قدس آنلاین - یزد : معاون فرهنگی دادگستری استان یزد از برنامه ریزی و اجرای طرح جامع قرانی در قوه قضاییه در تحقق منویات مقام معظم رهبری خبر داد.

طرح جامع قرانی در دستگاه قضایی در حال اجراست

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، محمدرضا عرشیان در حاشیه مراسم انس با قران دادگستری استان یزد به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار داشت: سند راهبردی طرح جامع قرانی در قوه قضاییه تدوین شده است تا تربیت 10 میلیون قاری و حافظ مد نظر رهبر معظم انقلاب محقق گردد.

وی کلیه کارکنان دستگاه قضایی اعم از دادگستری و دستگاه های تابعه و همچنین همسران کارکنان ، فرزندان و نوادگان در 4 گروه سنی و همچنین سربازان وظیفه و ارباب رجوع را مشمول این طرح ذکر کرد و افزود : این طرح آموزش های حضوری ، غیر حضوری ، مجازی در زمینه های فصیح خوانی ، تجوید ، تفسیر ، حفظ  و تربیت مربی با حضور اساتید مجرب استانی و کشوری را در دستور کار دارد.

این مقام قضایی تقویت سبک زندگی قرانی را در جامعه اسلامی از اهداف این طرح دانست و تصریح کرد : مجالست و انس با قران کریم عامل ، ترویج فرهنگ گذشت و ایثار ، صلح و سازش و گام مؤثری در پیشگیری از وقوع جرم است.

وی به آسیب های فروان در زندگی فردی و اجتماعی در جامعه امروز اشاره کرد و اذعان داشت : راه برون رفت از معضلات و آسیب های فراگیر اجتماعی که محصول زندگی مادی و تکنولوژی ها نوپدید است ، مجالست و مؤانست با قران کریم است.

معاون فرهنگی دادگستری ، دغدغه خانواده های ایرانی را در شرایط فعلی تربیت نسل جدید در کوران هجوم اندیشه های مادی گرایانه ذکر کرد و گفت : تربیت فرزندان بر طبق اعتقادات اسلامی و فرهنگ اصیل ایرانی در گرو بهره گیری از تعالیم ژرف و بنیادی قران کریم است.

عرشیان با اشاره به حدیث «... اِذَا الْتَبَسَتْ عَلَيْكُمُ الفِتَنُ كَقِطَعِ اللَّيْلِ الْمُظْلِمِ فَعَلَيْكُمْ بِالْقُرآنِ فَانَّهُ شَافِعٌ مُشَفَّعٌ وَ مَاحِلٌ مُصَدَّق؛ از نبی مکرم اسلام ، ابراز داشت : پیامبر مکرم اسلام تمسک به قران را در زمان هجوم فتنه ها توصیه کرده است و به راستی که امروز زمان هجوم فتنه هاست که باید به قران و تعالیم آن تمسک جست.

شایان ذکر است در این مراسم چند تن از قاریان و حافظان قران کریم دقایقی مجلس را به صوت دلنشین قران کریم مزین ساختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.