رقابتها بی اعتنایی نشان داده و تنها دربرخی مسابقات حساس وسرنوشت ساز مثل فینال یا پلی اف به زمین رفته اند. تقریبا همه بزرگان این ورزش به صورت چرخشی دراین مسابقات غیبت داشته اند و درسال 2005 فینال بین اسلواکی و کرواسی پایین ترین نقطه رقابتهای جام دیویس با قدمت بیش از 100 ساله آن نام گرفت.
با این حال، چنین فرمولی موفقیت بزرگی برای مردم کشورمیزبان وتوجه جهانی را سبب شده که البته با آنچه دررقابتهای گرنداسلم رخ می دهد،قابل قیاس نیست. واینکه مسابقاتی با چنین سطح موفقیتی تا این اندازه وبیش از هرورزش دیگری به ملیت گرایی اهمیت می دهد، باعث شگفتی است. دراین رقابتها برخلاف همه ورزشهای دیگردنیا، به هیچ وجه نمی توان یک کاپیتان خارجی برگزید. ( کاپیتان نقش مربی را درجام دیویس ایفا می کند) ضمن اینکه جام دیویس به هیچ وجه تلاش نمی کند با اتخاذ یک سیستم مارکتینگ، به بهبود وجهه جهانی خود کمک خاصی کند.
ضمن اینکه این رقابتها هنوز نتوانسته اند مشکل پیراهن بازیکنان شرکت کننده درقالب یک تیم را هم حل کنند و هربازیکنی با پیراهنی مجزا از بقیه به زمین می رود.
اسپانسرهای بزرگ ازاین وضعیت شاکی شده و معتقد هستند که چنین شرایطی سبب شده جام دیویس بتدریج از مد بیفتد. راجرفدرر برای اینکه به فدراسیون جهانی تنیس کمک کند، ازحالا حضورش را دراولین دور رقابتهای جام دیویس که میان سوئیس وایالات متحده درفریبورگ انجام خواهد شد را اعلام کرده است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
دورخیز برای توپ طلایی؛ «بنزما» بازیکن سال فوتبال فرانسه شد


دانیال صدقی: کریم بنزما، مهاجم رئال مادرید به عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال فرانسه انتخاب شد. این انتخاب ازسوی مجله فرانس فوتبال صورت گرفته که بنزما را بعد از ثبت 32 گل در56 بازی باشگاهی وملی درسال 2011 به این عنوان برگزیده است. بنزما که برای صعود فرانسه به رقابتهای جام ملتهای اروپای 2012 لهستان واوکراین گلهای حساسی برای تیم ملی کشورش به ثمررسانده، بیشتراز اریک آبیدال مدافع بارسلونا و اوگو لیوریس سنگربان لیون که دررده بندی فرانس فوتبال دوم وسوم شدند، رأی آورد.
او به فرانس فوتبال گفت، وقتی برنده های قبلی این عنوان نظیر زین الدین زیدان وتیری آنری ودیگربازیکنان بزرگ را می بیند، به خودش افتخار می کند. سمیرنصری هافبک منچسترسیتی وبرنده سال گذشته این عنوان دررده بندی امسال چهارم شد. بنزما 23 ساله دربازی ال کلاسیکو این هفته رئال مادرید و بارسلونا بعد ازگذشت 21 ثانیه ازشروع بازی دروازه کاتالونیاییها را گشود وسریع ترین گل تاریخ دیدارهای ال کلاسیکو را به ثمررساند. او دراین فصل 13 گل برای رئال مادرید در رقابتهای مختلف به ثمررسانده است.
«بنزما» امیدواراست، درآینده ای نزدیک عنوان توپ طلایی فرانس فوتبال و جایزه سال فیفا را به خود اختصاص دهد. لیونل مسی، فوروارد بارسلونا طی دوسال گذشته این عنوان را به خود اختصاص داده و امسال هم ازشانس زیادی برای کسب این جایزه برخوردار است. بنزما درمورد جایزه توپ طلایی به فرانس فوتبال گفت که هرسال تلاش می کند تا یک گام به این عنوان نزدیک ترشود تا بتواند به جایگاه زیدان نزدیک ترشود.
زیدان پیش بینی کرده که بنزما درحرفه فوتبال خود پیشرفت قابل توجهی داشته باشد و فلورنتینو پرس رئیس رئال مادرید هم گفته که مطمئن است بازیکنی که دراختیار دارد به یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال تبدیل خواهد شد. بنزما درزمان پیوستنش به تیم مادریدی با دشواریهای زیادی روبرو بود. او 3 فصل پیش ازلیون به رئال ملحق شد. اما او سرانجام توانست ژوزه مورینیو را نسبت به استفاده از او درترکیب رئال قانع کند.
مربی پرتغالی فصل گذشته چندین مورد نسبت به بنزما سخت گیری نشان داده بود. حتی لوران بلان مربی تیم ملی فرانسه هم درانتقاد از بنزما به مورینیو پیوست و گفت که او برای استفاده بهینه از قدرتش باید به کاهش وزن روی بیاورد. بنزما دراین مدت به شکل قابل توجهی وزن کم کرده و گلهای فراوانی برای تیمهای ملی وباشگاهی خود زده است. مورینیو درمورد او به فرانس فوتبال گفت:" درابتدای سال نمی توانسته تصورکند که بنزما به چنین سطحی که امروز درآن قرارگرفته، نزدیک شود. اما به لطف کارسخت وتلاش زیاد وشخصیت محکمی که مهاجم رئال داشته، او توانسته موقعیت خود را دراین تیم بهبود بخشد" مقطع حساس دردوران حرفه ای بنزما بین ماه فوریه ومارس سال 2011 رخ داد.
او در8 مسابقه 10 گل به ثمررساند وتوجه هواداران رئال راهم به سوی خود جلب کرد. بنزما که به نظرمی رسید به دوران اوجش نزدیک شده، به انتخاب اول مورینیو برای قرارگرفتن درکنار کریس رونالدو درخط حمله رئال مادرید تبدیل شد وگونسالو ایگواین آرژانتینی را نیمکت نشین کرد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ستاره اسپانیایی می تواند جوکوویچ را شکست دهد؟؛ نادال: روان شناس نمی خواهم


