قدس آنلاین / رقیه توسلی : همسر شهید سرلشکر خلبان عباس بابایی در بیمارستان نمازی شیراز درگذشت... خبر این بود.

این پرواز عاشقانه است

خبر متاثرکننده ای که با خود، یک برگشت به عقب بزرگ داشت. بازگشتِ ذهن به سال های جنگ و سال هزار و سیصد و نود. وقتی سریال شوق پرواز از تلویزیون پخش می شد. وقتی یدالله صمدیِ کارگردان، زندگینامه شهید بابایی را به تصویر کشید و الهام حمیدی تمام سعی اش را کرد صدیقه حکمت را، نقش آفرینی کند.

دیگر سالها بود که با نمایش آن مجموعه، بانو صدیقه حکمت - همسر آرام و عاشق خلبانِ جنگ- آدم غریبه ای نبود. انسان صبور و دلتنگی بود که قریب به 29سال لباس و کلاه همسر شهیدش را روی چوب لباسی خانه نگاه می داشت. گویی که ایشان هستند و به اداره می روند.

واقعا پرداختن به زندگانی پرفرازونشیب مدافعان میهن و نوشتن از همسران مظلوم و بزرگوار و فداکارشان، کار دشواریست. نوشتن از مادر " محمد و حسین و سلما " ها که هرروز غبار از روی خاطرات عاشقانه شان برمی داشتند و با لباس فرم و ماموریت های جنگی و دلواپسی سر می کردند. با چشم انتظاری فراوان.

گفتن از بانوانی که هرروز بی شک با مردان خلبان رزمنده شان، سوار برهواپیماهای اف-14 و امثالهم می شدند و برقلب دشمن می تاختند.

شاید کمتر رفتنی باشد که مثل درگذشت همسر خلبان بابایی اینگونه ، دلشکسته و گریان و آرام مان کند. مثل این بانو که قرار است بعد این همه سال دوری، به دیدار یارش برود. به دیدارِ شهیدش که مردادماه سال شصت و شش در آسمان خطوط مرزی سردشت، دنیا را پشت سر گذاشت و برای همیشه پرواز کرد.

به قول علی دایی که در اینستاگرامش نوشت: دور جدایی ها خط بکشید. این قصه، قصه ی وصلت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.