قدس آنلاین،شهرکرد،آناهیتا موجودی؛ تولید سالیانه ۳۰ تن انواع تولیدات نمدی در این مجتمع از مهمترین قابلیت ها و پتانسیل های این مجتمع است.

مجتمع نمد بهرام آباد افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از فرا رسیدن 20 خرداد ماه روز جهانی صنایع دستی خبرداد و گفت : به همین مناسبت مجتمع نمد واقع در بهرام آباد پنج کیلومتری مرکز استان با حضور معاون محترم عمرانی استانداری افتتاح شد.

بهمن عسگری سوادجانی با بیان اینکه در این مجتمع فرایند کامل نمد از تهیه پشم تا تولید و عرضه محصولات نمدی از قبیل حلاجی پشم، رنگرزی، طراحی و دوخت و دوز صورت می پذیرد افزود : برای تجهیز و راه اندازی این مجتمع بالغ بر دو میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه این برنامه با رویکرد اقتصاد مقاومتی بهره برداری شد گفت : اشتغال 10 نفر به صورت مستقیم فراهم گردید که این مجتمع  قابلیت بکارگیری نزدیک به یکصد نفر را دارد.

عسگری سوادجانی تولید سالیانه 30 تن انواع تولیدات نمدی در این مجتمع را از مهمترین قابلیت ها و پتانسیل های این مجتمع دانست و گفت :  در کل استان سالیانه بالغ بر 70 تن نمد سنتی و نوین تولید و وارد بازار فروش و مصرف می شود.

استان چهارمحال و بختیاری به عنوان قطب نمد کشور محسوب می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.