سرویس ورزش: رافا نادال درسالی که گذشت، بارها مقابل نواک جوکوویچ مردشماره یک جهان قرارگرفت ولی او درهر6 مسابقه ای که با تنیسورصربستانی داد، مغلوب شد. این موضوع سبب شد خیلی ها بحث ضرورت قرارگرفتن یک روانشناس درکنار نادال را مطرح کنند. اما نادال که این روزها تعطیلات خود را سپری می کند، درپاسخ به این انتقادها پاسخ داده است:" مشکل من جوکوویچ نیست و درونی است. ازنظرشخصی می خواهم پیشرفت زیادی داشته باشم و همین موضوع ذهن مرا درگیرکرده است. من به روان شناس نیازندارم. برای کارآنها احترام قائل هستم ولی به نظرم روان شناسها به درد بازی تنیس نمی خورند" تنیسوراسپانیایی تضمین داده که هدفش برای سال 2012 انتقام گرفتن ازجوکوویچ که درسال 2001 با اقتدار تنیسورشماره یک جهان بود و درهمین سال فینالهای ایندیان ولز، میامی، مادرید، رم، ویمبلدون و یواس اوپن را از او ربود، نخواهد بود." من درسال آینده باید دردرون خودم تغییرایجاد کنم. نه اینکه ازجوکوویچ سبقت بگیرم. همین" نادال 29 دسامبرآینده درابوظبی حاضر خواهد بود تا درتورنمنت ورزشی بزرگ این شهرکه هرسال دراین تاریخ برگزار می شود، شرکت کند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
باشگاه فرانسوی دست به کارشد؛ پیشنهاد 28 میلیونی «پی اسی جی» به «تبس»

 

سرویس ورزش: با اینکه درمیلان همه برای ورود تبس لحظه شماری می کنند، اما اخباررسانه های فرانسوی وبریتانیایی حاکی ازتوافق شیخهای عرب مالکان این دوتیم برای جذب مهاجم آرژانتینی منچسترسیتی هستند. با اینکه گالیانی حتی سه شنبه هم تاکید کرد که منتظرکارلوس تبس نشسته، ولی احتمال اینکه او به جای میلان، شهرپاریس را برای آینده خود برگزیند، زیاد به نظرمی رسد.
شیخ تمیم الثانی، رئیس پاری سن ژرمن، خیلی جدی تر از میلان پیگیرموضوع انتقال تبس به تیمش شده و پیشنهادی به مراتب بالاتراز پیشنهاد میلان را هم به شیخ منصور مالک اماراتی سیتی ارسال کرده است. ازفرانسه اخباری عجیب وغریب درمورد قراردادی که برای تبس حاضرومهیا شده به گوش می رسد. مهاجم سیتی ازمدتها پیش برای این تیم بازی نکرده و این روزها مشغول سپری کردن تعطیلاتش درآرژانتین است.
باشگاه لندنی خیلی زود 28 میلیون یورو برای او به سیتی پرداخت می کند و دستمزدی معادل 650 هزاریورو درماه را معادل 3 میلیون یورو از ماه ژانویه تا ژوئن و سپس 6 میلیون یورو درآمد خالص ازسال آینده را به وی تضمین می دهد. این پیشنهاد به مراتب از پیشنهاد روسونری بالاتراست. میلان قصد داشت 2.5 میلیون یورو برای 6 ماه دوم سال به تبس پرداخت کند و او را از فصل آینده با 5 میلیون یورو دستمزدثابت استخدام کند. ضمن اینکه گالیانی خواهان قرض گرفتن رایگان او و خریدن این بازیکن درژوئن آینده به مبلغ 22-23 میلیون یورو شده بود. پروژه تبس ممکن است به حضورکارلو آنچلوتی درپاری سن ژرمن هم ارتباط نزدیک داشته باشد. طی روزهای اخیر، احتمال حضور مربی ایتالیایی سابق چلسی درتیم فرانسوی افزایش یافته است. آنتوان کومبواره مربی فعلی این تیم نتوانسته انتظارها را برآورده کند و احتمال اینکه آنچلوتی از ژانویه آینده روی نیمکت پی اسی جی بنشیند، زیاد به نظرمی رسد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ردنپ: «تبس» را به تاتنهام بدهید


«هری ردنپ» سرمربی تاتنهام در اقدامی غیرمنتظره پیشنهاد خرید «کارلوس تبس» را به منچسترسیتی داد. تاتنهام پیشنهاد 20 میلیون پوندی برای این شورشی آرژانتینی داده و امیدوار است بتواند او را در کنار آدبایور به کار گیرد.
یک منبع نزدیک به باشگاه تاتنهام گفته است که از نظر اعضای این باشگاه جذب تبس می تواند بزرگترین معامله تاتنهام از زمان به کارگیری 'یورگن کلینزمان' تاکنون باشد. به اعتقاد برخی روزنامه های انگلیسی، دستمزد هفته ای 198هزار پوند این بازیکن می تواند تاتنهام را به ورشکستگی بکشاند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
کیانوش رحمتی: خیلی توپ لو دادم!


