کنسرسیوم اروپایی-کانادایی در نظر دارد بر اساس یک تفاهمنامه همکاری ١٠ ساله با دانشگاه شریف، ایران را به یک مرکز دریافت فناوری در بخشهای بالادستی صنعت نفت و گاز بدل کند.

ایران پایگاه دریافت فناوری در صنعت نفت می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شانا، سید شهاب الدین آیت اللهی، مدیر پژوهشکده صنایع بالادستی دانشگاه شریف هدف از انتخاب دانشگاه صنعتی شریف به عنوان پایگاه انتقال فناوری نفتي را واگذاری طرح ازدیاد برداشت از میدان کوپال و در عین حال بهره مندی از سرمایه انسانی خبره و با انگیزه یاد کرد.

وی درباره مدت زمان همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و کنسرسیوم اروپایی -کانادایی گفت: این طرح یک برنامه ١٠ ساله است، اما مدت تفاهمنامه ای که اکنون امضا شد پنج سال خواهد بود و پس از پایان مرحله نخست، تفاهمنامه پنجساله دوم دوباره امضا می شود؛ همچنین این تفاهنامه ظرف چند ماه آینده عملیاتی خواهد شد.

در همین حال مسعود بشارتی، مشاور مدیر عامل شرکت ملی نفت فیلیپین و مدیر بازرگانی امور خاورمیانه شرکت پرگس (Pergas) هدف از این نشست را انتقال فناوری در بخشهای بالادستی صنعت نفت و گاز ایران دانست.

کالین رولی (Colin Rowley)، مدیرعامل شرکت پرگس (Pergas) نیز درباره اهداف همکاری این کنسرسیوم نفتی گفت: ما می خواهیم ایران را به یک پایگاه قوی دریافت فناوری بدل و در آن سرمایه گذاری کنیم، شرکت پرگس به عنوان یک مجموعه تجاری در نظر دارد با دانشگاه صنعتی شریف، یک مجموعه فناورانه و آموزشی، در زمینه انتقال فناوری همکاری کند.

وی، دلیل انتخاب ایران به عنوان پایگاه انتقال فناوری را سرمایه انسانی بسیار فعال، با انگیزه و با سطح دانش بالا در حوزه انرژی دانست.

سوین سولوند (Sevin Sollund)، مدیر عامل شرکت خدمات انرژی ای جی آر(AGR) نروژ نیز این کنسرسیوم را فرصت بزرگی برای عمیق تر کردن روابط کشورهای حاضر در این نشست خواند.

وی درباره ایده انتخاب ایران به عنوان پایگاهی برای انتقال فناوری، گفت: شرکت ای جی آر به دلیل شرایط تحریمها، مدتی قادر به همکاری با ایرانیها نبود اما اکنون پس از لغو تحریمها، در نظرداریم روابط را با شریک اصلی خود از سرگیریم.

نشست اعضای کنسرسیوم نفتی اروپایی و کانادیی بعدازظهر امروز (چهارشنبه، ١٢ خردادماه) در محل  دانشگاه صنعتی شریف، با حضور رئیس شرکت ملی نفت فیلیپین، رئیس شرکت ای جی آر (AGR) نروژ، سفیر نروژ در تهران و مسئولان دانشگاه شریف برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.