۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 380576

مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست در مورد خبر حمله یک قلاده پلنگ به ۵۰ رأس گوسفند در شهرستان دهدشت استان کهگیلویه و بویراحمد و تلف شدن ۲۳ رأس گوسفند، پلنگ را مبرا از این حمله دانست و گفت: تلف شدن این دام‌ها توسط پلنگ دور از ذهن است چون پلنگ حیوانی نیست که به یکباره ۲۰ گوسفند را از بین ببرد و این اتفاق با خصلت پلنگ تطابق ندارد.

پلنگ رفع اتهام شد

به گزارش قدس آنلاین،علی تیموری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه تلف شدن این دام‌ها به احتمال قوی کار گرگ بوده است، اظهار کرد: در صورت تاییدهای کارشناسان حوزه در استان کهکیلویه و بوبراحمد و صورت جلسه نیروی انتظامی و محرز شدن تلف گوسفندان توسط گرگ، خسارت دام توسط بیمه " ما " به دامدار پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینکه پرداخت خسارت دام توسط بیمه سقف محدودی دارد، اظهار کرد: این پرداخت خسارت طوری تقسیم و برنامه‌ریزی می‌شود که همه استان‌ها سهم داشته باشند.
مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست همچنین با اشاره به اینکه اقدامات مربوط به پرداخت بیمه پلنگ تلف‌شده بر سر زایمان در استان کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است، گفت: بر اساس توافق صورت‌گرفته، بیمه "ما" 60 میلیون تومان به صندوق ملی محیط زیست پرداخت می‌کند که این مبلغ با نظارت دفتر صید و شکار برای زیستگاه پلنگ هزینه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.