کیانوش رحمتی از این که استقلال در ورزشگاه آزادی شکست خورده است خیلی ناراحت است. او ابتدا این جملات را به زبان آورد:« اصلا نمی دانم چه بگویم و به هیچ عنوان انتظار این بازی را نداشتیم. شاید حملات ما خیلی زهردار نبود ولی با این بازی معمولی هم می توانستیم برنده از زمین بیرون بیاییم.»
کیانوش ادامه می دهد:« رقیب ما در مجموع 4، 5 بار به سمت محوطه جریمه استقلال آمد و آنها بیشتر با 10 نفر و حتی در بعضی از صحنه ها با 11نفر دفاع می کردند. در این میان ما می توانستیم از ضربات ایستگاهی یا شوت های از راه دور استفاده کنیم که متأسفانه نکردیم.»
رحمتی در این بازی یکی از بازی های بد خود را به نمایش گذاشت و توپ های زیادی لو داد. او در این خصوص می گوید:« قبول دارم و متأسفانه خیلی توپ لو دادم. من اصلا خسته نبودم و در جریان مسابقه هم احساس خستگی نکردم ولی نمی دانم چرا این طور شد.»

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
دو علت روشن برای شکست خانگی آبی ها؛ رحمتی- مظلومی مقصران باخت استقلال


حمیدرضاعرب

شکست استقلال درهفته شانزدهم اگرچه به واسطه اندوخته امتیازی ایده ال تا پیش از رؤیارویی با صنعت نفت آبادان تأثیری درصدرنشینی این تیم ایجاد نکرد، اما نگاه ها را متوجه پرویزمظلومی می کند. بعد از هر نتیجه ای باید دنبال دلایل آن بود. حتی زمانی که یک تیم پیروز بشود پرداختن به اینکه چرا تیم برد ضروری است.
امروز نیزباید دنبال دلایل شکست استقلال بود؛شکستی که فاصله امتیازی آبی ها با دیگرتیم ها را کاهش داده است و این تهدیدی جدی درنیم فصل دوم خواهد بود. استقلال سه شنبه شب هرگز آن تیمی که انتظار می رفت جلوه نکرد. هر چند تیم مظلومی موقعیتهای بسیاری را به دست آورد و به لحاظ مالکیت نیز برتر از حریف بود و بارها تا آستانه بازکردن دروازه آبادانی ها پیش رفت، اما در نهایت این تیم صنعت نفت آبادان بود که برنده از میدان خارج شد.
امروز هیچ کس از بازی خوب استقلال نخواهد گفت و همان طور که دیدیم واکنش رسانه ها نیز به باخت استقلال همین گونه بود. هیچ کس بازی خوب آبی ها را ندید و تنها به باخت خانگی کهکشانی ها اشاره داشتند. این واکنش برخاسته از اشتباه هایی بود که پرویزمظلومی و سیدمهدی رحمتی دراین میدان مرتکب شدند. نگاهی به انتخاب ترکیب اصلی استقلال پرده از اشتباه های مظلومی برمی دارد.
سوال اول؛چرا میثم حسینی ازابتدا درترکیب اصلی استقلال بازی نکرد؟ آیا حسینی که در داربی بی گمان یکی از برترین بازیکنان استقلال لقب گرفت، مصدوم بود؟ سوال دوم؛ دلیل بازی نکردن آرش برهانی از ابتدا در ترکیب استقلال چه بود؟ با توجه به اطلاعات پیش از بازی این مهاجم هم مشکلی برای حضور در ترکیب اصلی داشت؟ اما سومین و مهمترین سوال؛ فریدون زندی در جریان بازی با صنعت نفت آبادان یکی از برترین بازیکنان میدان بود، اما درکمال تعجب فعال ترین بازیکن استقلال دقیقه 52 از میدان بیرون رفت. ابهام بزرگ آنجا شکل گرفت که چرا در روزی که مجتبی جباری در ترکیب استقلال حضور ندارد تنها عنصربازیساز- فریدون زندی- از ترکیب اصلی بیرون می رود و علی حمودی که بی گمان یکی ازضعیف ترین بازی های خود را برابر صنعت نفت انجام داد دقایق طولانی درمیدان حفظ می شود؟
اشکالات تنها به همین نوع چیدمان و انتخاب نفرات خلاصه نمی شود. آنچه واضح و آشکارا بود اینکه سیدمهدی رحمتی در شب تولد حجازی ضعیف ترین نمایش خود را در ترکیب استقلال رقم زد. رحمتی را پیش تر در بازیهای استقلال هرگز این قدر پراشتباه ندیده بودیم. او در گل اول مقصربود. هر چند مرتضی محصص پس ازپایان بازی سعی کرد دربرنامه فوتبال برتر، به نوعی خدشه ای به اعتباررحمتی وارد نکند، اما به واقع او درگل اول هم مقصر بود حالا گل دوم که هیچ! رحمتی درصحنه گل دوم در واقع به هادی رمضانی پاس گل داد و با کف دست توپ را دراختیاراو قرارداد تا به سادگی دروازه استقلال را باز کند.
مجموعه اشتباه های پرویزمظلومی و سید مهدی رحمتی سه شنبه شب به یار دوازدهم صنعت نفت آبادان تبدیل شدند و استقلال سومین شکست خود را یک هفته مانده به پایان نیم فصل تجربه کرد. آبی ها حالا نیز صدرنشین لیگ هستند. از حق نباید گذشت که تیم مظلومی درمجموع عملکرد بسیارخوبی داشته؛ بخصوص دربازی های خارج از خانه که عملکرد او و شاگردانش بسیارچشمگیراست .آمارنشان می دهد تیم مظلومی بهترین تیم لیگ دربازیهای خارج از خانه است، اما درتهران با پذیرش دو شکست علامت سوال بزرگی را برابر خود قرار داده است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ریز و درشت از فوتبال ایران


