خبر فوری

عضو کمیسیون آموزش ‌مجلس شورای اسلامی گفت: حقوق معلمان از ابتدای مهرماه ۹۴ بین ۱۵۰ تا ۷۰۰هزار تومان افزایش می‌یابد.

خسروی: حقوق معلمان از مهرماه بین ۱۵۰ تا ۷۰۰هزار تومان افزایش می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین، ابوالقاسم خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: روز گذشته در نخستین جلسه کاری مجلس شورای اسلامی، جلسه‌ای در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با وزیر آموزش و پرورش و معاونان ایشان برگزار شد.

وی افزود: در ابتدای این جلسه وزیر آموزش و پرورش از توجه ویژه مجلس به بودجه آموزش و پرورش برای سال جاری تشکر کردند زیرا با یک کار تیمی، حدود 5هزار میلیارد تومان به اعتبارات آموزش و پرورش امسال افزوده شد که اقدامی کم‌سابقه بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به سایر مباحث مطروحه در این جلسه گفت: علاوه بر این مصوبه هیئت وزیران در ارتباط با رتبه‌بندی نظام معلمان مورد بررسی قرار گرفت؛ هیئت وزیران در آخرین جلسه خود در سال گذشته در مورخه 27 اسفند 93، با طرح رتبه‌بندی معلمان موافقت کرد و براساس آن مشمولان این طرح شامل آموزگاران، دبیران، هنرآموزان و مربیان امور تربیتی، مشاوران و مراقبان سلامت و مدیران مدارس و مجتمع‌های آموزشی و تربیتی مشمول این طرح شدند و باید براساس ضوابط حرفه‌ای، رتبه‌بندی شوند.

خسروی خاطرنشان کرد: در این مصوبه آمده است مشمولانی که براساس ضوابط مصوب در یکی از رتبه‌ها باشند به‌ترتیب از 15، 25، 35 و 50 درصد افزایش امتیاز حق شغل از مهرماه 94 برخوردار می‌شوند و براساس صحبت‌های قبلی وزیر آموزش و پرورش، معلمان براساس این طرح به رتبه‌های ارشد، خبره و عالی تقسیم می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین مطرح شد که با توجه به اینکه این مسئله مصوبه هیئت دولت بوده است، شاید نیازی به طرح در مجلس نباشد تا کار سرعت بیشتری بگیرد و ان‌شاء‌الله تا هفته بزرگداشت مقام معلم به نتیجه لازم برسد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین بنا شد هفته آینده وزیر آموزش و پرورش و معاونان وی در جلسات کمیسیون آموزش حاضر شوند تا درباره جزئیات این طرح، نحوه اجرا و شاخص‌هایی که براساس آن معلمان شامل این طرح می‌شوند بررسی بیشتری انجام شود.

