قدس آنلاین،شهرکرد،هومن نجاتی؛ با توجه به زندگی توام انسان و حیوان در بعضی از نقاط استان چهارمحال و بختیاری بخصوص مناطق عشایر نشین کنترل بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان در وضعیت مناسبی قرار دارد.

حدود ۴۹ درصد از بیماری های شناخته شده قابل انتقال بین انسان و دام هستند

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، مدیرکل دامپزشکی استان به مناسبت 13 تیرماه روز جهانی بیماری های مشترک بین انسان و دام با اعلام این خبر افزود: با توجه به گزارشات سازمان بهداشت جهانی WHO از مجموع 1709 عامل بیماری زای شناخته شده در انسان حدود 49 در صد آن ها بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان می باشند که دامپزشکی استان با استفاده از توان بخش خصوصی و دولتی توانسته نسبت به کنترل آن ها اقدام نماید.

دکتر عبدالمحمد نجاتی ، بیماری های هاری، شاربن ( سیاه زخم ) بروسلوز ( تب مالت ) سل و مشمشه و آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را از مهمترین بیماری های مشترک بین انسان و دام برشمرد و گفت: در این استان با عملیات واکسیناسیون به موقع، تست و کشتار، مراقبت فعال و معدوم سازی، دامپزشکی استان نقش بسیار مهمی را ایفا کرده است. با توجه به زندگی توام انسان و حیوان در بعضی از نقاط استان چهارمحال و بختیاری بخصوص مناطق عشایر نشین کنترل بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان در وضعیت مناسبی قرار دارد.

وی در ادامه افزود همچنین برخی از بیماری ها نیز با همکاری سایر دستگاه ها کنترل می شود که توان نمونه آنم را هاری مثال زد که اتلاف سگ های ولگرد توسط کمیته اتلاف به مسئولیت شهرداری ها صورت می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.