عابدینی: اسپانسر نباشد داماش را به هیأت واگذار می کنیم
امیر عابدینی مدیر عامل باشگاه داماش با بیان این مطلب که اگر اسپانسری برای داماش پیدا نشود، تیم را به هیأت فوتبال واگذار خواهم کرد، گفت: متأسفانه هم اکنون بیشتر باشگاه های ایران با بی پولی مواجه شده اند. داماش نیز از این قاعده مستثنا نیست و به بی پولی شدیدی برخورد کرده است. هم اکنون نیز به دلیل نداشتن بودجه، بسیاری از تیمها را تعطیل کرده ایم و 7حال به دنبال یک اسپانسر هستیم تا بتواند از تیم حمایت کند.


دنیزلی هم به پرسپولیس پاسخ منفی داد : بخت «جمال حاجی» زیاد شد
با پاسخ منفی مصطفی دنیزلی به پرسپولیس به نظر می رسد گزینه های باشگاه برای معرفی سرمربی جدید محدودتر شده است.یک روز پس از استعفای استیلی از سرمربیگری پرسپولیس محمد رویانیان در گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد تا 48 ساعت آینده سرمربی جدید سرخپوشان معرفی می شود.
او اعلام کرده بود گزینه باشگاه انتخاب شده و تنها کارهای پایانی برای انعقاد قرارداد باقی مانده است. پس از آن برخی رسانه ها از حضور قطعی لوکا بوناچیچ در پرسپولیس خبر دادند؛ موضوعی که با واکنش منفی بسیاری از اهالی فوتبال روبه رو شد. پس از آن محمد زادمهر عضو کمیته فنی پرسپولیس از تمایل باشگاه به انتخاب مصطفی دنیزلی خبر داد. در کنار دنیزلی، رویانیان از جمال حاجی هم به عنوان یکی از گزینه های باشگاه نام برد. با این حال مدیرعامل پرسپولیس اعلام چند باره زمان معرفی سرمربی سرخپوشان را حاصل «ذهن خلاق» مطبوعات ورزشی عنوان کرد.
در این میان، دنیزلی به طور رسمی اعلام کرده به خاطر بیماری پدر همسرش نمی تواند به ایران بیاید و این به معنای محدودتر شدن گزینه های پرسپولیس برای هدایت این تیم از نیم فصل دوم است. جمال حاجی در حال حاضر در میان 3 گزینه ای که مورد نظر باشگاه پرسپولیس بود، بیشترین شانس را دارد، مگر آنکه گزینه های جدیدی برای پرسپولیس از راه برسد و همه چیز بر خلاف پیش بینی های این سرمربی بوسنیایی پیش برود.

 

کی روش پیشنهاد سوئدی ها را نپذیرفت
عضو کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال گفت: مذاکره ای با ساحل عاج برای بازی تدارکاتی با تیم ملی نداشته ایم. امید جمالی در خصوص شایعه بازی تدارکاتی تیم ملی مقابل ساحل عاج در ماه ژانویه 2012 اظهار داشت: از طریق کمیته روابط بین الملل مذاکره یا توافقی برای برگزاری این بازی صورت نگرفته است.
وی افزود: بعید می دانم تیم ملی در ماه ژانویه بازی تدارکاتی داشته باشد و کی روش درخواستی برای بازی در این ماه نداده است. حتی فدراسیون سوئد درخواست بازی دوستانه با ایران به همراه بازیکنانی که در اسکاندیناوی بازی می کنند را کرد، اما کی روش این بازی را نپذیرفت.


«سانتوس» در فینال جام باشگاه های جهان
قهرمان آمریکای جنوبی در مرحله نیمه نهایی جام جهانی باشگاه ها، در ژاپن پذیرای کاشیوا ریسولز ژاپن بود و در پایان با برتری 3 بر یک راهی فینال شد. در این دیدار نیمار، بورگس و سیلوا برای نماینده برزیل گلزنی کردند و ساکای تنها توانست یکی از گل های خورده را جبران کند.
امروز در دیگر دیدار نیمه نهایی، بارسلونا قهرمان اروپا به مصاف السد قهرمان قطر آسیا می رود.


