قدس آنلاین-شهرکرد، آناهیتا موجودی؛ «باز بازک» عروسک بختیاری، در چهار محال و بختیاری به عنوان سفیر فرهنگ بومی محلی به استانهای کشور می رود.

عروسک های بومی محلی، سفیران فرهنگی کانون 

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد،  مدیر کل کانون استان  از ارسال عروسک «باز بازک» به ده استان کشور به عنوان سفیر فرهنگ بومی محلی خبر داد.

فرزاد رحیمی: احیای فرهنگ غنی بومی محلی و آداب و رسوم اقوام مختلف و تبادل فرهنگی با استانهای دیگر را از جمله اهداف اجرای این طرح معرفی کرد.

وی افزود: «باز بازک» عروسک بومی محلی استان چهار محال و بختیاری است که به ثبت ملی رسیده و نمادی برای آموزش مهارت های زندگی جهت دختران دم بخت محسوب می شود و در فرهنگ بختیاری قدیم این عروسک را به همراه جهیزیه ی دختران روانه ی خانه ی عروس می کردند.

مدیر کل کانون تصریح کرد: ارسال کتاب «سرزمین آفتاب» معرفی فرهنگ استان ، به همراه این عروسک در استانهای گلستان، خوزستان، فارس، کرمان، خراسان رضوی، سمنان، کهکیلویه و بویر احمد، خراسان شمالی ، بوشهر و آذر بایجان غربی را در زمره ی تبادلات فرهنگ غنی بومی محلی استان عنوان کرد

وی گفت: قرار است عروسکهای بومی محلی و پیشینه ی فرهنگ بومی استانهای مقصد نیز برای استان ما ارسال شده و در پایان شهریور ماه 95 نمایشگاهی از آداب و رسوم محلی کشور در مرکز فرهنگی هنری فارسان برگزار شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.