گروه «جامعه» قدس آنلاین/ حیدری معینی: معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: در تابستان امسال ۱۰ هزار کانون ورزشی درون و برون مدرسه‌ای با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان و گسترش فرهنگ ورزش و سلامت، فعال شده است.

۱۰هزار کانون ورزشی میزبان تابستان دانش‌آموزان

دکتر مهرزاد حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه در سال های گذشته فقط سه هزار کانون ورزشی فعال بوده است، افزود: امسال شمار این کانون‌ها به 10هزار رسیده است. حمیدی معتقد است، در تابستان ممکن است مدارس تعطیل شوند، ولی تعلیم و تربیت تعطیل نمی‌شود. وی گفت: باید تلاش کنیم سایه تربیتی مدرسه و معلم بالای سر دانش آموزان باشد و آن‌ها بتوانند در تابستان نیز مهارت کسب کنند و در آینده در رشته ورزشی مورد علاقه‌شان در طول عمر خود فعال باشند و از ورزش جدا نشوند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش افزود: در دو سال گذشته تلاش کرده‌ایم ظرفیت مدارس را به عرصه بیاوریم و نه تنها در تابستان، بلکه در طول سال تحصیلی از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

حمیدی از والدین خواست به مناطق آموزش و پرورش مراجعه کنند و کانون‌های ورزشی مشخص شده را شناسایی و با توجه به علاقه و توانمندی فرزندشان، او را ثبت‌نام کنند.

به گفته وی، نمی‌توان تمامی 105 هزار مدرسه کشور را به کانون تبدیل کرد و فقط مدارسی که نقش محوری و امکانات بهتری دارند می‌توانند به صورت اقماری دیگر مدارس را پوشش دهند.

وی افزود: شاید ما نتوانیم در برخی مناطق گرمسیر که بیشتر در جنوب کشور هستند، این شرایط را ایجاد کنیم، اما می‌توانیم از مدارسی که سالن سرپوشیده دارند، استفاده و آن‌ها را فعال کنیم. در حال حاضر 800 سالن ورزشی در درون مدارس قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.