قدس آنلاین - سبزوار : رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سبزوار گفت:‌ امروز یکی از نیازهای جامعه توجه به حوزه فرهنگ است و کار و هزینه فرهنگی نتیجه ای ماندگار دارد.

محافل ادبی  باید در راستای پاسداشت مسائل فرهنگ و تاریخ کهن رونقی دوباره گیرد

مهدی مقصودی در حاشیه مراسم رونمایی از مجموعه شعر"پنجره های آجری"  ازسروده استاد ادبیات دکتر حسن دلبری در گفت و گو با خبرنگارقدس آنلاین  در سبزواربا اشاره به مصوبه شورای شهر برای حمایت از شاعران و نویسندگان سبزوار، افزود : هر کتابی در حوزه‌های تاریخی، فرهنگی و ادبی از سوی شاعران و نویسندگان سبزواری به چاپ برسد برای حمایت بالغ بر ۱۰۰ نسخه کتاب توسط شورای شهر سبزوار خریداری می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات در شهرستان‌ها دیده نشدن شاعران و نویسندگان است اظهار امیدواری کرد این مهم  با حمایت موسسه شهرستان کتاب آثار شاعران و نویسندگان مورد حمایت ویژه قرار بگیرد .

وی ادامه داد: : این طرح حمایتی ویژه مورد استقبال مسؤولان وزارت ارشاد قرار گرفته و به عنوان یک موضوع حمایتی ویژه تلقی می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سبزوار همچنین با تاکید بر اینکه نباید نگاه مدیران به مسائل شهری معطوف شود،یادآورشد : موضوع فرهنگ و آداب و رسوم برای ترویج آن نیازمند حمایت مدیران شهری است و باید محافل ادبی در راستای پاسداشت مسائل فرهنگ و تاریخ کهن رونقی دوباره گیرد.

مقصودی گسترش محافل ادبی، توجه به فرهنگ و ادبیات را از مهم‌ترین درخواست‌های شاعران و نویسندگان سبزواری دانست و تصریح کرد : اگر کودکان و نوجوان به محافل ادبی جذب شوند قطعاً در آینده شاهد جامعه‌ای پویا‌تر همگام با نگاه فرهنگی و ادبی خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه هزینه در حوزه فرهنگ بسیار ماندگار و تأثیرگذار خواهد بود، خاطر نشان کرد : تولید کتب با مضمون‌های فرهنگی و اجتماعی می‌تواند تاثیرات بسیاری در طیف‌های گوناگون جامعه بگذارد و فرهنگ بدون نگاه و توجه مسؤولان هیچگونه پیشرفتی نخواهد داشت وی در عین حال گفت : ‌شورای اسلامی شهر سبزوار از کتابی هایی که با محوریت تاریخ، ادبیات ، هنر و معرفی بزرگان این شهرستان نوشته شود، حمایت مادی و معنوی می کند. / انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.