خسروی افزود: پیش‌بینی می‌شود براساس این طرح بین 150هزار تومان تا 700هزار تومان از ابتدای مهرماه به حقوق معلمان افزوده شود؛ البته باید جزئیات مورد بررسی بیشتر قرار بگیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بحث دیگری که در این جلسه انجام شد، استخدام 5هزار نیرو در آموزش و پرورش بود که این استخدام در قالب یک آزمون بنا است صورت بگیرد و طبق صحبت‌های انجام شده، در شرایط مساوی اولویت با مربیان پیش‌دبستانی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پیروی IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    1 0
    باسلام این افزایش ها مُسکنّی بیش نیست وقتی به کارمند مثلا اوقاف قطعه زمینی می دهند که 150 میلیون ارزش دارد، به سایر کارمندان محترم دولت مانند بانکی ها وام های چند صد میلیونی بدون بهره می دهند، به هیئت علمی دانشگاه و اساتید که در هر ماه 32ساعت کار می کنند حقوق بالای هفت میلیون و زمین در مناطق آزاد قشم و کیش می دهند، و یک فردی که دانش آموز من بوده دارای مدرک دیپلم و چند سال که به عنوان کارمند در سپاه نهران مشغول به کار است حقوق بالاتر از 5 میلیون می دهند، به کارمندان کتابخانه ها با حقوق اسفند ماه هدیه ی ریاست جمهوری می دهند و هزار و یک دلیل دیگر این افزایش هیچ دردی از معلم را دوا نمی کند با مدرک فوق لیسانس با 21 سال خدمت با افزایش امسال دریافتی ام به یک میلیون چهارصد رسیده که مبلغ 900هزار تومان بابت اجاره منزل در شهر شیراز پرداخت می کنم، هر ماه صد هزار تومان هزینه ی سرویس دو فرزندم را می ده
  • محمد مهدی IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    16 1
    ما فرهنگیان همیدی به این طرح نداریم بعد هم این وعده ی سر خرمن است
  • همکار IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    18 1
    با سلام.دوستان عزیز چگونه محاسبه کرده اند.بنده با 16 سال سابقه حق شغلم 500 تومان است و اگر در گروه دوم قرار بگیرم 125 هزار تومان افزایش خواهم داشت.چگونه است که نیروهای با سابقه 2 یا 3 سال با حق شغل 300 تومانی حداقل 150 هزار تومان افزایش خواهند داشت.چون قطعا جزو گروه های بالای این طرح نخواهند بود و افزایش حقوقشان با رتبه اول چیزی حدود 50 هزار تومان خواهد شد.با این همه دروغ و ابهام چه کنیم عزیزان.مسئولین قبل از حرف زدن بیشتر حساب و کتاب کنند تا این طور دستشان رو نشود.
  • نردبان IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    1 0
    اگر درووووغ نباشد
  • کاسب IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    2 0
    آیا برای پرداخت حق مسلم دیگر وزارتخانه ها هم این همه قانون و تبصره می گذارند ? آخرش هم با کلی منت شندرغاز به معلمان میدهند در حالی که وقت انتخابات و کارهای حساس محتاج فرهنگیان می شوند . خدایی سالم تر و درستکارتر و امینتر از فرهنگیان تو جامعه نداریم.هرچی بهشون بدن بحالشون باشه.من ماهی دستکم پنچ ملیون درآمدمه اما این بندگان خدا با یه ملیون سر میکنن.خداییش حقشون این نیست.بهشون ظلم شده
  • مهدی IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    1 0
    سلام ما رتبه بندی نمی خواهیم تبعیضی که با تصویب و اجرای نظام پرداخت هماهنگ توسط مجلس بین کارکنان ایجاد شد و فاصله طبقاتی ناشی از این پرداختها را اصلاح کنید بچههای ما ،دانش آموزان ما ] از این فاصله طبقاتی و داشتن امکانات متفاوت در رنج هستند و مطمئنن شما به عنوان نمایندگان مردم فاصله طبقاتی ایجاد شده را نمی پسندید این هم به نفع جامعه نیست و هم اسلام نمی پسندد - یک لیسانس در آموزش و پرورش را با دانشگاه فرهنگیان با دانشگاههای عالی مقایسه کنید .به خدا کار کدام یک سخت تر است ،تعطیلات کدام یک بیشتر است . قضاوت با شما و البته سرو کارتان به خدا . اصلاح این قانون فقط کار مجلس است اگر راست گو هستید در این مدت این قانون را اصلاح کنید . ممنون
  • ناشناس IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    2 0
    دوستان کسی خبر داره که این قانون رتبه بندی شامل بازنشسته ها هم میشه یا نه؟؟؟؟؟ باتشکر
  • محمد IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    2 0
    سلام، آیا برای بقیه کارمندان هم این طرح اجرا میشه یا فقط برای فرهنگیان هست،سرنوشت معلمی که تازه میخواد تشکیل زندگی بده و نه ماشین و مسکن و...داره چی میشه؟ راحت بگین دنبال بهانه هستیم که یک درصد کمی از فرهنگیان رو شامل بشه
  • علی IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    وجدانا با این تیتر چرا نمک به زخم معلم میزنین در صورت اجرا (در خوشبینانه ترین حالت) 99درصد معلمین 150و 99درصد وزارتخونه ای ها وعزیزان سیاسی در آموزش وپرورش 700هزارتومان دریافت می نمایند.اصلا فکر نمیکردم این دولت اینجوری باشه سالهاست افکارم به اصلاح طلبها نزدیک بود بااین رویکرد دولت حالم از اصلاح طلبی یهم میخوره