انتخابات

قدس آنلاین: رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: امامزادگان استان اصفهان با توجه به فضای معنوی حاکم در آنها می تواند محل مبارکی برای اجرای پیمان و پیوند ازدواج باشد.

فضای امامزاده ها می تواند محلی برای برگزاری مراسم ازدواج باشد

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی در دیدار با مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به سخن عالمانه رهبرمعظم انقلاب که «امازادگان باید به قطب های فرهنگی تبدیل شوند»، اظهار داشت: این مراکز ملجاء و پناهگاه مردم و محل کسب معرفت هستند.

وی با ارائه دو پیشنهاد در قالب آئین‌های اسلامی گفت: با برگزاری آئین عقیقه و نامگذاری در امامزادگان و استفاده از افراد شاخص می توان مستحبات و سنت های نامگذاری را در این مکان‌ها انجام داد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اضافه کرد: سفره‌های ایرانی مانند سفره عقد، یکی دیگر از این آئین ها است که می توان با توجه به فضای معنوی حاکم در امامزادگان، از این فضاها برای برقراری پیوند زناشویی و ازدواج جوانان استفاده کرد.

وی تصریح کرد: اگر عهدنامه‌ای تحت عنوان زوجیت نیز تهیه شود و به امضای زوجین برسد موجب استحکام و برکت در زندگی آنها را فراهم می‌کند و ثمره اجرای این آئین‌ها به امامزادگان تعلق خواهد گرفت.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان عنوان کرد: این دفتر آمادگی اعزام کارشناس مذهبی خواهر و برادر در زمینه‌های تبلیغی، پاسخگویی و مشاوره مذهبی برای بهره مندی مردم در امامزادگان را دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان نیز در این دیدار با مثبت ارزیابی کردن گفت و گوها در راستای تحکیم رابطه دفتر تبلیغات اسلامی با اوقاف استان اصفهان، اظهار داشت: این پیشنهادها مورد موافقت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان قرار گرفت و در قالب تفاهم‌نامه همکاری به زودی اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به کنگره ملی امامزاده هلال بن علی (ع)، بیان کرد: این کنگره در روز جمعه هفتم خرداد ماه سال جاری در شهر آران و بیدگل در دو بخش علمی و فرهنگی و تبلیغی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام رضا صادقی افزود: در بخش علمی از بین ۱۳۰ مقاله دریافتی ۳۰ مقاله حائز رتبه برتر شناخته شده که در این مراسم از مؤلفین آن ها تجلیل خواهد شد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.