اکبرپور محروم شد
سیاوش اکبرپور در جریان دیدار پرسپولیس - تراکتورسازی تبریز گل برتری و 3 امتیازی تیمش را وارد دروازه سرخپوشان تهرانی کرد اما در جریان بازی الفاظی زشت را خطاب به داور به کار برد که از چشم دوربین های تلویزیونی دور نماند.
مهاجم تیم فوتبال تراکتورسازی که در جریان آن بازی از جریمه داور درامان مانده بود با بررسی که از سوی کمیته انضباطی صورت گرفت، یک جلسه از همراهی تیم تبریزی محروم و به پرداخت 30 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.


هفته یازدهم لیگ دسته اول فوتبال؛ ابومسلم امروز میزبان اتکا
هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال امروز و فردا برگزار می شود که در مهمترین دیدارها پیکان در خانه میزبان استیل آذین است. پیکانی ها هفته گذشته در بوشهر برابر ایرانجوان شکست خوردند و استیل آذین هم برابر ابومسلم مغلوب شد تا جدال 2 تیم برای کسب 3 امتیاز در این هفته تماشایی تر باشد.ابومسلم هم که هفته گذشته نخستین پیروزی خود را با هدایت خداداد عزیزی به دست آورد امروز و از ساعت 14 در مشهد رو در روی اتکا گلستان قرار می گیرد.
در دیگر دیدارهای مهم ماشین سازی، صدرنشین گروه دوم میزبان برق شیراز است که در میانه جدول به سر می برد. آلومینیوم هرمزگان هم به مصاف تربیت یزد می رود.
برنامه کامل مسابقات هفته یازدهم:
پنجشنبه 24 آذر
صنعت ساری - شهرداری اراک
مس رفسنجان - فولاد یزد
شیرین فراز کرمانشاه - نیروی زمینی تهران
پیکان - استیل آذین
ابومسلم خراسان - اتکای گلستان
گهر زاگرس - کاوه تهران
شهرداری بندرعباس - ایرانجوان بوشهر
جمعه 25 آذر
گل گهر سیرجان - استقلال صنعتی
ماشین سازی تبریز - برق شیراز
سایپا شمال - پارسه تهران
پیام مخابرات فارس - گسترش فولاد تبریز
تربیت یزد - آلومینیوم هرمزگان
نفت مسجد سلیمان - نساجی مازندران


یک چهارم جام حذفی؛ نبرد مربیانی که به خون هم تشنه اند!
در مرحله یک چهارم جام حذفی داماش گیلان میزبان تیم شاهین بوشهر است و فولاد به مصاف تیم دسته اولی شهرداری یاسوج می رود.امروز مرحله یک چهارم جام حذفی با انجام 2 بازی در یاسوج و رشت پیگیری می شود.
*شهرداری یاسوج - فولاد خوزستان
شهرداری یاسوج مربی و بازیکنان مشهدی اش تنها تیم دسته اولی حاضر در مرحله یک چهارم است. یاسوجی ها تیم شگفتی ساز این مسابقات بوده اند و اگر بتوانند فولاد را با مجید جلالی حذف کنند در مرحله نیمه نهایی باید به مصاف استقلال بروند. شاگردان مجید جلالی با تمام توان به میدان می روند و آنها انگیزه فراوانی دارند که با شکست حریف دسته اولی خود به دیدار استقلال بروند شاید بتوانند انتقام باخت خانگی در لیگ را از این تیم بگیرند.
*داماش گیلان - شاهین بوشهر
داماش گیلان در لیگ برتر با ابراهیم قاسمپور خوب نتیجه گرفته و فیروز کریمی هم با شاهین نسبتا موفق بوده است. هر 2 مربی در میانه راه لیگ هدایت تیمها را برعهده گرفته اند. این 2 مربی به خون هم تشنه هستند. قاسمپور بارها علیه فیروز کریمی مصاحبه و حتی از جملات طنزی که این مربی بر زبان می آورد انتقاد کرد، در آن سوی میدان نیز کریمی هم پاسخهای تند و تیزی به قاسمپور داد. جدا از جذابیت و حساسیت بازی در مرحله یک چهارم حذفی، اختلاف 2 مربی بر حساسیت این بازی می افزاید. مربی برنده قطعا حرفهای شنیدنی زیادی دارد.


چمنیان: شگفتی سازی در جام حذفی را ادامه می دهیم
سرمربی تیم فوتبال شهرداری یاسوج با اشاره به این که تیمش توانایی پیروزی برابر فولاد را دارد، گفت: هدفمان ادامه شگفتی سازی در جام حذفی و رسیدن به مراحل بالاتر این مسابقات است. عباس چمنیان افزود: فولاد تیمی یکدست است که ترکیبش از جوانی و تجربه تلفیق شده و هدایت آن را مربی بسیار خوب و با تجربه ای برعهده دارد. قطعا بازی سختی را مقابل فولاد پیش رو داریم اما حریفان گذشته فولاد، راه کنترل و برتری مقابل این تیم را به ما یاد داده اند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فوتبال در جهان


تساوی کلن برابر ماینتس
دیدار کلن مقابل ماینتس که به دلیل خودکشی بابک رفعتی به تعویق افتاده بود برگزار شد و با تساوی یک بریک دو تیم به پایان رسید.
در این دیدار ابتدا «سامی الاگی»، مهاجم 25ساله ماینتس در دقیقه 62 تیمش را پیش انداخت، اما در فاصله پنج دقیقه به پایان بازی «لوکاس پودولسکی» نتیجه را به تساوی کشاند.کلن با این تساوی 21 امتیازی شد و در رده دهم جدول بوندس لیگا باقی ماند؛ ماینتس هم با 18 امتیاز به رده دوازدهم جدول صعود کرد.


