قدس آنلاین: نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی گفت: سنگ‌های قیمتی یکی از مزیت‌های اقتصادی مهم در خراسان رضوی هستند.

سنگ‌های قیمتی مزیت اقتصادی خراسان رضوی است
عبدالله حاتمیان در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار داشت: باید در نظر داشت در وضعیت فعلی اقتصادی و مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد استفاده از مزیت‌هایی که در خراسان رضوی وجود دارد می‌تواند بسیار کمک دهنده بوده و چالش‌هایی از جمله اقتصادی را برطرف کند.
وی ادامه داد: هم اکنون محدودیت منابع در برخی از حوزه‌های اقتصادی وجود داشته و برای حفظ و ایجاد مشاغل هزینه‌های زیادی بر دوش بخش خصوصی و دولت گذاشته می‌شود بهره برداری از ظرفیت سنگ‌های قیمتی می‌تواند به سادگی و با هزینه کم شغل و گردش مالی مناسبی را ایجاد کند.
عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی بیان کرد: همچنین هم اکنون بازار بزرگی برای خرید سوغات در مشهد وجود دارد که سنگ‌های قیمتی کاملا ظرفیت تبدیل شدن به کالای اصلی این نوع از خریدها را دارند.
حاتمیان با اشاره به ظرفیت‌های بسیار زیادی که در خراسان رضوی برای استخراج سنگ‌های قیمتی وجود دارد، خاطرنشان کرد: این موضوع در واقع مزیتی بسیار مهم است که باید به آن اهتمام بیشتری داشت.
وی ادامه داد: به روز کردن کارگاه‌های تولیدی، تجهیز آنها به فناوری‌های روز و همچنین بهبود وضعیت فروش و فراهم کردن زمینه‌های صادرات این سنگ‌ها از جمله مواردی است که در این حوزه می‌تواند تأثیرات مطلوبی داشته و بازدهی اقتصادی را بالا ببرد.
نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: فعالیت در حوزه فرآوری سنگ‌های قیمتی می‌تواند فرهنگ رضوی و ناب اسلامی را نیز به گونه‌ای ترویج کند و علاوه بر اینکه منافع اقتصادی زیادی دارد یک کالای فرهنگی با تأثیرگذاری بالا است زیرا اگر فردی به عنوان مثال یک انگشتر زینت شده با فیروزه را از مشهد خریداری کند یقینا دائما آن را به دست کرده و در نتیجه همواره خاطرات سفر به مشهد و حالت روحانی آن برایش تداعی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.