نیروهای عراق پس از آزادی فلوجه اسناد و مدارکی دال بر کمک مالی «طارق الهاشمی» به گروهک تروریستی داعش پیدا کردند.

کمک مالی «طارق الهاشمی» به داعش + اسناد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری نبأ، اسناد کشف شده پس از آزادی فلوجه از دست گروهک تروریستی داعش نشان می دهد که «طارق الهاشمی» معاون پیشین رئیس جمهوری عراق مبالغی را به این گروهک داده است.

پایگاه هیئت بسیج مردمی اقدام به انتشار تصاویر اسنادی کرده است که در پایین آن ممهور به مهر داعش است و در ابتدای این سند الهاشمی با نام «برادار مجاهد طارق احمد بکر الهاشمی» توصیف شده است.

این اسناد مربوط به اسناد بیت المال وابسته به داعش است.

براساس این اسناد، هاشمی مبلغ 50 هزار دلار و 118 هزار دلار و 50 هزار دلار دیگر به داعش داده است که در مجموع مبلغ 218 دلار به این گروهک کمک مالی کرده است.

همه این مبالغ به صندوق زکات مرکز ایالت فلوجه وابسته به داعش واریز می شود.

دادستانی عراق الهاشمی را متهم به حمایت مالی از تروریسم کرده است، وی در آنکارا پایتخت ترکیه ساکن است و یکبار با دلار آمریکا و باز دیگر با دینار عراق به داعش کمک مالی کرده است.

گفتنی است، طارق الهاشمی سیاستمدارعراقی و معاون پیشین رئیس جمهور عراق و افسر ارتش عراق بود. وی تا سال ۲۰۰۹ دبیرکل حزب اسلامی عراق بود، اما در این سال از پست خود در حزب استعفا و دلیل آن را تمرکز بر مسئولیت دولتی خود اعلام کرد. او در انتخابات مجلس نمایندگان عراق ۲۰۱۰ ریاست «فهرست تجدد» را برعهده داشت که جزئی از ائتلاف العراقیه بود و با کسب ۸۹ کرسی پیروز این انتخابات شد.

نام او از سال 2012 در فهرست دستگیری اینترپل قرار گرفت. اما در سال 2016 اعلام شد به دلیل کافی نبودن مدارک نام الهاشمی از فهرست سیاه اینترپل حذف شده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.