خبرنگاران و عکاسان رسانه ها فقط تا ۱۳ تیر ماه جاری فرصت شرکت در جشنواره سراسری جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه هادر گیلان را شرکت کنند.

خبرنگاران فقط تا ۱۳ تیر برای شرکت در جشنواره مطبوعات رضوی فرصت دارند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از واحد خبر و اطلاع رسانی بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، فیروز فاضلی دبیر این جشنواره اظهار کرد: خبرنگاران سراسر کشور می توانند آثار خود را در شش رشته «تیتر»، «سرمقاله و یادداشت»، «خبر»، «گزارش»، «مصاحبه» و «مقاله» با موضوع فرهنگ رضوی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
وی با بیان این نکته که بخش اصلی جشنواره شامل مطبوعات، خبرگزاری و پایگاه های خبری است، افزود: عکس رضوی، آثار رادیویی و تلویزیونی و شعر رضوی از بخش های ویژه این جشنواره محسوب می شوند.
وی در توضیح بخش عکس رضوی، گفت: عکاسان می توانند عکس ها و گزارش های تصویری خود را با موضوع زیارت، پیاده روی زائران، جشن های ولادت و ایام شهادت حضرت رضا(ع) و برنامه های موضوعی جشنواره امام رضا(ع) که در رسانه های کشور منتشر شده، ارسال کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: فعالان عرصه رادیو و تلویزیون می توانند آثار تولیدی خود را در دو رشته خبر و گزارش خبری در محورهای ذکر شده به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
به گفته فاضلی آن دسته از اشعار شاعران با موضوع امام رضا(ع) که در یکی از نشریات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری کشور درج شده در صورت ارسال به دبیرخانه، در جشنواره شرکت داده می شود.
وی خاطرنشان کرد: آثاری که در فاصله زمانی 30 تیر ماه 94تا دهم تیرماه 95در یکی از نشریات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری(دارای مجوز کشور) منتشر و یا در بخش های خبری سراسری و استانی صداوسیما پخش شده است در جشنواره شرکت داده می شوند.
با تاکید بر این نکته که پدیدآورندگان آثار می توانند در هر رشته، حداکثر سه اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند، افزود: ارسال آثار از طریق سایتgilan.shamstoos.ir  به همراه تکمیل فرم الکترونیک و مشخصات فردی و حرفه ای امکان پذیر است.
دبیر جشنواره سراسری جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه در خاتمه یادآور شد: آخرین مهلت ارسال آثار13تیر 95 و  زمان برگزاری اختتامیه جشنواره و معرفی برگزیدگان21مرداد سال آینده خواهد بود.
نکوداشت زنده‌یاد «حمید سبزواری» در جشنواره‌ ملی شعر رضوی در کرمان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از برگزاری نکوداشت زنده‌یاد استاد «حمید سبزواری» در بیست‌ودومین جشنواره‌ی ملی شعر رضوی در کرمان خبر داد.
محمدرضا علی‌زاده گفت: در سالهای گذشته در قالب جشنواره شعر رضوی نکوداشت شاعران بزرگی همچون قیصر امین‌پور، محمود شاهرخی، طاهره صفارزاده، شاهرخ اورامی و حمید مظهری، برگزار شد.
دبیر جشنواره شعر رضوی افزود: متاسفانه چندی پیش هم، شعر و ادبیات کشور بزرگی دیگر را از دست داد و استاد حمید سبزواری که  پدر شعر انقلاب بود، از میان ما رفت و به همین دلیل تصمیم گرفتیم بخش نکوداشت ویژه‌ی دوره‌ بیست‌ودوم جشنواره‌ ملی شعر رضوی را به ایشان اختصاص دهیم.
وی ادامه داد: این شاعر بزرگوار حدود یازده سال پیش، در سال 1384 به کرمان سفر کرد و میهمان ویژه‌ جشنواره‌ی شعر رضوی بود و شعرخوانی خاطره انگیزی نیز در آن مراسم داشت.
بیست‌ودومین جشنواره‌ی ملی شعر رضوی 18 و 19 مردادماه امسال همزمان با دهه کرامت در کرمان برگزار می‌شود.
دوندگان عراقی هم به جاده ولایت پیوستند
دبیر جشنواره فرهنگی ورزشی جاده ولایت گفت: دوندگان عراقی پرچم بارگاه منور رضوی را از استان بصره عراق تا مرز شملچه حمل کرده و و در این نقطه آن را به دوندگان ایرانی جاده ولایت تحویل می دهند.
کوروش صبوریان اظهار کرد: اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی با همکاری وزارت ورزش و جوانان برای هفتمین سال متوالی جشنواره فرهنگی ورزشی «جاده ولایت» را برگزار می کند.وی با اشاره به اینکه مسیر هجرت امام رضا(ع) از مدینه تا مرو در کشورهای عربستان، عراق و ایران قرار دارد گفت: امکان حضور ما در کشور عربستان وجود ندارد اما امسال برای اولین بار این مسیر از استان بصره عراق آغاز می شود و دوندگان عراقی مسیر این استان تا مرز ایران و شلمچه را طی کرده و پرچم بارگاه منور رضوی را تحویل دوندگان ایرانی می دهند.مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی ادامه داد: کاروان دوندگان مشهدی مسیر شلمچه تا مشهد را می دوند و در این مسیر برنامه های مختلف فرهنگی اجرا می شود و این کاروان پس از عبور از 5 استان کشور در روز میلاد حضرت رضا(ع) به مشهد می رسد.
وی از حضور 25 دونده در کاروان جاده ولایت خبر داد و گفت: افتتاحیه این جشنواره با هماهنگی وزارت ورزش کشور عراق و استانداری بصره از استان بصره عراق آغاز می شود.
دبیر جشنواره فرهنگی ورزشی جاده ولایت خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی های صورت گرفته پرچم بارگاه مطهر رضوی از طرف دوندگان عراقی در روز 9 مرداد در شلمچه به دوندگان ما تحویل داده می شود و ما پس از 16 روز دوی عمومی در مسیر جاده ولایت در روز میلاد امام رضا(ع) به مشهد می رسیم.
صبوریان با اشاره به اینکه برنامه های متعدد فرهنگی و معنوی در مسیر جاده ولایت اجرا می شود اظهار کرد: در تمام طول مسیر اقشار مختلف مردم به استقبال کاروان دوی جاده ولایت می آیند و ما پس از عبور از 5 استان خوزستان، کهکیلویه و بویراحمد، یزد، خراسان جنوبی و خراسان رضوی به مشهد می رسیم که برنامه ویژه ای نیز در بارگاه رضوی با حضور این کاروان برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.