جلیل فخرایی: شهردار مشهد در مراسم پرشور بدرقه خادمان اربعین حسینی مشهد‌الرضا(ع) در عرصه میدان شهدای مشهد گفت: ...

مراسم بدرقه خادمان اربعین حسینی در مشهد

 به قدر توان و سهم خود برنامه‌ریزی کردیم تا با عاشقان خدمتگزاری به زائران حسینی در نجف و کربلا خدمت کنیم و در این دریای بزرگ، قطره‌ای کوچک باشیم.

وی افزود : با توجه به اینکه موضوع ایاب و ذهاب در کشور عراق با مشکل مواجه است، این خدمتگزاری با هدف آسایش و آرامش زائران حسینی برنامه‌ریزی شده است و در همین زمینه 150 دستگاه اتوبوس به همراه 350 اتوبوسران به فعالیت می‌پردازند.

سید صولت مرتضوی اظهار داشت: بخشی از موضوع نظافت نیز توسط پاکبانان داوطلب در حوزه خدماتی انجام می‌شود و امید است این حرکت بستر مناسبی باشد تا در آینده این نوع خدمت‌رسانی توسعه یابد.

مرتضوی تصریح کرد: البته پاکبانان و اتوبوسرانانی که اعزام نشدند، تعهد کردند که بیشتر از گذشته فعالیت کنند.   در این مراسم همچنین آیت ا... عالمی طی سخنانی بیان داشت:  خادمان حسینی که به مناسبت اربعین عازم کربلا و نجف هستند، توفیق زیارت معنوی امامان معصوم(ع) را یافته اند و خداوند، مقام و منزلتی را برای زائر و خادم حسین(ع) قرار داده که سبب مباهات است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: پروردگار خود نام و یاد حسین(ع) را زینت داده و روایات بسیاری نشان از آن دارد که زیارت اباعبدا... الحسین(ع) از به جا آوردن حج نیز پرفضیلت‌تر و باارزش‌تر است.

 در این مراسم رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد به خبرنگار ما گفت: کاروان 900 نفری خادمان اربعین در پنج موکب در مواکب کربلا، نجف، بین راه‌ها، کاظمین، حوت و شلمچه به خدمتگزاری زائران اربعین بویژه زائران مشهدی می‌پردازند.

سیدوحید موسویان با اشاره به حضور کاروان زائران حسینی از کشورهای اروپایی، آمریکایی و آفریقایی در کربلا و نجف به مناسبت اربعین حسینی افزود: کاروانی نیز از سوی شهرداری مشهد عازم نجف اشرف و کربلای معلی می‌شوند تا به زیارت پرداخته و سپس آماده خدمتگزاری شوند.

وی بیان داشت: نخستین نیاز زائران در اربعین موضوع حمل و نقل بخصوص در عراق است که درهمین زمینه 150 دستگاه اتوبوس با 350 راننده به کشور عراق اعزام می‌شوند که از مرز ایران تا شهر نجف خدمت‌رسانی می‌کنند.

موسویان ادامه داد: ناوگان حمل و نقل کشور عراق کشش خدمت‌رسانی به خیل عظیم زائران را ندارد؛ زیرا در سال گذشته تنها یک میلیون و600 هزار زائر از کشور ایران به کربلا رفتند. وی خاطرنشان کرد: ناوگانی که شهرداری مشهد اعزام می‌کند، رایگان به ارایه خدمت می‌پردازند و در هر اتوبوس یک مبلغ حضور دارد تا حلقه‌های معرفت تشکیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.