قدس آنلاین - گیلان - مریم غلام پور : عضو شورای شهر رشت گفت: برای جمع‌آوری گیاه مهاجم سنبل‌ آبی از سطح تالاب عینک رشت ۱۵ سال زمان نیاز است.

جمع‌آوری سنبل‌ آبی از تالاب عینک رشت ۱۵ سال طول می‌کشد

رضا رسولی در جریان بازدید از وضعیت تالاب عینک رشت و محاصره آن توسط گیاه مهاجم سنبل‌ آبی اظهار کرد: برای جمع‌آوری و نابودی گیاه مهاجم سنبل آبی از سطح تالاب عینک باید 15 سال زمان در نظر گرفته شود و با آن جنگید.

وی با بیان اینکه ازهم اکنون با همکاری و مشارکت شهرداری منطقه چهار و سازمان‌های مردم‌نهاد جمع‌آوری گیاه سنبل‌ آبی از تالاب عینک رشت آغاز شده است، افزود: گیاه مهاجم سنبل‌ آبی تهدید جدی زیست‌محیطی است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه جمع‌آوری سنبل‌ آبی ابتدا به صورت نمادین و با همت انجمن‌های مردم‌نهاد آغاز شده بود، تصریح کرد: این گیاه یک فاجعه زیست‌محیطی را برای کشورهای اروپایی و آفریقایی رقم زده است.

وی مبارزه با این گیاه مهاجم را نیازمند عزم جدی دانست و گفت: اقدام‌هایی که در ابتدا با همت سازمان‌های مردم‌نهاد آغاز شد جلب توجه مسؤولان به این موضوع را به دنبال داشت.

رسولی خاطرنشان کرد: برای مبارزه با این پدیده شوم که بحران آب و خشکسالی را به همراه دارد باید تمام سازمان‌های مربوطه در کنار NGOها ورود کنند.

وی هدف اصلی از اقدام‌های نمادین جمع‌آوری سنبل‌ آبی را جلب مشارکت مردم و مسؤولان برای کنترل و نابودی این گیاه مهاجم ذکر کرد و یادآور شد: اقدام امروز به معنای ریشه‌کن کردن این گیاه نیست.

به گفته عضو شورای اسلامی شهر رشت، سازمان‌های مردم‌نهاد در گام نخست با یک دستکش و قایق کوچک اقدام به جمع‌آوری گیاه مهاجم سنبل‌ آبی از تالاب کردند که این اقدام موجب ایجاد انگیزه در بین مسؤولان و مردم شده است.

وی خواستار حمایت همه‌جانبه مسؤولان در ریشه‌کنی سنبل‌ آبی شد و خاطرنشان کرد: این گیاه به قدری خطرناک است که حتی اگر ساقه‌اش نیز در جایی باشد که آب وجود دارد رشد و گسترش پیدا می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.