جعفرزاده بر ضرورت تعیین ضرب‌العجلی از سوی دستگاه دیپلماسی کشور برای طرف غربی در اجرای هرچه سریعتر مفاد برجام از جمله رفع فوری تحریمها تاکید کرد.

فرمایشات رهبری بر اساس رصد اقدامات امریکا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به فرمایش امروز رهبرمعظم انقلاب درباره کودتای  ترکیه که فرمودند: «در قضایای اخیر ترکیه اتهاماتی وجود دارد که کودتا با تدبیر و تدارک امریکایها انجام شده است»، اظهار کرد: دخالت امریکاییها در موضوع ترکیه کاملاً آشکار و واضع بود. آنها بدنبال تغییر اسلام در ترکیه هستند و این روش فعلی اسلام‌گرایی در این کشور، غربیها را نگران کرده است.

وی با بیان اینکه  هرگونه اقدام خشونت طلبی در خاورمیانه از جانب امریکاییها است، گفت: در کنار امریکا و غربیها برخی کشورهای همسایه از جمله عربستانیها که جیره‌خوار روزمره‌شان  هستند، آنها را در این‌گونه اقدامات کمک و همراهی می‌کنند.

جعفرزاده در ادامه سخنان خود به محور دیگر فرمایش امروز رهبر معظم انقلاب در موضوع برجام که فرمودند: «چندین سال است موضوع بی‌اعتمادی امریکاییها را تکرار می‌کنیم، اما برخی سختشان بود این واقعیت را قبول کنند»، اشاره کرد و گفت: تجربه تاریخی امریکاییها نشان داده است که نباید به آنها اعتماد کرد. موضوع برجام موجب شد چهره واقعی امریکا و غربیها را به دنیا نشان دهیم.

جعفرزاده افزود: درموضوع برجام جمهوری اسلامی ایران حسن نیت خود را به خوبی نشان داد. ولی امریکاییها با عدم اجرای تعهدات خود، افزودن تحریمها، دست درازی به اموال و دارایهای ایران نشان دادند هیچ اعتمادی به آنها نیست و رفتار گرگ‌صفتانه خود را برای مردم جهان به نمایش گذاشتند.

نماینده مردم رشت در خانه ملت با تاکید بر فرمایشات اخیر رهبرمعظم انقلاب درباره بدعهدی و بدقولی امریکاییها، گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب براساس تجربه و رصد اقدامات امریکا است. همه جوانب برجام مشخص و امریکا در موضوع توافقات هسته‌ای با ایران، در دنیا رسوا شد. ملتها فهمیدند که ایران کشوری صلح آمیز است و امریکاییها با یک طرح دروغ سعی در انشقاق وحدت بین کشورهای مسلمان منطقه داشته است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر شرایط برجام به نحوی شده است که دیگر باید تکلیف خود را با غرب مشخص کنیم. از سوی دستگاه دیپلماسی کشور باید ضرب‌العجلی به طرف غربی داده شود تا هر چه سریعتر به مسیر توافقات فی‌مابین برگردند و تحریمها را سریعا لغو کند در غیر این صورت ایران به قبل برجام باز خواهد گشت و راکتورهای خود را فعال می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.