انتخابات

قدس آنلاین/ رشت/ مریم غلام پور : کارگران، سرمایه های اجتماعی هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند و از عوامل رشد و پیشرفت اقتصادی کشور به شمار می‌روند، قشری زحمتکش که پیشگامان عرصه اقتصاد مقاومتی در بخش تولید هستند كه خود اتكایی كشور بدون آن‌ها مفهومی نخواهد داشت.

سهمیه بندی بیمه؛ مشکل بزرگ کارگران ساختمانی

همواره به مباحث كارگران و نقش آن‌ها در جامعه بویژه تولید پرداخته شده، اما امروز در سال اقتصاد مقاومتی، كارگران در انتظار تحقق وعده‌ها و حمایت بیشتر مسؤولان هستند.

 بازنشستگان تأمین اجتماعی، اقشار آسیب پذیر
رئیس كانون شوراهای اسلامی كار گیلان، بازنشستگان تأمین اجتماعی را اقشار آسیب پذیر جامعه خواند و گفت: از سال 88 قانون
همسان سازی حقوق بازنشستگان با مستمری بگیران به تصویب رسیده است، اما اكنون با اعلام افزایش حقوق بازنشستگان كشوری و لشكری، حقوق این بازنشستگان از 750 هزارتومان به یك میلیون و پنجاه هزار تومان رسیده كه بین 20 تا 40 درصد افزایش یافته است.
اقبال بافكار افزود: این افزایش حقوق برای بازنشستگان كشوری و لشكری درحالی است كه برای بازنشستگان تأمین اجتماعی هنوز هیچ افزایش حقوقی اعلام نشده است.
وی توجه بیشتر به قشر بازنشستگان و عدالت بین بازنشستگان نهادهای گوناگون را خواستار شد.
رئیس كانون انجمن های صنفی ساختمانی استان گیلان یكی از مشكلات كارگران ساختمانی را تعلق نگرفتن بیمه بیكاری به این قشر دانست و گفت: بیمه اكنون برای كارگران ساختمانی سهمیه بندی شده است .
مهدی خجسته سهمیه بندی بیمه كارگران را اشتباه خواند و گفت: كارگران ساختمانی به طور معمول در جاهایی كار می كنند كه احتمال پرت شدن و مشكلات جسمی برای آن‌ها وجود دارد و نبود بیمه آن‌ها را در معرض آسیب های زیادی قرار می‌دهد.


 بدهی دولت پرداخت شود چرخ کارخانه‌ها می‌چرخد
رئیس کانون کارفرمایان گیلان گفت: اگر دولت بدهی خود به واحدهای تولیدی را پرداخت کند، چرخ کارخانه‌ها می‌چرخد.
محمدرسول سماکچی، برطرف کردن مشکل تسهیلات و رکود را نیازمند عزم ملی خواند و بیان کرد: انتظار داریم دستگاه‌های خدمات‌رسان به واحدهای تولیدی در گیلان فشار وارد نکنند.
وی به تهدید شرکت گاز گیلان مبنی بر قطع گاز یک واحد تولیدی در شهر صنعتی رشت اشاره کرد و گفت: این شرکت بدهی خود به شرکت گاز گیلان را تقسیط کرده و ماهانه 17میلیون تومان پرداخت می‌کند، اما با این وجود می‌خواهند گاز این واحد را قطع کنند.
رئیس کانون کارفرمایان گیلان با اشاره به طلب 40 میلیارد تومانی شرکت سبحان دارو از شرکت‌های پخش دارو، خاطرنشان کرد: یکی از شرکت‌های پخش دارو 20 میلیارد تومان بدهی سررسید شده به این شرکت دارد و اعلام کرده تنها از دانشگاه علوم پزشکی گیلان 14 میلیارد تومان طلب دارد.
سماکچی به دریافت بیشترین تسهیلات و پرداخت سود بی‌سابقه در سال گذشته به بانک‌ها اشاره کرد و یادآور شد: 60 میلیارد تومان از شرکت‌های پخش دارو طلب داریم، اما به دلیل اینکه نمی‌توانند طلب خود را از دولت دریافت کنند، به ما فشار وارد می‌شود.

 بدون کارگران خروج از رکود امکان‌پذیر نیست
استاندار گیلان گفت: بدون کارگران که تولیدکننده ثروت ملی هستند، خروج از رکود امکان پذیر نیست.
محمدعلی نجفی افزود: همان گونه که تورم 40 درصدی را کنترل کردیم، باید تلاش کنیم از رکود خارج شویم و پس از رکود به رونق و شکوفایی اقتصادی برسیم.
وی خاطرنشان کرد: وضعیت گیلان رو به بهبود بوده و این به معنای برطرف شدن مشکل تولید و اقتصاد نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.