قدس آنلاین:معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی برپرهیز از مناسبت سازی و مناسبت سوزی تاکید کرد و گفت: باید مناسبت های مذهبی را حفظ کنیم و مجاز به کم و زیاد کردن آن نیستیم.

مجاز به کم و زیاد کردن مناسبت های مذهبی نیستیم

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد،حجت الاسلام حسین روحانی نژاد،در همایش ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی خراسان شمالی با بیان این که ازدیاد مناسبت ها باعث ضربه زدن به قله های آیینی خواهد شد، گفت: هیات های مذهبی باید با انقلاب اسلامی پیوند داده شود چرا که انقلاب ما ماهیت دینی و اسلامی دارد.

وی مناسبت های مذهبی در کشور را  به عنوان یک سرمایه دانست و افزود: مناسبت های مذهبی و تجمع ها از سرمایه های مهم اجتماعی ما هستد.

وی اظهار داشت: این مناسبت ها بستری مهم برای افزایش انسجام، همدلی ، همبستگی و وفاق گروهی خواهد شد.

حجت الاسلام روحانی نژاد با بیان این که خواستگاه انقلاب ما در همین مناسبت ها است، گفت: اگر مناسبت های مذهبی در کشور ما وجودنداشت هیچ انقلابی در کشور شکل نمی گرفت.

وی مسجد، هیات، عاشورا و تاسوعا، شهادت ها، اعیاد ،دهه محرم و صفر را از این نهادها یادکرد واظهار داشت: همان طور که این مسائل بر ما روشن است برای دشمنان ما نیز بیشتر روشن است که چه نقشی بر تفکر یک ملت دارد.

وی درخصوص  عاشورا و انتظار گفت: دشمن می داند که این مناسبت ها به مردم امید می دهد و شجاعت مردم را تقویت می کند.

حجت الاسلام روحانی نژاد  گسترش مسلک های نوظهور با ساخت فیلم های و بازی های رایانه ای مختلف، را در راستای زیر سوال بردن موضوع مهدویت اعلام کرد. 

وی با بیان این که  ذکر اکاذیب و نسبت دادن آنها به مطالب خلاف واقع به ساحت معصومین از آسیب های مجالس عزاداری است گفت: برخی نوحه ها، آواز ها و موسیقی مبتذل باعث مخدوش شدن فضای عبرت آموزی عاشورا می شود و شرع و قانون آن ها را تایید نمی کند.

حجت الاسلام روحانی نژاد تظاهر به رفتارهای موهن و نامناسب با قیام عاشورا را از دیگر آسیب ها ذکر کرد و افزود: رفتارهایی چون قمه زنی ها، راه رفتن روی خار و آتش در کشور دیده شده که باید اصلاح شود .

وی استفاده از شمایل و تصاویر اولیاء و ائمه راخلاف قداست و حرمت معصومین دانست وتصریح کرد: در برخی مناطق این تصاویر تا 17 متر می رسد که بنا به گفته وزیر ارشاد در برخی از آنها از تصاویر هنرپیشه های هالیوود استفاده شده که به هیچ وجه درست نیست و حقیقت ندارد.

وی در رابطه با موضوع لخت شدن برخی عزاداران در عزاداری ها گفت: همانگونه که رهبری فرمودند رفتار های این چنینی مناسب نیست و خلاف موازین شرعی است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کشوربا تاکید بر غنی سازی محتوایی مجالس عزارداری گفت: منبری ها باید با آمادگی سخنرانی کنند و از بیان شنیده ها و دیده ها پرهیز کنند .

وی یک راه تامین بصیرت و معرفت در بین اقشار مختلف مردم را چاپ کتاب های کف دستی برای مداحان برشمرد.

وی برگزاری راهپیمایی هایی که به صورت  جسته و گریخته در کشور برپا می شود را مورد تایید ندانست وگفت: سال گذشته 20 میلیون نفر به سمت حرم سید الشهدا (ع) راهپیمایی کردند و بزرگترین نماز جماعت را به طول 30 کیلومتر در طول تاریخ بشریت به وجود آوردند که از پاداش های بزرگ الهی بود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.