قدس آنلاین-شهرکرد، هومن نجاتی؛ مهم‌ترين اصل در توليد و ارتقاي امنيت پايدار در جامعه، مشارکت همه جانبه از سوي مردم و دستگاه هاي دولتي با نهادهاي امنيت آفرين است.

كشف۴۵۰ كيلو مواد مخدر و كاهش ۱۷ درصدي وقوع سرقت 

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، فرمانده انتظامي استان از كشف 450 كيلو مواد مخدر و كاهش17 درصدي وقوع سرقت نسبت به مدت مشابه در سال گذشته در اين استان خبر داد.

سردار  نور علي ياري در تشريح اين خبر اظهار كرد: مبارزه با قاچاقچيان موادمخدر يکي از مطالبات و انتظارات به حق مردم و همواره از اولويت‌هاي اصلي ماموريت‌هاي پليس است،لذا با تلاش کارکنان انتظامي اين فرماندهي و همکاري بسيار خوب شهروندان، پليس استان  طرح‌هاي مختلفي را در خصوص برخورد و مبارزه با قاچاقچيان، تهيه و توزيع‌كنندگان انواع موادمخدر در سطح استان برنامه‌ريزي و عملياتي كرده است.

 سردار ياري ضمن بيان اين مطلب كه مبارزه با موادمخدر يك موضوع اجتماعي است و بايد تمامي آحاد جامعه در اين راستا گام بردارند تا نتيجه مطلوب و مفيد گرفته شود گفت: نتيجه اجراي اين طرح‌ها  از ابتداي سال جاري كشف 450 كيلو انواع مواد مخدر بوده كه در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته افزايش قابل توجهي را نشان مي دهد.

وي افزايش واحد هاي گشت هاي انتظامي در نقاط جرم خيز و كنترل سارقان حرفه‌اي و سابقه‌دار را يكي از راه‌هاي پيشگيري از وقوع جرم عنوان كرد و افزود: نصب دوربين‌هاي مداربسته در اماكن نقش بسزايي در كاهش وقوع انواع جرائم داشته است.

فرمانده انتظامي استان همچنين تأکيد کرد: استفاده از ظرفيت پليس افتخاري و شوراي معتمد پليس از جمله مقوله‌هايي است كه نشانگر رويكرد پليس جامعه‌محور بوده كه استفاده از اين بسترها نيز در كاهش جرايم و از همه مهم‌تر سرقت و مواد مخدر موثر بوده و در نهايت باعث افزايش احساس امنيت در جامعه مي شود.

سردار ياري ادامه داد: به جرأت مي توان گفت که مهم‌ترين اصل در توليد و ارتقاي امنيت پايدار در جامعه، مشارکت همه جانبه از سوي مردم و دستگاه هاي دولتي با نهادهاي امنيت آفرين است؛ به نحوي که امنيت ناشي از اين مشارکت ها داراي ضريب پايداري و انسجام بسيار بالاتري خواهد بود.

وي به ديگر موفقيت‌هاي فرماندهي انتظامي استان اشاره كرد و گفت: از ابتداي سال جديد تا كنون با اقدامات پيشگيرانه و اجراي طرح‌هاي هدفمند، طي 50 روز نخست سال جاري نسبت به بازه زماني مشابه سال گذشته آمار وقوع انواع سرقت 17 درصد و همچنين تصادفات در سطح استان 5 درصد و جانباختگان ناشي از تصادفات جاده اي نيز 20 درصد كاهش داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.