پیروزی« اینتر» با گل ژاپنی!
اینتر در دیداری عقب افتاده از هفته دهم رقابتهای فوتبال سریA باشگاه های ایتالیا با نتیجه یک بر صفر جنوا را در خانه اش شکست داد. در این دیدار که در حضور نزدیک به 22 هزار تماشاگر ورزشگاه «لوئیجی فراریس» برگزار شد، اینتر با تک گل دقیقه 67 «یوتو ناگاتومو»، مدافع ژاپنی خود به پیروزی رسید.اینتر با این پیروزی 20 امتیازی شد و تا رده هفتم جدول رده بندی صعود کرد. جنوا نیز 18 امتیازی باقی ماند و به رده هشتم جدول تنزل یافت.


رومنیگه: بلاتر مانند مارماهی است
کارل هاینس رومنیگه با حمله به سپ بلاتر رئیس فیفا ،وی را به یک مارماهی لغزان تشبیه کرد.
وی در مورد بلاتر گفت: به عقیده من او شبیه یک مارماهی است که هیچ گاه نمی توان صیدش کرد. متقاعد کردن او برای ایجاد فضا برای سایرین و یک شروع دوباره دشوار است. به اعتقاد من نهاد حاکم بر فوتبال جهان نه شفاف است و نه دمکراتیک.


چلسی «تورس» را می فروشد
باشگاه چلسی سرانجام تصمیم گرفت 'فرناندو تورس' بازیکن کم فروغ اسپانیایی خود را به معرض فروش بگذارد.روزنامه دیلی میل خبر داد این مهاجم که در هفته 150هزار پوند دستمزد می گیرد از ژانویه گذشته که به چلسی پیوسته فقط 3گل برای این تیم به ثمر رسانده است. بعید است چلسی بتواند ضرر و زیان ناشی از خرید تورس را جبران کند. این بازیکن با قراردادی 50 میلیون پوندی ، بالاترین رقم نقل و انتقال در تاریخ لیگ برتر انگلیس را به نام خود ثبت کرد. اکنون اگر پیشنهادی در حدود 20 میلیون پوند هم ارائه شود این باشگاه لندنی با آن موافقت خواهد کرد.


«آلگری» از «برلوسکونی» الگوبرداری کرد!
یک نشریه هفتگی ایتالیا با چاپ تصاویری بحث انگیز، رسوایی اخلاقی سرمربی تیم فوتبال آ.ث میلان ایتالیا را فاش کرد.
ماسیمیلیانو آلگری در مصاحبه های خود با مجلات خانوادگی همیشه خود را فردی ورزشی و متعهد به خانواده و همسرش معرفی کرده است.
در همین ارتباط نشریه آنجی ایتالیا عکس هایی که توسط عکاس سمج و زیرک خود شکار شده، را در تازه ترین شماره اش منتشر کرده و مچ این مربی 44 ساله مدعی «احترام به اخلاق و خانواده» را گرفته است.در این تصاویر متعدد جنجالی و زننده، عکس های وی با یک زن مدل نشریات مبتذل منتشر شده است.
گزارشگر این نشریه هم در گزارش خود عنوان کرده، این مربی در شعار مدعی توجه به اخلاق خانواده و متعهد است. اما در عمل از سیلویو برلوسکونی، مالک باشگاه و رئیس دولت پیشین ایتالیا که جنجال های فراوان اخلاقی داشته به اشتباه الگو گرفته است.


«ترزگه» در آستانه پیوستن به «ریورپلاته»
مدیر برنامه های ترزگه از توافق این مهاجم فرانسوی با باشگاه ریور پلاته آرژانتین خبر داد.
سرخیو فرناندو گفت: بسیاری از باشگاه ها خواستار جذب ترزگه هستند، اما او خودش به تیم ریورپلاته علاقه زیادی دارد و دوست دارد سال های پایانی فوتبال خود را در این تیم سپری کند. ما تا حدود زیادی با این باشگاه آرژانتینی به توافق رسیده ایم و خود ترزگه با پاسارلا سرمربی تیم صحبت کرده است.
ریورپلاته در حال حاضر در رده دوم جدول رده بندی لیگ دسته 2 آرژانتین قرار دارد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
منهای فوتبال


کسر 700 هزار تومان از پاداش المپین ها!
دارنده مدال طلای مسابقات جهانی آیواز در رشته پرتاب دیسک می گوید تبعیض بین ورزشکاران جانباز و معلول و ورزشکاران سالم ادامه راه را برایش سخت کرده است.
جواد حردانی در گفتگو با ایسنا اظهارکرد: قرار بود به ما 2 میلیون و 500 هزار تومان بدهند، ولی از این مبلغ 700 هزار تومان کم کردند! واقعاً نمی دانم به چه دلیل این مبلغ کم شد ولی با این وجود امیدوارم بتوانم بازهم افتخارآفرین باشم.
وی نسبت به کسب مدال در مسابقات پارالمپیک ابراز امیدواری کرد و گفت: سعی دارم در هشت ماهی که تا رقابت های پارالمپیک لندن باقی مانده است تمرینات خود را به صورت جدی انجام دهم و در این مسابقات نیز مدال با ارزشی کسب کنم.


