حسین پورحسین: امام جمعه مشهد گفت: برگزاری آیین اربعین حسینی، بهانه احیا و تثبیت حماسه تاریخی کربلاست که توسط زینب کبری(س) پایه‌گذاری شد.

اربعین حسینی احیاگر حماسه کربلاست

 

آیت‌ا... علم الهدی در گردهمایی کاروان راهیان کربلا که با حضور نیروهای داوطلب حوزه خدمات شهری و حمل و نقل شهرداری مشهد و جمعی از مسؤولان در مهدیه مشهد برگزار شد، با بیان اینکه حضرت زینب کبری(س) پایه‌گذار زیارت اربعین است، افزود: آنانی که در این راه گام برمی‌دارند و به زیارت سیدالشهدا(ع) می‌روند، رهرو راه زینب(س) به شمار می‌آیند.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای ناآگاهانه با اهداف ناپاک سیاسی در پی خدشه دار کردن این سفر معنوی هستند، گفت: اینجا شهر امام رضا(ع) است و هر کسی به عنوان شهروند این امام رئوف می‌داند که در زمان پیش از امام رضا(ع) اینجا باغی بود و اطرافش چیزی نبود. با آمدن امام رضا(ع) این شهر مالکیت یافت و مالک این شهر امام رضا(ع) است.

امام جمعه مشهد افزود: کسی برای دیدن در و دیوار و پارک و آب و هوای این شهر به مشهد نمی‌آید، کسانی که به این شهر می‌آیند به نورانیت بارگاه منور رضوی توجه دارند.

آیت‌ا... علم الهدی خاطرنشان کرد: سفره کربلا را امام رضا(ع) پهن کرده‌اند و شیعیان کربلایی و حسینی می‌شوند و هر چه دارند باید در راه امام حسین(ع) صرف کنند و آنانی که در مشهد خدمتگزارند، می‌روند تا به امام حسین(ع) خدمت کنند.

شهردار مشهد هم در این گردهمایی گفت: اربعین حسینی یک زیارت معمولی نیست و اکنون نماد اقتدار بین‌المللی برای جهان اسلام است.

سیدصولت مرتضوی با اشاره به اینکه عشق مسلمانان به امام علی(ع) و حسین بن علی(ع) یک همزبانی و همدلی در جهان به وجود می‌آورد، افزود: مسلمانان پس از حماسه بزرگ زیارت خانه خدا، در حماسه‌ای دیگر همه ساله از اقصی نقاط دنیا برای ارادت به ساحت خاندان عصمت و طهارت(ع) به سوی کربلا حرکت می‌کنند و این انسجام بین‌المللی و اعتقادی یک مجاهدت بین‌المللی است.

وی با تأکید بر اینکه این دستاورد بزرگ با کمترین هزینه بیشترین نتیجه را عاید می‌کند، عنوان کرد: این حرکت نمایشگر تقدیر از کسانی است که برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) آماده‌اند و بخشی از آن همین حماسه حضور است که امسال استان خراسان رضوي با کمک استانداری و شهرداری دست به کار شده‌اند تا آنچه را که دارند، در طبق اخلاص قرار دهند.

سیدحمید موسویان، مشاور شهردار و رئیس ستاد کاروان زائران اربعین حسینی شهرداری مشهد هم به خبرنگار قدس گفت: شهرداری مشهد در مسیر عراق از مرز شلمچه با همکاری کمیته‌های فرهنگی، حمل و نقل، اسکان، خدمات شهری، اطلاع رسانی، فرهنگ و رسانه، امنیتی و پشتیبانی، برنامه‌های فرهنگی و خدماتی برای زائران و عزاداران حسینی تدارک دیده است و 150 اتوبوس برای تسهیل رفت و آمد زائران در عراق و نیز 400 راننده، کاروان زائران حسینی را همراهی می‌کنند.

موسویان با اعلام اینکه یک هزار نفر از حوزه‌های خدمات شهری و حمل و نقل به طور داوطلبانه به این سفر اعتقادی اعزام می‌شوند، گفت: 108 چشمه سرویس بهداشتی سیار و 14 کامیون ادوات مکانیزه برای پشتیبانی به عراق اعزام می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.