۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱
کد خبر: 374251

وزارت دفاع روسیه امروز شنبه اعلام کرد که روز جمعه یک فروند هواپیمای جنگنده را برای رهگیری و تعقیب یک فروند هواپیمای شناسایی و جاسوسی آمریکا که به سوی مرزهایش در دریای بالتیک در حرکت بوده، اعزام کرده است.

 رهگیری و تعقیب هواپیمای جاسوسی آمریکا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، وزارت دفاع روسیه ضمن دفاع از اقدام خود در اعزام یک فروند هواپیمای جنگنده برای رهگیری و تعقیب هواپیمای جاسوسی آمریکا، افزود: این اقدام به خاطر آن صورت گرفته است که هواپیمای آمریکایی ترانسپوندر خود را خاموش کرده بود، دستگاهی که برای شناسایی این هواپیما باید روشن باشد.

وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: همه پروازهای هواپیماهای روسی مطابق با قوانین بین المللی انجام می شود. نیروی هوایی آمریکا دو راهکار دارد: یا از پرواز در نزدیکی مرزهای ما خودداری کند یا اینکه ترانسپوندر هواپیماهای خود را روشن نگه دارد.

شبکه خبری سی ان ان به نقل از پنتاگون اعلام کرده بود که یک فروند جنگنده روسی یک هواپیمای شناسایی و جاسوسی آمریکا را بر فراز دریای بالتیک رهگیری و تعقیب کرده است. پنتاگون این اقدام جنگنده روسی را به شیوه ای "غیر حرفه ای و ناامن" توصیف کرده است.

پنتاگون افزود: هواپیمای شناسایی آر سی 135 آمریکا در حال پرواز در یک مسیر عادی در حریم هوایی بین المللی بوده است و یک فروند جنگنده سوخو 27 روسی اقدام به رهگیری و تعقیب آن نموده است.

این تازه ترین مورد از این حوادث مشابه است که در هفته های اخیر بارها اتفاق افتاده است. 2 مقام نظامی آمریکایی نیز تاکید کردند: جنگنده روسی تا فاصله 30 متری هواپیمای آمریکایی نزدیک شده است. هواپیمای روسی در حال انجام یک مانور خطرناک با سرعت بسیار بالا بوده است.

بیل اوربان سخنگوی پنتاگون نیز با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: این تعقیب هوایی ناامن و غیر حرفه ای این احتمال را افزایش می دهد که آسیب جدی به همه خدمه هوایی وارد کند.

وی در ادامه تصریح کرد: مهمتر از این، اقدامات ناامن و غیر حرفه ای یک خلبان می تواند موجب تشدید غیر ضروری تنش در روابط کشورها شود.
اوایل ماه جاری نیز جنگنده های روسی در نزدیکی ناوشکن آمریکایی یو اس اس دونالد کوک در دریای بالتیک به پرواز درآمده بودند. تصویر منتشر شده توسط پنتاگون نشان می دهد که جنگنده روسی در ارتفاع بسیار پایینی بر فراز این ناو آمریکایی پرواز کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.