آخرین تحولات لبنان

قدس آنلاین/ هنگامه طاهری: چهارشنبه که در ساختمان مجری طرح نوسازی بافت فرسوده نشست خبری داشتیم . در این نشست اگر چه علیرضا قربانیان مدیر اجرایی طرح نوسازی بافت فرسوده از تسهیل و مزایای فروش زمین های این محل قولها داد و سخن ها گفت اما با این که انتظار داشتیم با بازخورد خوب مردم در مواجهه با خبر رو به رو شویم متاسفانه چاپ این مطلب دقیقا انگار بمبی بود که وسط جمع اهالی این منطقه افتاد.

قیمت گذاری املاک آبکوه غیر کارشناسی و به ضرر مردم است

یکی از اهالی این منطقه که به نمایندگی از سایرین با روزنامه تماس گرفته بود می گفت این که می گویند شهرداری زمین ها را به قیمت می خرد کذب است.

مهدی.رئوفی  اظهار داشت : شهرداری زمین های ما را متری 2 میلیون می خرد بعد پروانه تجاری روی آن میگذارد متری 20 میلیون می فروشد. با این همه سود ، آنوقت به خانه های 30 متری و 50 متری ما مبلغی می دهد که با آن هیچ کجای این شهر حتی یک واحد آپارتمان هم نمی توان خرید.

وی افزود: مردم این محله هم به یکدیگر و هم به محل عرق دارند چرا که نسل اندر نسل در این محله زندگی کرده ایم. حالا باید از دلبستگی هایمان بگذریم و با مبلغی که برای تهیه مسکن کافی نیست زمینهایمان را به ثمن بخس بفروشیم و آواره شویم.این در حالی است که شهرداری از خرید خانه های ما با مبلغی اندک سود فراوان می برد در حالیکه چیزی از آن سود نصیب ما نمی شود.

اینها را این شخص در حالی می گوید که حسن مختاری نماینده بومی محله آبکوه اظهار داشت : قرار بود طبق قانون مصوب شورای شهر مازاد بر قیمت کارشناسی 15 درصد هم اضافه بر املاک بافت فرسوده تعلق بگیرد تا بدین صورت ما هم ضرر نکنیم اما با این که این قانون بخش نامه هم شد ولی اجرایی نشد.

او بیان داشت: مدیر اجرایی این طرح اعلام کرده بهای خدمات را کاهش داده اند تا روند خرید و فروش تسهیل شود اما سه تا از اهالی آبکو به عنوان پیش قدم برای گرفتن پروانه اقدام کرده اند و آنقدر سنگ اندازی دیده اند که می گویند ما میرویم قراردادمان را با شهرداری فسخ می کنیم.

وی همچنین اشاره داشت که این افراد در حال بازسازی خانه هایشان طبق محدوده طرح هستند.

مختاری همچنین در تشریح وضعیت آبکو به خبرنگار ما گفت: رضایت مندی مردم از فروش زمینها شاید 20 درصد باشد.

وی اذعان داشت:مردم نسبت به عملکرد شهرداری و مدیریت طرح بافت فرسوده آبکوه شدیدا معترضند. این در حالی است که در مدیریت قبلی مسوولین این طرح اعتراضات و تجمع ها و حتی انتقال اعتراض مردم مورد توجه قرار می گرفت اما در مدیریت فعلی اصلا به مردم محل و خواسته هایشان اهمیتی نمیدهند.

او تصریح کرد: حتی در خصوص تصمیمات و اجرای آنها خودِ کارکنان و مدیریت این مجموعه با یکدیگر هماهنگ نیستند و به این ترتیب ما را دچار مشکل می کنند.

وی با تاکید بر تصمیمات خودسرانه مدیریت اجرایی این طرح بدون هماهنگی با نمایندگان مردم آبکوه اظهار داشت: در مدیریت قبلی ماهیانه جلساتی بین مردم و مسوولین طره برگزار میشد و خواسته های ما مورد توجه قرار می گرفت در حال حاضر ما فقط زمانی مسوولین جدید را میبینیم که کمیته نظارت شورای شهر را دعوت می کنیم و مدیران طرح هم میآیند که متاسفانه فقط هم توجیه می کنند.

مختاری می افزاید: با تصمیماتشان ما را دچار معضل کرده اند. یک زمین را خراب میکنند آهن هایش را میبرند خاک را میگذارند بماند. باران می بارد دیوارهای خانه کناری نم میزند و تخریب می شود.

وی در همین زمینه می گوید: حتی برای زمین هایی که تخریب کرده اند چاره ای ندارند . این خرابه ها شده محل تجمع معتادین و خلافکارها و محله ناامن شده.

او تاکید کرد: از همین جا به مسوولین اعلام می کنم مردم منطقه آبکوه صد در صد با قیمت ها و نوع مشارکت ها ناراضی اند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.