شهر سن دیگو در حال حاضر دومین خروجی بزرگ الکتریکی انرژی خورشیدی در آمریکا را داراست و به نظر می رسد که قصد دارد استفاده از انرژی های تجدید پذیر را در دستور کار شهرداری خود پر رنگ تر کند

سن دیگو تا سال ۲۰۳۵ به طور کامل با انرژی های تجدید پذیر اداره خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تک شات ، شهر سن دیگو در حال حاضر دومین خروجی بزرگ الکتریکی انرژی خورشیدی در آمریکا را داراست و به نظر می رسد که قصد دارد استفاده از انرژی های تجدید پذیر را در دستور کار شهرداری خود پر رنگ تر کند.
سن دیگو یک برنامه جدید را در دستور کار شهرداری قرار داده که جزییات رویای بزرگ استفاده 100 درصدی از انرژی های تجدید پذیر در اداره شهر را تا سال 2035 به تصویر می کشد. چشم انداز این طرح برای آینده، یک سند 74 صفحه ای به نام Climate Action Plan یا برنامه عملیاتی تغییرات جوی ست. این برنامه از پنج استراتژی اصلی تشکیل شده که از انتشار گازهای گلخانه ای ممانعت می کند و اجازه نمی دهد که این گازها به محیط صدمه بزنند.
این برنامه ایده جدیدی را به تصویر می کشد که چطور می توان از انرژی های تجدید پذیر برای تامین انرژی مورد نیاز ساختمان ها استفاده کرد. علاوه بر این، ایده مدیریت پسماند، تولید انرژی های پاک، حمل و نقل عمومی پاک و همچنین موضوع تغییرات آب و هوایی در این برنامه گنجانده شده است.
این شهر قصد دارد انتشار گازهای گلخانه ای را تا سال 2035 به میزان 50 درصد کاهش دهد و هنوز هم یک رویای بزرگ دیگر را به عنوان یکی از اهداف اصلی اش دنبال می کند. سن دیگو علاوه بر فواید و نحوه اجرایی شدن این طرح، بر روی فرصت های شغلی جدیدی که برای تولید و نصب تجهیزات انرژی های تجدید پذیر ایجاد می شود نیز تاکید کرده است.
سن دیگو تنها شهری نیست که رویای خود را برای استفاده 100 درصدی از انرژی های تجدید پذیر در دهه های آینده اظهار کرده است. شهرهایی مثل سیدنی، سانفرانسیسکو و ونکوور نیز برنامه های مشابهی را در دستور کار قرار داده اند و بسیاری دیگر نیز علاقه مند به اجرایی کردن چنین برنامه هایی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.