۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۶
کد خبر: 381251

قدس آنلاین: با توجه به این که از نظر فقه، کفر موجب نجاست فرد می شود و فرد کافر نیز نجس است، معاشرت و رفت و آمد با کفار، از نظر شرعی حرمت داشته و محل اشکال است.

حکم شرعی ارتباط با بهائیان

حجت‌الاسلام علیرضا روزبهانی، مدیر گروه فرق انحرافی مرکز تخصصی کلام و ادیان حوزه علمیه قم درباره حکم ارتباط با پیروان فرقه ضاله بهائیت اظهار کرد: با توجه به این که از نظر فقه، کفر موجب نجاست فرد می شود و فرد کافر نیز نجس است، معاشرت و رفت و آمد با کفار، از نظر شرعی حرمت داشته و محل اشکال است.

 

وی با تاکید بر این که برخی فرقه ها همچون فرقه ضاله بهاییت با نظام جمهوری اسلامی در تضاد و کنش است و در مقابل ما ایستاده اند، حتی افراد این فرقه می توانند به نوعی کافر حربی محسوب شوند، ادامه داد: سازمان بیت العدل که متعلق به بهاییت است، معارض جدی نظام ما است و با توجه به این رویکرد، این فرقه گمراه یکی از معاندین اسلام تلقی می شود و هر گونه ارتباط گرفتن با آنها، تقویت بیشتر این فرقه محسوب می شود.

 

حجت الاسلام روزبهانی در ادامه تاکید کرد: همان طور که از نظر بهداشتی وقتی فردی دچار بیماری شد، نباید به او نزدیک شد تا احتمال سرایت به حداقل برسد، عقل نیز حکم می کند وقتی فردی از نظر روحانی و شرعی دچار مشکل و انحراف است، نباید به او نزدیک شد تا فرد از این بیماری مُسری در امان بماند ضمن آن که از نظر اسلام این مساله اهمیت بسیاری دارد و به بهداشت روحی و معنوی افراد توجه ویژه شده است.

 

مدیر گروه فرق انحرافی مرکز تخصصی کلام و ادیان حوزه علمیه قم با اظهار تاسف از اینکه حتی پیروان فرقه ضاله بهاییت ارتباط با مخالفان خود را محدود کرده و جایز نمی دانند اما برخی از افراد مسلمان کشور با آن ها ارتباط برقرار می کنند، گفت: آن ها حتی نسبت به افرادی که از این فرقه جدا می شوند حساسیت به خرج می دهند و آن ها را طرد کرده و هر گونه معاشرت و ارتباط و حتی سلام کردن به آن ها را تحریم می کنند بنابراین وقتی این فرقه چنین روشی را اتخاذ کرده است، نباید در برخورد متقابل نیز اعتراضی داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: ما در مسائل کلامی، سیاسی، اعتقادی و ... سوالات روشنی از بهاییت داریم که تا کنون آن ها  موفق به پاسخ گویی به هیچ یک از سوالات مطرح شده را نداشته اند و تنها با مظلوم نمایی، سعی در گمراه کردن اذهان داشته اند اما همچنان اصل سوالات بر جای خود باقی است.

 

حجت الاسلام روزبهانی ابراز کرد: بنابراین، هر گونه برقراری رابطه با اعضای این فرقه ضاله، - جدا از محدوده هایی که برای هدایت آن ها در نظر گرفته شده یا برای پاسخ گویی به شبهات مطرح شده از جانب بهاییت لحاظ می شود- محکوم بوده و جایز نیست.

 

مدیر گروه فرق انحرافی مرکز تخصصی کلام و ادیان حوزه علمیه قم با تاکید بر این که بهاییت یک اندیشه نیست بلکه کالت (Cult) است، بیان کرد: تمام کالت ها در جوامع انسانی پدیده ای ضداجتماعی تلقی می شوند که عقل سلیم دوری از آن ها را تجویر می کند و هر گونه ارتباط را محکوم.

 

حجت الاسلام روزبهانی در پایان خاطرنشان کرد: بهائیت هرگز نتوانسته به سوالات محققان و پژوهشگران تا کنون پاسخ دهد و نخواهد توانست به دلیل آن که پاسخی برای عرضه ندارد لذا ارتباط برقرار کردن با آن ها تقویت این فرقه ضاله و تضعیف اسلام قلمداد می شود.

شبستان

انتهای خبر/

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.