قدس آنلاین- هنر/ آرش شفاعی: بر اساس تفاهم نامه‌ای که میان کانون عالی مساجد کشور و یک مؤسسه خصوصی امضا شده است، علاقه‌مندان به تئاتر در مساجد سراسر کشور آموزش می‌بینند و برای تولید نمایش‌های ارزشی و فرهنگی آماده می‌شوند.

آموزش تئاتر به جوانان و نوجوانان در مساجد سراسر کشور

در نشست خبري مؤسسه «نورگستر گلها» که شامگاه سه‌شنبه برگزار شد، دکتر محمود عزیزی بازیگر، استاد دانشگاه و مدیر بخش امور هنری این مؤسسه، در مورد نحوه آموزش علاقه‌مندان به تئاتر در کانون‌های مساجد اظهار داشت: ما آموزش را از صفر تا متوسط به بالا در نظر گرفتیم و با صحبت‌هایی کهشده، مکان‌ها نیز شناسایی شدند و بعد از امضای توافق‌های اولیه این مکان‌ها را اعلام خواهیم کرد.آرزو میکنم این اتفاق هرچه زود هرچه زودتر  رخ بدهد تا ما فرصت تعطیلات تابستان را از دست ندهیم.

وی در مورد انتخاب مربی تئاتر برای کانون مساجد افزود: ما بخشی از دوستان تئاتری را که می‌شناسیم برای این کار انتخاب می‌کنیم. این ی در حالی است که با اطلاعیه‌ای که از طریق سایت منتشر می‌شود، از تعدادی از  دانش‎آموختگان تئاتر نیز استفاده خواهیم کرد. ا اگر این  کار به جلو برود،  به‏زودی شاهد یک حرکت توفنده همچون بهمن خواهیم بود. لذا امیدواریم آن کسانی که   در زمینه تئاتر ف  فرصت‏سوزی کردند، مانع این حرکت نشوند.

این  بازیگر با بیان اینکه در جامعه ما موضوع فرهنگ و هنر به یک دغدغه تبدیل شده ، گفت: همانطور که در 8 سال د  دفاع‎مقدس همه ا آدم‎ها با سلایق مختلف همسو شدند تا از دین و کشورشان دفاع کنند، ما اکنون به این همبستگی دوباره نسبت به  ارزش‏های فرهنگی، هویتی و شناسنامه ایرانی خود نیازمندیم.

عزیزی تصریح کرد: بخشی از جامعه، به صورت ناخواسته از فعالیت فرهنگی کنار گذاشته شده . ما می‌توانیم  آنها را دعوت کنیم تا این زنجیر گسسته دوباره  استحکام یابد. محمد بیک‏زاده،  تهیه‎کننده پیشکسوت سینما و تلویزیون نیز با انتقاد از وضعیت تهیه‏کنندگی در دوره حاضر گفت: تهیه‎کننده طراح اولیه تولید است و می‌بایست دانش قصه و دانش تولید را داشته باشد تا بتواند گروه را مدیریت کند.  جای تأسف دارد که  امروز برخی از آهن‌فروشان، قالی‌فروشان و آجیل‌فروشان وارد این عرصه  شده‏اند!

تهیه‎کننده سریال امام علی (ع) در مورد تولید فیلم‌های دفاعمقدس با بیان اینکه هدف ما حضور در جشنواره فیلم فجر نیست، گفت: با وجودی که فیلم‌های جنگی زیادی در این مملکت ساخته شده است اما  واقعاً تاکنون فیلمی ‌قابل عرضه برای دنیا داشتهایم؟ ما به دنبال فیلمی‌هستیم که بتوانیم  آن را به جهانیان عرضه کنیم. آیا مجموعه کارهای جنگی ما با فیلمی‌ مثل «قلعه  عقاب‎ها» قابل قیاس است؟ وی از تولید فیلم‌های مستند با موضوع مقاومت مردم شهرهای غربی کشور در برابر ضد انقلاب خبر داد و گفت:  متأسفانه در ایران کار خبری را فیلم مستند می‌دانند در حالی که کار مستند سخت‏تر از کارهای نمایشی است. لذا تلاش می‌کنیم تا در این مؤسسه مستندهای کاملاً دراماتیک تولید کنیم.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.