قدس آنلاین - تبریز:معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان ‌شرقی از آلودگی آب رودخانه ارس بر اثر نشت پساب کارخانه مس کشور ارمنستان ابراز نگرانی کرد و گفت: باید در این خصوص پیگیری‌های لازم صورت گیرد و در صورت نیاز تذکرات لازم به دولت ارمنستان داده شود.

آلودگی آب ارس از سوی ارمنستان نگران‌کننده است/ آب آلوده، کشاورزی را تهدید می‌کند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، سعید شبستری خیابانی در جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان، با اشاره به مساله آلودگی آب در برخی از شهرستان‌های استان به ویژه شهرستان هشترود، اظهار داشت: البته آب شرب هشترود از نظر بهداشتی مشکلی ندارد، اما باید توجه داشت که مساله فقط آب شرب نیست، بلکه کشاورزی و محیط زیست منطقه نیز تحت تاثیر قرار دارند.

وی تاکید کرد: این مساله باید به شکل جامع و گسترده مورد بررسی قرار گیرد تا اگر مشکلی در آب مناطق مختلف استان وجود دارد با روش‌های مناسب حل شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه اظهار کرد: دولت توجه به سلامت را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و تمام هم و غم خود را به کار بسته تا بهداشت و سلامت مردم را به بهترین نحو تامین کند.

وی با بیان این ‌که نباید کارها و برنامه‌ها به صورت مقطعی انجام شود، اظهارکرد: متولیان امر باید طوری برنامه‌ریزی کنند که هر سال برنامه‌ها به طور متناوب اجرا شده و از دوباره کاری جلوگیری شود.

شبستری در ادامه به آمار فوت شدگان استان از طریق گاز منوکسیدکربن نیز اشاره کرد و خواستار آگاه سازی بیش از پیش مردم از طریق صداوسیما و رسانه‌ها شد.

در این جلسه گزارش عملکرد دستگاه‌های مسوول در خصوص آموزش مردم و دانش‌آموزان در خصوص استفاده ایمن از گاز طبیعی ارایه شد.

همچنین نحوه اجرای طرح شناسنامه‌دار کردن تخم‌مرغ و رفع آلودگی آب روستایی استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.