قدس آنلاین- تبریز: نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی گفت: تملق و چاپلوسی کمر کشور را شکسته است.

تملق و چاپلوسی کمر کشور را شکسته است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، حجت‌الاسلام محمد باقری‌بنابی در جلسه شورای اداری شهرستان بناب در جمع مدیران و مسئولان دستگاه‌های اداری با تبریک ولادت باسعادت حضرت مهدی(عج)، به فلسفه ظهور اشاره کرد و اظهار داشت: تا زمانی که جزو پیروان راستین و واقعی حضرت نشویم، امام عصر(عج) ظهور نخواهند کرد.

وی با اشاره به نامگذاری این هفته بنام هفته سربازان گمنام امام عصر(عج) با تمجید از تلاشهای شبانه روزی نیروهای مخلص اداره اطلاعات تصریح کرد: هر قدر از خدمات این عزیزان گفته شود باز کم است و همه ما مدیون تلاشهای نیروهای زحمتکش این مجموعه در وزارت اطلاعات هستیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی سپس با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل خاطرنشان کرد: نزدیک به 10 سال است معظم له در پیام‌های نوروزی خود بحث‌های اقتصادی را مطرح می‌کنند ولی چطور می‌شود بعد از این همه تأکیدات نتوانسته‌ایم به اقتصاد مقاومتی که شخص اول مملکت تأکید دارند، برسیم؟ مشکل اصلی اقتصاد کجاست؟!

محافظه کاری در کشور به یک مشکل تبدیل شده است

باقری‌بنابی با بیان اینکه مشکل اصلی اقتصاد کشور در داخل کشور است؛ گفت: بنده مشکل اصلی را در بحث‌های سیاسی و فرهنگی می‌بینم. اگر مسائل فرهنگی و سیاسی را در داخل کشور حل کنیم، مشکلات ما حل خواهند شد. چرا که ما نه عراق هستیم، نه ترکیه و نه عربستان و دیگر کشورها و این در حالی است که محافظه کاری در کشور به یک مشکل تبدیل شده است.

وی یادآور شد: فقر فرهنگی و فقر سیاسی در کشور بیداد می‌کند و تا زمانی که این مسائل را حل نکرده ایم اعتقاد من بر این است که اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری تحقق نخواهد یافت.

این نماینده مجلس نهم شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت نهادینه شدن اخلاق در جامعه اظهار کرد: ببینید که در کشور ما بعد از گذشت 37 سال از عمر انقلاب اسلامی چقدر نفاق افزایش یافته است و آیا نفاق در ابتدای پیروزی انقلاب بیشتر بود یا الآن؟!

باقری‌بنابی تصریح کرد: چطور شده که نمی‌توانیم واقعیت‌ها را بیان کنیم. تملق و چاپلوسی و ترویج آن کمر کشور را شکسته است. اخلاق پایه توسعه یک کشور است.

وی از وحدت به عنوان یکی از ارکان توسعه در جامعه نام برد و افزود: تا زمانی که جناح‌های سیاسی در کشور همدیگر را قبول نکنند امکان حل مشکل اقتصادی وجود ندارد و اقتصاد مقاومتی با وحدت گروههای سیاسی در کشور قابل تحقق است.

نماینده مردم بناب در مجلس با اذعان به اینکه در کشور فقر وحدت داریم؛ گفت: متأسفانه هیچکس در کشور حاضر به قبول اشتباه نیست و همه سعی می‌کنند مشکلات را به گردن رقیب گروه سیاسی خود بیندازند و عدم مسئولیت‌پذیری در جامعه باعث شده که فساد مثل موریانه کشور را دامن گیر خود کند.

باقری‌بنابی با اشاره به اینکه ساختار سیاسی کشور پاسخگوی نیاز جامعه ما نیست؛ تصریح کرد: انتخابات‌های ما گاهی از کیفیت لازم برخوردار نیستند و کیفیت برگزاری انتخابات زیرسؤال رفته است و اگر می‌خواهیم انتخابات با کیفیتی داشته باشیم باید در راستای حزبی شدن و استانی شدن انتخابات قدم برداریم.

وی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌ها و پیگیری مسئولان ادارات شهرستان در طول چهار سال گذشته گریزی به اقدامات صورت گرفته طی چهار سال گذشته در سطح شهرستان زد و گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بناب به واسطه اجرای طرح‌های هادی و سایر طرحهای دیگر روستایی رتبه اول کشور را از آن خود کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.