وزارت خارجه ترکیه با صدور بیانیه‌ای به شدت تصمیم تل آویو برای ساخت ۷۷۰ واحد جدید صهیونیست نشین در قدس شرقی را محکوم کرد.

آنکارا به تصمیم تل آویو برای ساخت واحدهای جدید صهیونیست نشین واکنش نشان داد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن تصمیم تل آویو برای ساخت 770 واحد صهیونیست نشین جدید در قدس شرقی تاکید کرد که این اقدام غیر قانونی است و ابدا نمی توان آن را پذیرفت.

در این بیانیه آمده است که این قبیل اقدامات تنها به افزایش تنش بین طرف ها و کارشکنی در برابر حل قضیه فلسطین بر اساس راه حل دو دولت منجر می شود.

در همین رابطه «نیکلای ملادینوف» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه نیز گفت که شهرک سازی ها به موجب قانون بین المللی، غیر قانونی است.

وی افزود: توسعه شهرک های اسرائیلی، سوالاتی را درباره اهداف بلند مدت رژیم صهیونیستی مطرح می سازد به خصوص اینکه اخیرا برخی وزرای صهیونیست اظهاراتی را بیان و تاکید کرده اند که ابدا شایسته نیست اجازه تشکیل دولت فلسطین داده شود.

گزارشات اسرائیلی نشان می دهد که کمیته محلی برنامه ریزی و ساخت و ساز وابسته به شهرداری قدس اشغالی با طرح ساخت 770 واحد صهیونیست نشین جدید از مجموع 1200 واحد در منطقه‌ای واقع شده بین شهرک «گیلو» در جنوب قدس اشغالی و شهر بیت جالا در استان بیت لحم، موافقت کرده است.

از سوی دیگر صائب عریقات دبیر کل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) روز گذشته در اظهاراتی مطبوعاتی گفت که ما به شدت تصمیم رژیم صهیونیستی برای موافقت با طرح ساخت 770 واحد صهیونیست نشین در یک شهرک غیر قانونی و استمرار ساخت بخشی از دیوار نژادپرستانه حایل واقع در بین شهر بیت لحم و قدس به عنوان بخشی از طرح شهرک سازی این رژیم را محکوم می کنیم.

وی افزود که این تصمیم رژیم صهیونیستی بیانگر شکست جامعه جهانی برای توقف توسعه شهرک سازی و بر اساس قانون بین المللی یک جنایت جنگی است.

رژیم صهیونیستی به رغم اعتراض و انتقاد گسترده بین المللی همچنان به شهرک سازی در اراضی فلسطینی ادامه می دهد و هم اکنون ساخت و ساز در چندین شهرک یهودی نشین در قدس اشغالی و کرانه باختری در جریان  است.

درهمین رابطه یک پایگاه صهیونیستی به نقل از مئیر ترجمان رئیس کمیته نقشه کشی و ساخت و ساز رژیم صهیونیستی تصریح کرد که همچنان به شهرک سازی ادامه می دهد و هیچ توجهی به تصمیمات مسئولان سیاسی این رژیم و انتقادات بین المللی از شهرک سازی ندارد.

همچنین بنیامین نتانیاهو و آویگدور لیبرمن نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ماه گذشته تصمیم به ساخت 800 واحد مسکونی جدید در شهرک یهودی نشین معالیه ادومیم در قدس اشغالی در واکنش به عملیات های مقاومتی فلسطینیان گرفتند.

وزارت خارجه آمریکا ضمن محکوم کردن این تصمیم رژیم صهیونیستی، تاکید کرد که سیاست شهرک سازی رژیم صهیونیستی و مشروعیت بخشی به شهرک های غیر قانونی موجب نابودی راه حل تشکیل دو کشور می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.