۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
کد خبر: 296952

خوراکی ها تاثیرات خاصی بر بدن آدمی و حتی خلق و خوی او دارند به عنوان مثال با نوع خاصی از تغذیه می توان بدخُلقی را درمان کرد.

این خوراکی بدخُلقی را درمان می کند

به گزارش قدس آنلاین، خوراک آدمی در دین اسلام از اهمیت بالایی برخوردار بوده و تضمین سلامت روح و جسم از طریق تعذیه مورد توصیه آموزه های این دین است و جالب آنکه برای تامین این سلامت نیز راهکارهایی را توصیه می کند.      

 

پيامبر اکرم (ص) به روايت امام صادق (ع) فرموده اند: «بر شما باد خوردن گوشت، چون گوشت گوشت مى‏آورد. هر كس چهل روز بر او بگذرد و در آن فاصله گوشت نخورده باشد، بدخُلق خواهد شد. و هر كس بدخُلق شد، به او گوشت بخورانيد.»

همچنین در روایت دیگری از ایشان که امام صادق (ع) نقل کرده اند، می فرمایند: «آقاى خوراك دنيا و آخرت گوشت است، و آقاى نوشابه ‏هاى دنيا و آخرت آب‏.»

همچنین امام صادق (ع) از امیرمومنان علی (ع) روایت کرده اند که فرمودند: «چون مسلمانى سست و ضعيف شود، لازم است گوشت و شير بخورد، كه خداى بزرگ نيرو را در آنها آفريده است.»

همچنین، موسى بن بكر مى‏گويد: ابوالحسن (امام كاظم) (ع) به من فرمود: «چرا رنگت زرد شده است؟» عرض کردم: گرفتار بيمارى شده ‏ام. فرمودند: «گوشت بخور!»، گوشت خوردم و چون پس از يك هفته مرا ديدند و من به همان حال پيشين زردگونه بودم، به من فرمودند: «مگر به تو دستور نداده بودم كه گوشت بخورى؟» عرض کردم: از آن روز كه مرا فرمان دادى جز گوشت چيزى نخورده ‏ام. فرمودند: «آن را چگونه مى‏خورى؟» عرض کردم: آب پز. فرمودند: «نه، آن را بريان بخور.» پس به خوردن آن پرداختم و پس از يك هفته كسى را فرستادند و مرا به نزد خود فرا خواندند و خون به چهره من بازگشته بود، (چون مرا ديدند) فرمودند: «حالا درست شد.»

البته اگرچه در روایات بر خوردن گوشت برای سلامت و استحکام بدن اما استفاده از این ماده غذایی بنابر روایات اندازه خاصی دارد.

امام صادق (ع) می فرمایند: «... (گوشت) بايد هر سه روز يك بار خورده شود كه در ماه مى ‏شود 10 بار، نه بيش از اين.»

احاديثى نيز در محدود كردن خوردن گوشت آمده و استمرار بخشيدن به آن را نكوهش كرده است، همچون اين حدیث نبوی که فرمودند: «هر كس چهل روز پياپى گوشت بخورد، سختدل خواهد شد.»

منابع:

وسائل الشیعه

کافی

بحارالانوار

انتهای خبر/

                       

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیمین IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
    8 21
    باسلام،،،فرمایشات معصومین به حق و بجاست اما در این زمونه بوی کباب به مشام مستمندی برسد چه حکمی دارد???