قدس آنلاین- يزد: فرمانده انتظامي شهرستان اشکذر گفت: انس با قرآن تاثيرگذارترين مولفه بر نفس انسان است.

انس با قرآن تاثيرگذارترين مولفه بر نفس انسان

به گزارش قدس آنلاین از يزد ، سرهنگ "حسين ثقفي" ضمن حضور در محفل قرآني فرماندهي انتظامي شهرستان اشکذر با بیان اینکه انس با قرآن تاثيرگذارترين مولفه بر نفس انسان است بيان داشت: قرآن، روح ماه مبارک رمضان است که در کالبد آن دميده شده و ارزش و عظمت آن چند برابر شده است.

وي افزود: رمضان ماهي است که انسان به سوي ضيافت الهي خوانده شده و ساعات و لحظه هاي آن از بهترين زمان عمر فرد روزه دار برشمرده مي شود.

اين مقام انتظامي تصريح کرد: روزه موجب تلطيف روح و تقويت اراده شده و آثار معنوي فراواني را به انسان مي بخشد که از همه مهمتر تربيت اخلاق و کنترل هواي نفس و انس با قرآن است.

سرهنگ ثقفي با اشاره به حديثي از امير مومنان حضرت علي (ع) گفت: فرصت ها مانند ابر مي گذرند پس بايد قدر اين فرصت ها را دانست.

وي با اشاره به اين نکته که ماه رمضان فرصتي است که انسان مي تواند با هواي نفس مبارزه کند گفت : اين مبارزه با نفس را به ماه هاي ديگر نيز تسري دهيم .

اين مقام انتظامي ماه رمضان را ماه بندگي، بهار قرآن و به زنجير کشيده شدن شيطان دانست و گفت: خدمت به مردم فرصت مناسبي است که نصيب ما و همه همکاران شده است.

فرمانده انتظامي شهرستان اشکذر در خاتمه، ضمن تقدير از کارکنان فرماندهي انتظامي شهرستان به آنها توصيه کرد؛ در راستاي حفظ امنيت پايدار و کشف جرائم، موجبات آسايش خاطر را براي شهروندان در اين ماه مبارک فراهم کنند که ضمن انجام وظايف ذاتي پليس، اين امر نزد خداوند متعال بي اجر نخواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.