مصطفی جوکار: حالا به تیم ملی فکر می کنم
کشتی گیر وزن 84 کیلوگرم تیم تله کابین گنجنامه همدان گفت: این روزها به شرایط ایده آل بازگشته ام و به بازگشت به تیم ملی فکر می کنم.
«میثم مصطفی جوکار» در گفتگو با ایسنا، افزود: طی هفته های اخیر و به دور از حاشیه تمرینات خوبی داشته ام و روز به روز آماده تر می شوم. حریف من در عین حال که جوان بود، بسیار قدرتمند ظاهر شد و در سالهای آینده مدعی اصلی پوشیدن پیراهن تیم ملی در این وزن خواهد بود.
مصطفی جوکار ادامه داد: در تایم اول من باید برنده می شدم، اما داور این اجازه را نداد و من هم قبول نکردم مربیان تیم به داور اعتراض کنند، چراکه دوست داشتم بدون حاشیه کشتی را به سود خود به پایان برسانم. این سومین پیروزی من در لیگ بود که امیدوارم تا پایان فصل همین روند ادامه داشته باشد.
وی در باره بازگشت سعید گودرزی به تیم تله کابین نیز اذعان کرد: ما کار را با سعید گودرزی آغاز کردیم و دوست داریم با وی هم تمام کنیم. سوءتفاهم کوچکی ایجاد شد و گودرزی از هفته آینده در تمرینات تیم حاضر می شود.
ملی پوش ایران در المپیک 2008 پکن درباره بازگشت به تیم ملی افزود: توانایی هایم را نشان می دهم تا مربیان تیم ملی به من فرصت دهند و من نیز اعتمادشان را بی پاسخ نخواهم گذاشت.


سرپرست پرورش اندام در انتخابات سه گانه ثبت نام کرد!
محمدرضا کاظمی آشتیانی که مدتی سرپرست فدراسیون دوومیدانی بود، حدود 20 روز قبل به عنوان سرپرست فدراسیون پرورش اندام و بدنسازی کارش را در ورزش کشور ادامه داد. آشتیانی چند روز پیش در انتخابات ریاست فدراسیون سه گانه ثبت نام کرد تا حضور او در رشته های مختلف ورزشی که هیچ سنخیتی با یکدیگر ندارند، ادامه داشته باشد؛ همه این اتفاقات در حالی است که خود او معتقد است برای کمک به ورزش آمده و جایگاه برایش مهم نیست.
وی در گفتگو با ایسنا، در پاسخ به این سؤال که چرا وقتی هنوز در پرورش اندام سرپرست است، برای فدراسیون دیگری ثبت نام کرده اظهار کرد: قصدم از حضور در فدراسیون پرورش اندام کمک کردن و برگزاری انتخاباتی سالم برای انتخاب رئیس است. با توجه به تجربه علمی که دارم می خواهم به این رشته کمک کنم، البته در این فدراسیون افراد ارزشمندی حضور دارند که کار کردن با آن ها را غنیمت می شمارم.وی در مورد این که با توجه به ثبت نام در انتخابات ریاست فدراسیون ورزش های سه گانه، قصد ماندن در فدراسیون پرورش اندام را دارد، افزود: فعلاً در این فدراسیون (پرورش اندام) ماندنی نیستم، اما باید ببینیم که شرایط چه می شود و سیستم های مدیریتی کلان چه تصمیمی می گیرند.
سرپرست فدراسیون پرورش اندام و بدنسازی با اشاره به این که این فدراسیون خیلی فدراسیون جدی است، گفت: هنوز با استادان، پیشکسوتان و ورزشکاران این رشته در حال صحبت و مذاکره هستم و از آن ها نظر خواهی می کنم تا برنامه های آینده این فدراسیون مهم را تدوین کنم. تعداد زیادی از باشگاه ها زیر نظر این فدراسیون کار می کنند که عدد بسیار بالایی است.کاظمی آشتیانی در پاسخ به این سؤال که خودش به کار در کدام فدراسیون علاقه مند است، گفت: دید اصلی من روی فدراسیون سه گانه است.وی در پاسخ به این سؤال که با این شرایط چرا از دوومیدانی جدا شده، به پرورش اندام آمدید و اکنون هم قصد دارید به سه گانه بروید ادامه داد: مهم این است که مسؤولان وزارتخانه به من اعتماد کردند تا بتوانم انتخابات خوبی را در پرورش اندام برگزار کرده و به انجام کارها کمک کنم. قصدم کمک کردن است و جایگاه برایم مهم نیست.


دیدار معوقه لیگ برتر بسکتبال؛ فولاد ماهان به رده دوم رسید
در دیداری معوقه از هفته چهارم لیگ برتر بسکتبال ایران دو تیم فولاد ماهان اصفهان و شهرداری گرگان به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان این رقابت نزدیک، تیم فولاد ماهان توانست با نتیجه 74 بر 72 میزبانش را شکست دهد و به رده دوم جدول صعود کند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
گوناگون


