قدس ‌آنلاین- بیرجند:مدیرعامل انتقال خون خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خون مورد نیاز بیماران تالاسمی استان به طور کامل تامین می‌شود گفت: با پیگیری‌های انجام شده پلاسمای خون مازاد استان به کره جنوبی ارسال می‌شود.

پلاسمای خون مازاد خراسان جنوبی به کره جنوبی ارسال می‌شود/ ۶هزار و۹۳۶ نفر درخراسان جنوبی خون اهدا کردند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ازبیرجند، محمدرضا عاملی در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان جنوبی اهداکنندگان خون را سرمایه‌هایی ارزشمند دانست و اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 8 هزار و 123 نفر به مراکز خون استان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد 6 هزار و 936 نفر توانستند خون اهدا کنند.

وی اهداکنندگان خانم را 504 نفر برشمرد و افزود: 59.2 درصد اهداکنندگان خون در 4 ماه گذشته امسال جزو اهداکنندگان مستمر بوده‌اند.

مدیرعامل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه 76.3 درصد نیاز خون استان در سال گذشته از مراکز خونگیری بیرجند و تیم‌های سیار تامین شده است خاطرنشان کرد: این روند در شهرستان طبس 11 درصد، فردوس 5 درصد و قاین 6 درصد بوده است.

عاملی با تاکید بر اینکه نیاز خون تمام بیماران تالاسمی و هموفیلی در بیمارستان‌های استان 100 درصد تامین شده است تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون بیماران هموفیلی و تالاسمی در استان به دلیل خون‌هایی که به آن‌ها داده شده دچار بیماری هپاتیت B و C نشده‌اند.

وی با بیان اینکه عمده مصرف کنند‌گان گلبول‌ قرمز بیماران تالاسمی هستند گفت: این بیماران ماهانه باید خون دریافت کنند که با حمایت‌های سازمان انتقال خون بر اساس گزارش‌ها در سال‌های اخیر طول عمر بیماران تالاسمی افزایش یافته است.

مدیرعامل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه سازمان انتقال خون استان در سال گذشته موفق به اخذ مجوز برای ارسال پلاسما به کره جنوبی شد، اظهار داشت: در صورت نیاز کشور کره جنوبی به پلاسما می‌توانیم با همکاری سازمان انتقال خون کشور این فرآورده را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

عاملی با بیان اینکه گلبول قرمز تا 35 روز، پلاکت 3 تا پنج روز و پلاسما 2 سال قابل نگهداری هستند، گفت: در سال 93 شرکت پالایشگر از کره جنوبی برای اینکه پلاسما به این کشور ارسال کنیم از سازمان انتقال خون استان بازدید کرد و این مکان را مورد بازرسی قرار داد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 7 هزار واحد پلاسما در سردخانه‌ استان موجود است، افزود: در صورت نیاز پلاسمای خون به این کشور ارسال می‌شود.

مدیرعامل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه کمپین اهدای خون از 24 خرداد ماه امسال در کانال تلگرامی ibto _ campaign آغاز و تا 9 مرداد ماه نیز ادامه دارد، بیان کرد: افرادی که خون اهداء می‌کنند با گرفتن عکس سلفی به سایت سازمان مراجعه کنند و عکس را در محل مورد نظر که پیش‌بینی شده است بارگذاری کنند و سپس این عکس‌ها را به صفحات اجتماعی ارسال کنند.

عاملی با بیان اینکه هدف از این کمپین ترویج فرهنگ اهدای خون است، گفت: در پایان این کمپین نیز به 43 نفر از افراد برگزیده جوایز نفیسی اهداء می‌شود.

وی اظهار داشت: ذخایر موجود در گروه‌های خونی منفی کم است بنابراین از هم‌استانی‌هایی که گروه خونی آن‌ها منفی است درخواست داریم برای اهداء خون پیشقدم شوند و بیشتر خون اهداء کنند.

مدیرعامل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته 20 هزار واحد خونی گرفته شده است، گفت: در حال حاضر 2 پایگاه برای اهداء خون در مرکز استان، یک پایگاه در قاین، یک پایگاه در طبس و یک پایگاه در فردوس وجود دارد.

عاملی با بیان اینکه بیشترین گروه اهداء‌کننده خون بین سن 20 تا 35 سال و سن اهداء خون نیز بین 18 تا 60 سال است، تصریح کرد: آقایان در سال 4 مرتبه و خانم‌ها نیز 3 مرتبه می‌توانند خون اهداء کنند.

مدیرعامل انتقال خون خراسان جنوبی افزود: حدود 2 تا 3 درصد خون‌ها قابل استفاده و استاندارد نیست و این هم به دلیل آن است که می‌خواهیم خون سالمی را در اختیار نیازمندان قرار دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.