وزیر نیرو گفت: تعداد قابل توجهی از شرکتهای موجود در انگلیس سابقه فعالیت گسترده در ایران داشته‌اند و اکنون نیز تمایل دارند که فعالیتهای خود را در ایران ادامه و گسترش دهند.

شرکتهای انگلیسی خواهان مشارکت با بخش انرژی و برق ایران هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، حمید چیت چیان، وزیر نیرو که به لندن سفر کرده است، با اشاره به تمایل فراوان طرفهای انگلیسی برای فعالیت در ایران گفت: اگر بخواهیم مکانیزمهای بازرگانی میان ٢ کشور فعال شود، نیازمند آن هستیم که بانکها نقش قابل توجهی را برعهده بگیرند.

وی با تشریح اهداف سفر ٣ روزه خود به لندن، افزود: این سفر به دعوت وزیر انرژی و تغییر آب و هوای دولت انگلیس انجام شد و فرصت خوبی است که بتوانیم زمینه های همکاری بین ٢ کشور را بررسی کنیم.

چیت چیان تصریح کرد: تعداد قابل توجهی از شرکتهای موجود در انگلیس سابقه فعالیت گسترده در ایران داشته‌اند و اکنون نیز تمایل دارند که فعالیتهای خود را در ایران ادامه و گسترش دهند.

وزیر نیرو عنوان کرد: از جمله این شرکتها، شرکتهایی هستند که توربینهای تولید برق را تولید می‌کنند و در مذاکرات به آنها گفته شده که اگر بخواهند در بازار ایران حضور و فعالیت خوبی داشته باشند، لازم است به شرکتهای ایرانی متصل شوند و بتوانند قسمت بزرگ محصولات خود را در ایران تولید کنند.

وی گفت: این شرکتها تجربیات بسیار خوبی دارند، برخی از آنها نیز اظهار می‌کردند ایران به لحاظ تاریخی دومین بازار بزرگ این شرکتها برای توربینهای صنعتی بویژه در بخش گاز، نفت و بازار برق بوده است.

چیت چیان ادامه داد: براساس سیاست موجود، در کنار نیروگاههای بزرگ تولید برق، سعی می‌کنیم ظرفیتهای کوچک تولید برق هم در مراکز مصرف ایجاد کنیم.

وزیر نیرو افزود: این موضوع چندین مزیت خواهد داشت، اول این که این سیستمها نیازمند خطوط انتقال و توزیع نیستند و درست در نقطه مصرف قرار دارند و این مسئله سبب می‌شود که تلفات انتقال و توزیع نداشته باشند و دومین مزیت این سیستمها این است که می‌توان از حرارت تلف شده در فرایند تولید برق، برای تولید حرارت و برودت در ساختمانها و فرایندهای صنعتی استفاده کرد و در این خصوص مذاکراتی صورت گرفته است که امیدواریم به نتیجه برسیم و فناوری جدیدی را وارد کشور کنیم.

شایان یادآوری است که وزیر نیرو، دیروز در اولین روز سفرش به انگلیس، با مسئولان وزارت تجارت و سرمایه گذاری انگلیس که با حضور نماینده وزارت خارجه این کشور برگزار شد، دیدار و گفتگو کرد.

وی در جریان این دیدار ضمن تشریح طرحهای ایران در حوزه انرژی، از مشارکت شرکتهای انگلیسی در این طرحها و همکاری آنها با طرفهای ایرانی استقبال کرد.

چیت چیان همچنین ضمن ابراز امیدواری نسبت به حل مسائل مربوط به نقل و انتقال بانکی میان ایران و انگلیس، گفت: نقش بانکهای انگلیسی در حل مسئله یاد شده بسیار مهم است و اگر این بانکها همکاریها را شروع کنند، راه برای سایر بانکهای اروپایی نیز باز خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.