قدس آنلاین- تبریز: رئیس آموزش و پرورش ملکان اعلام کرد: به دلیل بی توجهی اردوگاه دانش آموزی ولی عصر این شهرستان در آستانه نابودی قرار گرفته است.

اردوگاه دانش آموزی ولی عصر ملکان در آستانه نابودی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  رئیس آموزش و پرورش ملکان علت بی توجهی را نبود چارت سازمانی برای نگهداری این اردوگاه دانست و افزود: متاسفانه در این خصوص این اداره کاری نمی تواند انجام دهد و مشکل چارت سازمانی باید از طریق وزارت متبوع و یا اداره کل حل شود.

حمید نیکجو اظهار کرد: تنها راه جلوگیری از تخریب کامل این اردوگاه توجه خاص وزارتخانه و مسئولان استانی است که باید هر چه سریع تر اقدامی انجام دهند.
وی با اشاره به نقش موثر خیران در این زمینه افزود: بی شک اگر همت جمعی باشد شاید بتوان برای جلوگیری از نابودی این اردوگاه کاری انجام داد.
وی یادآور شد: سال 90 بیش از دو میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی و حصارکشی این اردوگاه هزینه شد اما به علت نبود نگهبان درب و پنجره های آن شکسته است.
ارزش ریالی این اردوگاه که در یکی از بهترین مناطق ملکان قرار گرفته است بیش از چند میلیارد تومان برآورد می شود.
همچنین درخت های آن نیز در حال نابودی است به طوری که خار و خاشاک فضای باطراوت قبلی اردوگاه را پرکرده است.
این اردوگاه که به عنوان یکی از اردوگاه های بزرگ دانش آموزی کشور محسوب می شود، بیش از 170 هزار متر مربع مساحت دارد و در یک منطقه خوش آب و هوایی در نزدیکی روستای بایقوت ملکان قرار گرفته است.
این اردوگاه که در سال 88 تاسیس شد دارای سالن های بزرگ، اتاق های استراحت، سرویس های بهداشتی ،فضای سبز و درختکاری است که به علت عدم رسیدگی و رها شدن به حال خود در آستانه نابودی قرار گرفته است.
نبود نگهبان و سرایدار موجب سرقت کابل های تیر برق شده به طوری که از مجموع 17هکتار این اردوگاه که سیم کشی و دارای برق بود، اثری باقی نمانده و فقط تیرهای خالی برق خود نمایی می کند.
شهرستان ملکان با 110هزار نفر جمعیت در 155کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع شده است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.