قدس آنلاین: فرزند آیت الله خزعلی گفت: پایبندی به ولایت آخرین وصیت آیت الله خزعلی بود.

پایبندی به ولایت آخرین وصیت پدرم بود

به گزارش قدس آنلاین، محسن خزعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با اشاره به ویژگی‌های مرحوم آیت الله خزعلی اظهار داشت: پدرم صراحت لهجه داشت و با کلمات بازی نمی‌کرد و به مردم توصیه‌های زیادی داشت که مهمترین آن دعوت به جهاد فی سبیل الله بود و خود نیز در همین راه فرزندش حسین را تقدیم کرد.

وی گفت: 18 سال به عنوان معاون دبیرکل بنیاد غدیر فعالیت کردم و در این مدت پدرم می‌گفت که غدیر در کشور ما غریب است و پیروان امام علی باید نسبت به یادآوری غدیر تلاش کنند زیرا اگر جایگاه غدیر را بالا ببریم امیرالمومنین(ع) را به درستی معرفی کردیم و باید در شادی غدیر همانند حزن و اندوه عاشورا عمل کنیم.

فرزند آیت الله خزعلی افزود: وقتی که صحبت از آیت الله خزعلی می‌شود مردم با محبت از وی یاد می‌کنند و پدرم می‌گفت من ابوالقاسم خزعلی و دوستدار خمینی هستم و این جمله را روی سنگ قبرم بنویسید.

خزعلی گفت: پدرم در وصیتش گفته که باید سنت و سیره حضرت ابراهیم را عمل کنیم و فرزند خود را در راه اسلام فدا کنیم و قرآن کریم نیز به این مسئله اشاره کرده است و با وجود صمیمت و مهربانی بسیار زیادی که داشت معتقد بود که دین جای تعارف و چانه زدن نیست.

وی  اذعان داشت: پدرم می‌گفت که تمام همت ما باید این باشد که سالم و صالح از دنیا برویم.

فرزند آیت الله خزعلی بیان کرد: هفته گذشته در حال بیماری به من گفت که همه چیز را به خوبی می‌بیند و تا نام علی(ع) می‌آمد اشک از چشمش خارج می‌شد و آخرین حرفش هم این بود که یاور و حامی ولایت باشید و لحظه‌ای ولی فقیه را تنها نگذارید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.