رئیس فدراسیون ورزش های ملی زورخانه ای و پهلوانی: فدراسیون بین المللی توطئه کرده است
رییس فدراسیون ورزش های ملی زورخانه ای و پهلوانی ایران گفت: باعث تاسف است، ورزشی که باید الگو صادر کند، دچار بی اخلاقی ها و حواشی شده است.
علیرضا صفارزاده ادامه داد: وقتی تیم ما را در مسابقات جام جهانی پنجم کردند هیچ کس این حرف را باور نکرد، چطور می شود سال قبل در ترکیه قهرمان شدیم، 2 ماه پیش در آسیایی بنگلادش اول شدیم، اما حالا یک دفعه پنجم می شویم. حال این سؤال پیش می آید که علت چیست؟
وی ادامه داد: سناریو این بوده که تلاش کنند اول تیم ایران در مسابقات شرکت نکند. دعوتنامه ای به ما داده نشد و ما وقتی فهمیدیم که مسابقات برگزار می شود، پنج روزه تیم را اعزام کردیم. پس از این موضوع، توطئه این شد که حالا که تیم ایران شرکت کرده ، نباید اول شود. آن ها قصد داشتند با این کارشان بگویند که فدراسیون ملی ایران نتوانسته این ورزش را حفظ کند.
صفارزاده ادامه داد: آقای مهرعلی زاده که رئیس فدراسیون بین المللی است، مدعی است این فدراسیون 62 عضو دارد، در حالی که در اعلام کردن اسامی این 62 کشور عاجزند. 3 سال پیش که ما در مسابقات کره جنوبی نبودیم، اعلام کردند که 34 کشور در جام جهانی حضور داشتند. چون ما نبودیم راحت دروغ گفتند، اما سال قبل در ترکیه که ما بودیم، این تعداد به 17 کشور رسید و امسال هم در بلاروس 13 کشور شد. در حالی که کره جنوبی و ترکیه که میزبان جام جهانی بودند و بنگلادش و نپال که میزبان مسابقات آسیایی بودند، در جام جهانی بلاروس حضور نداشتند. حتی در حالی که در افغانستان زورخانه ساخته ایم این تیم شرکت نداشت، چطور است که این آقایان اعلام می کنند در 26 استان ترکیه ورزش زورخانه رواج پیدا کرده، در حالی که این کشور تیمی در مسابقات جام جهانی ندارد. می گویند 19 کشور در مسابقات اروپایی حضور داشتند اما نمی دانیم چرا در مسابقات جهانی فقط 13 کشور شرکت داشتند.
صفارزاده همچنین گفت: فدراسیون بین المللی نه از فدراسیون ملی، بلکه حداقل باید از حیثیت ورزش کشور دفاع کند. آنها حیثیت ورزش کشورشان را به خاطر این که بگویند ما ناکارآمد هستیم زیر پا گذاشتند. آنها مسابقات را در جنگلی در 45 کیلومتر دورتر از شهر و در یک کمپ نامناسب برگزار کردند که خود بلاروسی ها در آنجا مسابقه نمی دهند.
وی همچنین گفت: برای این که ایران در مسابقات تیمی اول نشود ، 50 امتیاز ما را کم کردند تا با اختلاف 6 امتیاز تیم ما را دوم کنند. اینها نه بر علیه ما، بلکه بر علیه کشورشان اقدام کردند که درخواست محاکمه آن ها را داریم.


دبیر فدراسیون بوکس خبر داد: حضور اوکراین در ایران و برپایی اردوی مشترک
دبیر فدراسیون بوکس از حضور تیم ملی اوکراین برای برپایی اردوی مشترک در ایران خبر داد.همایون اردلان در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: تیم اوکراین اعلام کرد که برای برپایی اردویی 10 روزه از 29 آذر تا 9 دی به ایران می آید.
وی در مورد همزمانی این اردوی مشترک با اعزام تیم ملی به تورنمنت بی نظیر بوتو در پاکستان افزود: قرار بود تورنمنت پاکستان از 3 دی ماه به مدت 6 روز برگزار و تیم ملی ایران با 12 بوکسور به این رقابت ها اعزام شود اما بعد از جواب مثبت اوکراینی ها به ایران، تصمیم مان عوض شده و به احتمال زیاد برای احترام به پاکستانی ها و پایبندی به حضورمان در این تورنمنت 2 یا 3 نفر را به این کشور اعزام کنیم و نفرات اصلی تیم در ایران بمانند و با اوکراینی ها تمرین کنند.

 

دو خبر از لیگ کشتی
صادق گودرزی، دارنده دو مدال نقره وزن 74 کیلوگرم جهان که به خاطر استانش به تیم کشتی تله کابین گنجنامه همدان پیوسته بابت حضور در این تیم قراردادی 60 میلیون تومانی امضا کرده است.
این مبلغ بیشترین رقم قرارداد کشتی گیران تیم تله کابین گنجنامه است و در میان تیم های دیگر نیز به نوعی سقف قرارداد محسوب می شود.
خبر دیگر از رقابت های کشتی آزاد لیگ برتر باشگاه های کشور این که مسؤولان تیم مؤسسه مالی ثامن الحجج(ع) سبزوار پس از قهرمانی این تیم در دور رفت گروه "ب" رقابت های لیگ برتر، جایزه 15 میلیون تومانی را برای کشتی گیران این تیم در نظر گرفتند.

 

دونده های ایران، زیر نظر قهرمان سابق جهان
سجاد و امیر مرادی، دو دونده ایران برای برگزاری اردویی سه ماهه تهران را به مقصد الجزایر ترک کردند.سجاد مرادی یکی از پنج المپیکی دوومیدانی ایران و امیر مرادی دونده دو نیمه استقامت کشورمان در سفرشان به الجزایر قرار است، زیر نظر «گابریل سعید گورنی» قهرمان اسبق جهان و عنوان دار چندین المپیک تمرین کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.