پیشنهاد سردبیر

فوق‌تخصص جراحی پلاستیک با اشاره به انجام جراحی‌های غیراصولی بینی در کشور، گفت: من مجبور شدم بیماری که به علت جراحی غیراصولی بینی دچار بدشکلی بینی شده بود را 12 بار جراحی کنم.

12 بار عمل برای اصلاح عوارض جراحی بینی پزشک بی‌صلاحیت
 
خبرگزاری فارس: 12 بار عمل برای اصلاح عوارض جراحی بینی پزشک بی‌صلاحیت
  •  

بهزاد خوروش فوق تخصص جراحی پلاستیک در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان با انتقاد از جراحی‌های غیر اصولی بینی، تأکید کرد: هنگامی که فرد تحت جراحی‌های غیر اصولی بینی قرار می‌گیرد مقدار زیادی از بافت و نسوج او از بین می‌رود و در این شرایط امکان اصلاح عوارض بسیار دشوار است.

وی تصریح کرد: زمانی که فرد دچار عوارض جراحی‌های زیبایی غیر اصولی به ما مراجعه می‌کند نتیجه نهایی کار ما مشخص نیست ولی تلاش می‌کنیم بینی مورد نظر را از شرایط ناهنجار خارج کنیم و این بستگی به شرایط بدن بیمار و پاسخگویی بدن به جراحی‌ها دارد.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک خاطر نشان کرد: زمانی که فرد چندین بار تحت جراحی بینی قرار می‌گیرد بخش زیادی از بافت وی آسیب دیده و از بین مِی‌رود اما به شرط آنکه پوست قسمت تحت عمل قابلیت جراحی مجدد را داشته باشد این کار را انجام می‌دهیم چنانکه من 12 بار یک بیمار را تحت جراحی قرار دادم که 100 درصد پاسخگو نبود اما بیمار را راضی کرد چرا که به شدت بینی آسیب دیده‌ای داشت.

خوروش خاطر نشان کرد: تمام متخصصان جراحی پلاستیک که بینی را عمل می‌کنند باید به مریض کمک کنند نه اینکه به وی آسیب برنند چنانکه یکی از  اساتید ما در دانشگاه می‌گفت یک پزشک چند سال وقت صرف می‌کند تا آموزش ببیند که چه افرادی را عمل کند و یک عمر طول می‌کشد تا یاد بگیرد چه عملی را بر روی چه افرادی انجام ندهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.