نماینده مردم قوچان در مجلس گفت: یک ذهنیت غلط وجود دارد که ورود هر هیئت خارجی به کشور باید منجر به نتیجه شده و از فردای آن روز کار را شروع کنند، در کشوری مثل ژاپن اعتقاد بر این بوده از هر ۱۰۰ مذاکره یک قرارداد بسته شود کافی است.

نمی‌توان با ورود هر هیئت خارجی یک قرارداد بست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس ، هادی شوشتری صبح امروز در نشست مشترک با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قوچان در سالن جلسات شورای شهر اظهار کرد: قانون‌گذار همان اختیاراتی که برای نماینده مجلس در نظر گرفته برای اعضای شورای شهر به عنوان پارلمان محلی و برای مجموعه شهرداری به عنوان یک قوه مجریه محلی در نظر گرفته است.

وی با اشاره به اینکه یک ذهنیت غلط در کشور وجود دارد که ورود هر هیئت خارجی به کشور باید منجر به نتیجه شده و از فردای آن روز کار را شروع کنند، گفت: در کشوری مثل ژاپن اعتقاد بر این بوده از هر 100 مذاکره یک قرارداد هم بسته شود کافی است که در پسابرجام با حضور هیئت‌های مختلف تاکنون حدود 4 میلیارد دلار قرارداد بسته شده است.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سطح شهر استفاده شود، بیان کرد: شهرداری قوچان می‌تواند چهار کارمند خود را مأمور کند تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری را شناسایی و سرمایه‌گذاران را به سمت شهر برای انجام سرمایه‌گذاری‌های مختلف سوق دهند.

شوشتری با یادآوری اینکه باید در یک سال باقی‌مانده از عمر شهرداری و شورای شهر بازنگری و بازمهندسی در عملکردها صورت بگیرد، تأکید کرد: باید شهرداری به شکل یک سازمان منعطف و چابک در حوزه فضای سبز، خدمات شهر، فرهنگی و اجتماعی و مشارکت‌های مردمی ورود پیدا کرده تا کارنامه خوبی را از خود به جای بگذارند.

وی با اشاره به پروژه اصلاح میدان هندسی ورزش و اینکه این پروژه جزء اولویت‌های شهرستان محسوب می‌شد، گفت: متأسفانه در اوایل این پروژه تعللی از سوی شهردار سابق و فرماندار به دلیل اختلاف عقیده و موضوعات کارشناسی صورت گرفت که این پروژه را تا مرز تعطیلی بُرد.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه دو هفته اخیر با وزارت راه و شهرسازی درباره این پروژه، تصریح کرد: مقرر شد تا سقف 6 میلیارد تومان تعهدات وزارتخانه در این پروژه هزینه شود اما باید جلسه‌ای دیگر با حضور اعضای شورای شهر برگزار و گزارشی از روند اجرایی این پروژه ارائه شود.

شوشتری با بیان اینکه هرچه جلسات اعضای شورای شهر با مسئولین دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی بیشتر شود دارای سود و منفعت خواهد بود، عنوان کرد: ایرادی ندارد تمام اعضای شورای شهر به شورای اداری دعوت شوند زیرا علاوه بر آشنایی با مشکلات شهری ماهی یک‌بار مدیران دستگاه‌های شهرستان را از نزدیک دیده و مسائل را مطرح می‌کنند.

وی یادآور شد: نباید دید محدود باشد بلکه باید اعضای شورای شهر در جلساتی که میهمان از بیرون شهرستان می‌آید مثل وزیر، استاندار و ... نیز حضور پیدا کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین فعل و انفعالات اخیر در شمال غرب کشور را تحت تأثیر تغییر و تحولات در داخل ترکیه دانست و تأکید کرد: امروز شمال غرب کشور علیرغم تمام تحولات از امنیت پایداری برخوردار است اما باید از مجاری دیپلماتیک و نظامی موضوعات پیگیری شده تا خطری متوجه مرزهای شمال غرب کشور نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.