خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرد، منابع آگاه در منبج سوریه روز چهارشنبه اعلام کردند، طی درگیری نیروهای دمکرات کُرد (پ.ی.د) با عناصر گروهک تروریستی داعش در منبج تاکنون یکهزار و ۲۰۰ تروریست داعشی به هلاکت رسیده اند.

هلاکت یک هزار و ۲۰۰ داعشی در منبج سوریه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه ، نیروهای دمکرات کُرد (پ.ی.د) طی 22 روز درگیری با عناصر گروهک تروریستی داعش در منبج پنج نفر از سرکرده های داعش را نیز به هلاکت رسانده اند.
بر اساس این گزارش، هم اکنون اجساد 560 داعشی در دست نیروهای دمکرات سوریه است.
در ادامه تحولات امروز منبج، نیروهای دمکرات کُرد حمله عناصر داعش به روستاهای نخیل، یاسطا در منبج را دفع کردند. در این هجوم دستکم 30 نفر از عناصر داعش به هلاکت رسیدند.
نیروهای دمکرات سوریه امروز همچنین موفق شدند، روستاهای هدهد، حمدونیه، قنات، عوسجلی، تل حطابات را در منبج به کنترل خود درآورند.
کردهای سوری موسوم به نیروهای دمکراتیک سوریه از چند هفته گذشته منبج را محاصره و راه های ارتباطی داعش به این شهر مسدود کردند.
نیروهای دمکراتیک سوریه از نیروهای کُرد، عرب، آشوری، ارمنی و ترکمن تشکیل شده اند و از حمایت یگان های مدافع خلق برخوردار هستند. 
شهر منبج که بین رقه و مرز سوریه و ترکیه قرار دارد، یک نقطه مهم و راهبردی به شمار می آید که از طریق آن برای داعشی ها در سوریه اسلحه، مهمات ، مواد غذایی و جنگجو ارسال می شود. 
این شهر در فاصله تقریبا 360 کیلومتری دمشق قرار دارد.
منبج از سال 2014 در اشغال گروه تروریستی-تکفیری داعش است و طبق اعلام ناظر حقوق بشر سوریه، هزاران نفر شهروندان شهرمنبج در آغاز تشدید حمله های هوایی، از این شهر خارج شده اند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.