یک سناتور روس و عضو کمیته امنیت گفت:‌دانشمندان هسته‌ای روسیه در حال ارزیابی تهدید برنامه آمریکا برای به‌روزرسانی بمب هسته‌ای B۶۱-۱۲ و یافتن راه‌های خنتی کردن این تهدید در صورت لزوم هستند.

روسیه می‌تواند خطر کلاهک هسته‌ای B۶۱-۱۲ آمریکا را کاهش دهد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، اظهارات این سناتور روس در واکنش به اعلامیه امروز سازمان ملی امنیت هسته‌ای وزارت انرژی آمریکا (NNSA)مبنی نزدیک‌تر شدن به تولید بمب‌های هسته‌ای جدیدB۶۱-۱۲  مطرح شد.

سناتور ویکتور اوزروف در این‌باره به خبرگزاری ریانووستی گفت:‌ بدون شک، متخصصان هسته‌ای ما به دقت میزان تهدید به‌روزرسانی این کلاهک هسته‌ای را مطالعه می‌کنند و در صورت لزوم اقدامات مناسب را برای به حداقل رساندن تهدید آن انجام خواهند داد.

او که عضو شورای دفاع فدراسیون روسیه نیز هست، هشدار داد که تصمیم واشنگتن برای به‌روزرسانی بمب هسته‌ایB۶۱-۱۲  و قرار دادن آن در سامانه‌های نیروی هوایی آمریکا می‌تواند باعث تغییر موازنه هسته‌ای شده و مسکو را مجبور کند اقدام متقابل را اعمال کند.

NNSA مهندسی تولید برنامه توسعه عمر بمب هسته‌ای B۶۱-۱۲ را نهایی کرده است و آن را یک عنصر ضروری برای سه گانه هسته‌ای و بازدارندگی آمریکا دانسته است.

اما پسکوف، سخنگوی کرملین نیز در واکنش به این اقدام واشنگتن گفت: کارشناسان باید تهدید ایجاد شده توسط این کلاهک را ارزیابی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.