۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
کد خبر: 397292

قدس آنلاین: یکی از مواردی که همیشه در ذهن دارم مربوط به سال چهارم ابتدایی می‌شود که موفق شدم ۱۴ روز از ماه مبارک رمضان را روزه‌دار باشم.

خاطرات رمضانی وزیر آموزش و پرورش

به گزارش قدس آنلاین، علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش به بیان خاطره‌ای از ایام روزه‌داری خود در دوران کودکی و نوجوانی پرداخت و گفت: یکی از مواردی که همیشه در ذهن دارم مربوط به سال چهارم ابتدایی می‌شود که موفق شدم ۱۴ روز از ماه مبارک رمضان را روزه‌دار باشم.

وی با بیان اینکه هنوز به سن تکلیف نرسیده بود، اظهار کرد: در یکی از روزهای ماه مبارک رمضان در حالی که دانش‌آموز سال چهارم دبستان بودم، با پدرم برای اقامه نماز جماعت به مسجد رفتم و هیچ آگاهی نیز در زمینه ساقط بودن وظیفه خواندن حمد و سوره از مأمومین نماز نداشتم.

فانی ادامه داد: این ناآگاهی از وظیفه امام جماعت باعث شد که من خودم نسبت به قرائت حمد و سوره اقدام کنم. از طرفی چون سرعت خواندن در من بالاتر از امام جماعت بود بارها به قرائت این دو سوره پرداختم تا امام جماعت نیز به رکوع برود.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: در آخرین روز از ماه مبارک رمضان همان سال نیز، حوالی ساعت ۱۰ بود که خبر رؤیت ماه اعلام شد. من نیز همراه خانواده افطار و در نماز عید فطر نیز شرکت کردم.

 

افطار پای سفره ساده رزمندگان

وی در ادامه به بیان خاطره‌‌ای از روزه‌داری در ایام دفاع مقدس پرداخت و گفت: در فاصله سال‌های ۶۰ تا ۶۴ همزمان با دوران دفاع مقدس، من مسئولیت اداره کل آموزش‌ و پرورش کردستان به عنوان یک منطقه جنگی را داشتم. کیفیت ماه رمضان برای ما در آن سال‌ها و در شب‌های قدر همراه با حضور گرم بسیجیان و رزمندگان بود.

فانی با اشاره به سفره افطاری ساده‌ای که به هزینه شخصی خود برای رزمندگان برپا کرده بود گفت: روزه داری در آن سال‌ها نیز با ایام تابستان تداخل پیدا کرده بود ولی رزمندگان بر سر سفره‌ای با حداقل مواد غذایی حاضر می‌شدند و افطار می‌کردند.

 

بهترین معلم قرآن

وزیر آموزش و پرورش در ادامه از بهترین معلم قرآن خود یادی کرد و گفت: مرحوم دکتر رجبعلی مظلومی در دبیرستان، معلم دینی و قرآن من بود. ایشان کتاب‌های متعددی در زمینه تعلیم و تربیت از خود به یادگار گذاشته‌اند. همچنین دکتر قاسمی نیز از معلمان دینی و قرآن عزیزی بودند که یادشان همیشه در خاطر من به یادگار مانده است.

وی به بیان خاطره‌ای از معلم دینی و قرآن خود در ایام ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: مدارس در زمان ما در دو نوبت برگزار می‌شد، به نحوی که ظهرها به خانه می‌رفتیم و مجددا از ساعت ۲ تا ۴ به مدرسه باز می‌گشتیم، اما در ایام ماه رمضان لزومی برای خانه رفتن و صرف نهار نبود.

وی دبیرستان محل تحصیل خود را مدرسه دکتر نصیری خواند و گفت: بدین ترتیب دکتر مظلومی در این فاصله زمانی به وجود آمده در ماه رمضان به صورت فوق برنامه و خارج از کلاس درس و بدون انتظار برای دریافت حق الزحمه به بیان تعلیمات دینی، نماز ظهر و عصر، احکام شرعی و ... می‌پرداختند.

ایکنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • من من IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    0 0
    مگه روزه این مرد قبوله اینقدر دروغ میگه معلما ازش راضی نیستن و هزارتا نارضایتی دیگه
  • فرهنگی یزد IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    0 0
    فک کنم هنوزم ساده باشی وزیر بهداشت کلاه سرت میذاره میگن 100میلیارد تومن از در امد های نوروزی رو هدیه دادی به دولت کمک دولت کردی ماشا الله بچه خوب اون وقت معلم های خودت تو فقرررررررررررررررررررررررررر
  • بازنشسته IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    0 0
    بابا خاطرات به چه درد معلمان میخوره برو پاداش بازنشسته های 93 را از این دولت بگیر
  • کمترین IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
    0 0
    بابا خاطرات به چه درد معلمان میخوره برو پاداش بازنشسته های 93 را از این دولت بگیر
  • معلم IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    0 0
    منم موندم روزه این مرد به چه دردی می خوره به خدا فردا میاد تو تلویزیون میگه بیمه طلایی تقصیر من نیس مال 70سال پیشه یاد حاجی بابایی به خیر چه قدر زحمت کشید و این پیر مرد خرف فقط برا قصه و خاطره خوبه شایدم به درد لای پی بخورههههههههههههههههههههههههههه
  • فرهنگی IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
    0 0
    آقای فانی بجای صحبت بر سر این مسائل بهتراست جواب این مسئله رابدهید چرا نظام رتبه بندی شامل کل نیروهای آموزش و پرورش نشد از جمله نیروهای خدماتی که بیشترین کار را از آنها می کشید ولی حق هیچ گونه اعتراضی ندارند،چرا مدارک نیروهای پیمانی نباید اعمال گردد و یا تبدیل وضعیت شوندمگر این نیروها خارجی و یا داعشی هستند که به وزارت آموزش و پرورش نفوذ نموده اند و باید جلوی اعمال مدرک و تبدیل وضعیت آنها را گرفت در حالی که بعضی مدیران با حقوق های میلیونی از بیت المال دریافت می کنند و هیچ کس خم به ابرو نمی آورد اما به نیروهای پیمانی در آموزش و پرورش که می رسد آسمان رنگ دیگری دارد و نمی شودو می گویند باید وزارت اجازه دهد ،چرا پاداش پایان خدمت نیروهای فرهنگی که با 30 سال سابقه که عمر و جوانی خود صرف خدمت درآموزش و پرورش نموده اند دیر پرداخت و یا هنوز عده ای دریافت ننموده اند